n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ברביעי הבא: אירוע "הלילה לא לומדים תורה" יתקיים במרכז קהילתי בקר בראשון לציון

ברביעי הבא: אירוע "הלילה לא לומדים תורה" יתקיים במרכז קהילתי בקר בראשון לציון

אירוע "הלילה לא לומדים תורה 2023" יתקיים ברביעי הבא במרכז קהילתי בקר ברחוב שיבת ציון בעיר בסימן "מתאחדים או מתמוטטים?!". בפאנל בהנחיית אושרית סטבון ישתתפו ח"כ דוד ביטן, ח"כ מירב בן ארי, יועץ התקשורת אריק בלומברג וחכ"ל נחמן שי

קהל צילום יחצ
צילום: יח"צ

בשבוע הבא, ערב תשעה באב, יום רביעי ה-26 ביולי, (שעה 21:15) יקיימו כנס שדרות לחברה וחינוך בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע את אירוע "הלילה לא לומדים תורה 2023" ב"מרכז קהילתי בקר" ברחוב שיבת ציון 4 בראשון לציון. (למעוניינים לפני  תפילת מנחה: 19:45, ערבית: 20.05, קריאת מגילת איכה 20:15).

השנה יציין המיזם 24 שנים לפעילותו והאירועים שיתקיימו יעמדו בסימן: "מתאחדים או מתמוטטים?!". זאת על רקע אירועי התקופה האחרונה המאיימים לפלג את החברה הישראלית.

מדי שנה משתתפים מאות תושבים באירוע, בו יתקיים פאנל בהנחיית יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל היוצאת אושרית סטבון ובהשתתפות: דוד ביטן, ח"כ מירב בן ארי, איש התקשורת מנכ"ל בלומברג תקשורת אריק בלומברג והשר לשעבר נחמן שי, שיעסקו באחריות האישית והלאומית ובהיבטים חברתיים ופוליטיים של החברה הישראלית. הכניסה לאירוע חופשית.

האלוף (מיל') עוזי דיין, נשיא ומייסד כנס שדרות לחינוך וחברה שמקיים את האירועים בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע: "ט' באב הוא היום היחידי בשנה בו על פי המסורת היהודית אסור ללמוד תורה, שכן לימוד תורה הוא דבר מענג שאין לו מקם ביום החורבן הלאומי. פעמיים חרבה מלכות ישראל בעשור השמיני לקיומה ועלינו למנוע את הפעם השלישית. 'הלילה לא נלמד תורה', אבל נתכנס ביחד, כל חלקי החברה הישראלית בעשרים מקומות ישוב לשיח גלוי ומלמד עם מגוון רחב ואיכותי של דוברים מכל קשת הדעות. אותו לילה לא נלמד תורה, אבל איך מצילים את עצמנו מעצמנו – נלמד גם נלמד, כי ט' באב הוא של כולנו!"

הפרופסור אריה רטנר, נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר-שבע ויו"ר כנס שדרות לחברה וחינוך הוסיף: "מן הראוי כי נקונן באירועי 'הלילה לא לומדים תורה' על מה שאנו במו ידינו מחוללים באי כיבוד האחר, השונה מאיתנו, בעל הצרכים המיוחדים ובעל הדעות וצבע העור השונה. הפדגוגיה של מגוון, צדק והכלה שאנו במכללת קיי שואפים לפתח היא עבור כולנו ואם לא נקיימה נקונן כולנו כאן גם בשנים הבאות".

מארגן האירוע, צביקה אייזנברג ציין כי: "מידי שנה בערב תשעה באב נערכים עשרות אירועי 'הלילה לא לומדים תורה' במוקדים שונים בכל הארץ, בהם מתקיים שיח מגוון בפאנל שמבטא קבלת האחר וסבלנות. בגלל האיסור ללמוד תורה בלילה, אנו מקדישים את הערב לתיקון שנאת החינם בעקבותיה חרב בית המקדש ויוצרים שיח מכבד על יהדות ודמוקרטיה, שכל מהותו היא אהב חינם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות