n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון- קרב גרסאות: האם נמדדה קרינה מסוכנת בשכונת פרס נובל?

ראשון לציון- קרב גרסאות: האם נמדדה קרינה מסוכנת בשכונת פרס נובל?

אפי משה, המשנה לראש העירייה: "בדיקת קרינה בשכונת פרס נובל, שנעשתה באופן פרטי, העלתה תוצאות חמורות ומדאיגות". העירייה ששלחה בודק מוסמך לבדיקה: "אין אמת בדבר... צר לנו שיש מי שבחר לצאת לתקשורת עם עובדות לא מדויקות"

גג אנטנה צילום מערכת גל גפן
צילום: מערכת "גל גפן"

האם נמדדה קרינה מסוכנת ומדאיגה בשכונת פרס נובל במערב ראשון לציון? לטענת המשנה לראש העירייה "נמדדו תוצאות חמורות ומדאיגות". לטענת העירייה, אין אמת בפרסום: "אין כמות קרינה החורגת מהמותר ואין סיכון לבריאות הציבור".

בתחילת השבוע הוציא אפי משה, המשנה לראש העירייה, הודעה לתקשורת שכותרתה: ״חשש לסכנה בריאותית מאנטנות סלולריות בפרס נובל". הבדיקה נערכה בעקבות טענות של כמה מתושבי השכונה שדיווחו על כאבי ראש וסחרחורות בתקופה האחרונה.

משה רכש יחד עם תושבי השכונה מכשיר בדיקת קרינה ולאחר בדיקה טען המשנה לראש העירייה כי נמצאה בשכונה קרינה גבוהה.

העירייה שלחה איש מקצוע מוסמך מטעמה ולאחר שהתקבלו תוצאות הבדיקה נמסר מטעמה: "בכל המקומות נמדדו ערכים שאינם עולים על 2 מיקרו-וואט לסמ"ר, אשר מהווה פחות מ-0.5% מהסף הבריאותי שנקבע על ידי המשרד להגנת הסביבה״, ומשכך אין כל סכנה לציבור."

גורם בעירייה מתח השבוע ביקורת על המשנה לראש העירייה ואמר ל"גל גפן ראשון לציון": "לצאת עם סיפור כזה לתקשורת כשאין הוכחות של בודק מוסמך זה לטעת פחד בציבור.  המכשיר שנרכש לא היה מקצועי וליבי עם התושבים שזרעו בהם פחד".

מעיריית ראשון לציון נמסר: "לאחר פניות התושבים, עיריית ראשון לציון שלחה במיידי בודק מוסמך למקום על מנת לבדוק את רמת הקרינה, יחד עם נציגי תושבי השכונה. ממצאי הבדיקה מוכיחים באופן ברור וחד משמעי, כי אין כמות קרינה החורגת מהמותר ואין כל סיכון לבריאות הציבור.

"צר לנו שיש מי שבחר לצאת לתקשורת עם עובדות לא מדויקות, במקום לחכות לבדיקה הרשמית וזאת על חשבון הפחדת הציבור לשווא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. ב2 מיקרו וואט לסמ"ר כבר יהיו תסמינים אצל חלק מהאנשים.
    זה שזה נחשב "נמוך" או מ"מתחת לתקן" מעיד רק כי התקן גבוהה ולא מגן בריאותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות