n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / יישר כח: תלמידי חטיבת "זלמן ארן" נרתמו לטובת בית כנסת שהוצף במים

יישר כח: תלמידי חטיבת "זלמן ארן" נרתמו לטובת בית כנסת שהוצף במים

בית הכנסת "אור חיים" אירח ביום שישי תלמידי כיתות ב' למסיבת חומש, אלא שהגשמים העזים הציפו את בית התפילה והאירוע בוטל חלקית. . חמישה תלמידי "זלמן ארן" שעברו במקרה במקום, הבחינו בהצפה, הפשילו שרוולים וסייעו לנקז את המים. ישראל מרציאנו, חבר עמותת בית הכנסת: "מדובר בנערים מלאכים... יש לנו נוער נהדר. בזכותם יכולנו להתפלל בערב שבת"

WhatsApp Image 2022-11-27 at 10.24.45 (1)
צולם ע"י ישראל מרציאנו

 

"יש לנו נוער נהדר, מרגש לראות שיש ילדים כאלה… הם פשוט מלאכים של שבת, שהגיעו במקרה, תרמו מזמנם, עבדו בקור ואפשרו למתפללים להתפלל בערב שבת. מגיעה להם תודה ענקית", כך אומר בהתרגשות ישראל מרציאנו, חבר בעמותת בית הכנסת "אור חיים", שהוצף בשל הגשמים העזים שירדו ביום שישי האחרון.

המראות שהתגלו ביום שישי בבית הכנסת, שנמצא בשכונת גן נחום, היו חריגים מאוד. בעת שבמקום התארחו תלמידי כיתות ב' מבית הספר "אריאל שרון" לרגל "מסיבת החומש", החל לרדת גשם זלעפות. האירוע בוטל  והתלמידים שבו לבית ספרם.

בתוך דקות הוצף בית הכנסת בכמויות מים אדירות. מרציאנו הגיע למקום יחד עם יואב חן והשניים החלו לגרוף את המים יחד עם מתפללים נוספים. גם צוות של העירייה שהגיע ניסה לסייע בניקוז המים.

"האמת שהיינו מיואשים", מגלה מרציאנו. "בית הכנסת היה מלא במים, המעברים, הכיסאות, הכל הפך לבריכה. זרימת המים היתה ממש כמו בנהר. בחיים לא קרה דבר שדומה לזה".

"במשך שעתיים גרפנו את המים, אבל התעייפנו. פתאום, ממש משום מקום, הגיעו חמישה נערים, תלמידי כיתה ח' שלומדים בבית הספר הסמוך זלמן ארן. הם סיימו את לימודיהם, נכנסו לחצר בית הכנסת, שהייתה מוצפת, ובשיחה קצרה ביניהם החליטו להוריד את התיקים, לתפוס מגבים ולזנק פנימה כדי לסייע לנו. אי אפשר להבין כמה אושר ושמחה עלו על פנינו".

מסתבר שבעבודה נחושה הצליחו הנערים לנקז את המים, לשטוף היטב את בית הכנסת ולאפשר לקהל המתפללים להתפלל בערב שבת.

"אני רוצה להודות בכל ליבי לנערים המלאכים: פלג ביבי, עמית סיטון, נועם מוצפי, מאור שר ישראל ויואב כספי. בזכותכם בית הכנסת חזר להיות מקום שניתן להתפלל בו. אחר כך התברר לי שחלקם עלו לתורה בבית הכנסת הזה.  יש לנו נוער נהדר. לראות ילדים כאלה זה כל כך משמח. הם פשוט מלאכים של שבת שהגיעו אלינו. חמישה ילדים שתרמו מזמנם ועבדו בגשם ובקור. זה מאוד מאוד ריגש אותנו והדבר מלמד שיש לנו נוער נהדר, אנו בבית הכנסת נמצא דרך להוקיר את הנערים ולהודות להם!".

מחמשת התלמידים נמסר בתגובה: הגענו לבית הכנסת אחרי בית הספר,מכיוון שראינו שהיה הצפה באותו רחוב. וגברת נחמדה פנתה אלינו עם המגבים והציעה לנו לעזור לצוות לנקות את בית הכנסת.
מיד הסכמנו ועזרנו להם לנקות ברצון,ולאחר שסיימנו לנקות ולפנות את כל המים מן המקום הלכנו הביתה בתחושת סיפוק.

 

WhatsApp Image 2022-11-27 at 10.24.44
צילום: חבר העמותה ישראל מרציאנו

 

WhatsApp Image 2022-11-27 at 10.24.45 (1)
הנערים .צולם ע"י ישראל מרציאנו

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות