n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / שיכון המזרח: משמר שכונתי הוקם, נציגיו ייפגשו עם ראש העירייה

שיכון המזרח: משמר שכונתי הוקם, נציגיו ייפגשו עם ראש העירייה

גל פריצות חסר תקדים במזרח העיר הוביל את התושבים להתאגד ולהקים משמר שכונתי. כאלף תושבים, שהצטרפו לקבוצת טלגרם שמדווחת און ליין על חשודים, מקיימים סיורים בלילות. אורי חממה, שיזם את הקמת המשמר ועתיד להיפגש בשבוע הבא עם ראש העיר רז קינסטליך ומפקד המשטרה בעיר אלעד קליין :" מרגישים נוכחות של משטרה וניידות פיקוח עכשיו אבל זה עדין לא מספיק"

פריצה
אילוסטרציה: Pixabay

 

בעקבות הפרסום ב"גל גפן ראשון לציון": ראש העירייה ומפקד משטרת ראשון לציון ייפגשו עם מקימי המשמר השכונתי בשכונת שיכון המזרח במטרה לשמוע על אובדן תחושת הביטחון בשל גל הפריצות ובמקביל לסייע למשמר ולחזקו.

בשבוע שעבר דווח כאן על גל הפריצות החריג שאיתו מתמודדים תושבי מזרח ראשון לציון. https://bit.ly/43wvx1G בין השאר דווח על פריצות לאור יום ועל כך שהתושבים חשים אובדן ביטחון אישי.

"זו שיחת היום בשכונה", סיפר אחד התושבים. "אנחנו ממש חוששים. מסביב לשכונה מוקמות שכונות רבות: נרקיסים, רקפות וחצבים ויש הרבה מאוד שוהים בלתי חוקיים. אין יום שעובר ללא פריצות לבתים או לרכבים. המשטרה והפיקוח העירוני חייבים לתגבר את הסיורים, להראות נוכחות בכל שעות היום כדי לסייע לנו. זה מטורף מה שקורה כאן".

מי שהחליט להרים את הכפפה ולהקים משמר שכונתי הוא אורי חממה, איש צבא קבע, שביתו נפרץ בשבוע שעבר. "גנבו לי כסף מזומן ותרופות בשווי 3,000 שקל", סיפר ל"גל גפן ראשון לציון". "לא יתכן שאין כאן הרתעה. יש בעיר חברה לביטחון אז שהם יהיו נוכחים בשטח, שהמשטרה תהיה נוכחת, זה חייב להיעצר, שיתנו גב לשכונה, שיהיה כאן משמר שכונה עם תקציב".

חממה החליט להקים קבוצה בטלגרם   https://t.me/c/1923764056/656 ובתוך ארבעה ימים הצטרפו אליה כמעט 1,000 תושבים שכבר החלו לסייר בלילות ולדווח און ליין על חשודים.

חממה דיווח לחברי הקבוצה כי בימים הקרובים נציגי המשמר השכונתי ייפגשו עם ראש העירייה, רז קינסטליך, ועם מפקד משטרת ראשון לציון, סנ"צ אלעד קליין.

חממה: "ביום חמישי הבא אני ועוד מספר חברי קבוצה  עתידים להיפגש עם ראש העיר ואני מקווה שגם מפקד משטרת ראשון יצטרף, ביקשנו שיהיה נוכח, התחושה לאחרונה היא שיש עלייה בניידות פיקוח והמשטרה שמסתובבות בשכונה אבל זה עדין לא מספיק וצריך חיזוק לשעות הלילה, צריך להחזיר את השקט והביטחון לתושבי השכונה, אנשים עדין מפוחדים מהמצב, אני מקווה שהפגישה תניב תוצאות"

אתמול בערב פרסם מפקד המשטרה אלעד קליין פוסט בפורום תושבי שיכון המזרח החדש וכתב "ערב טוב חברים, הצטרפתי לפורום שלכם ואני חבר בכל הפורומים של מרבית השכונות בראשלצ

שמי אלעד קליין ואני מפקד משטרת ראשון לציון  ראשית ממליץ לכם לעקוב אחרי העמוד של התחנה ולהתעדכן בדברים שלא תמיד מתפרסמים בתקשורת, מעבר לכך אני ער לתחושות שלכם בימים האחרונים בגין התפרצויות לדירה אבל חשבתי שיהיה נכון שגם אתן לכם מספר עובדות.

עבירה של התפרצות לדירה היא אחת מהעבירות הכי מדווחת למשטרת ישראל (בדרך כלל צריך אישור לביטוח) ולכן הנתונים מאד מדויקים, בראשון לציון בכלל ובשיכון בפרט קיימת ירידה, כן, ירידה בהתפרצויות לדירה שנה מול שנה, בין התחושות לבין המציאות יש פער, יחד עם זאת הנחיתי להגביר את הנוכחות והבולטות בשכונה בין ים המשימות שלנו, (הן בחוף הים, באזורי התעשייה, במקומות הבילוי ועוד….)

נוסף על כך חשוב שתדעו שמתחילת השנה הגשנו עשרות כתבי אישום (עלייה משנה קודמת) כנגד פורצים ואנחנו עם נתונים מהטובים בארץ! אז לא תמיד רואים את העבודה שלנו אבל בהחלט שיש עבודה.

נמשיך לעשות הכל כדי לשפר את תחושת הביטחון שלכם! חשוב לי שתדעו שאנחנו מתוחים עד קצה גבול היכולת, קטנים ביחס למה שנדרש מאיתנו, רק באבטחת הסדר הציבורי (אירועים תחת כיפת השמיים, מחאות וכו׳) מדובר בעשרות רבות של שוטרים מידי יום ששומרים עליכם. מאחל שנמשיך לשתף פעולה למען הביטחון!"

אלעד קליין צילום דוברות משטרת ישראל (7)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אל תגיש כתב אישום.. אין טעם
    פשוט תן לשוטרים לטפל בזה… כמו שצריך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות