n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: שביתה מחר?

ראשון לציון: שביתה מחר?

אם ימשיך מתווה "קרן הארנונה" בחוק ההסדרים שיעביר כסף מהן לרשויות החלשות, בעיקר חרדיות וערביות, תהיה מחר שביתה כוללת בשלטון המקומי וגם בעיריית ראשון לציון. ראש העיר רז קינסטליך :"מנסים לעשות עלינו מחטף ולא נסכים שזה יקרה"

גנים 3 גן ילדים צילום דוברות עיריית בת ים
ראשי הערים הגדולות מחו היום (ראשון) על קידום מתווה "קרן הארנונה" בחוק ההסדרים, שיעביר כסף מהן לרשויות החלשות, בעיקר חרדיות וערביות,  משרד האוצר מקדם את המתווה שנועד לצמצם את הפערים בהכנסות מארנונה בין הרשויות המקומיות על ידי גבייה מרשויות חזקות לטובת קידום בנייה למגורים בפריפריה. במשרד האוצר טוענים שהשלטון המקומי מפעיל לחצים על חברי כנסת מהליכוד כדי לסכל את המהלך. ראש העיר רז קינסטליך הגיע לכנסת ואמר "מנסים לעשות עלינו מחטף ולא נסכים שזה יקרה"
"מה הייתם עושים אם היו מודיעים לכם יום אחד, שבגלל שאתם מצטיינים בהתנהלות כלכלית, לוקחים לכם מחשבון הבנק, מס מסך ההכנסות שלכם למדינה, בנוסף למיסים שאתם משלמים….?
השתתפתי היום בוועדת הכספים בכנסת בכדי למחות נגד חוק קרן הארנונה, ולוודא שחוק לא הגיוני שפוגע בנו ובכלל הרשויות בישראל – לא יעבור!
מדובר בחוק המאפשר לממשלה להכניס יד עמוקה וגסה לתקציבי הרשויות המקומיות,
‏להלאים את הכספים ולהשתמש בהם לצרכים פוליטים וסקטוריאליים על חשבון רווחת התושבות והתושבים.
לא הגיוני שיקחו לנו כספים שמיועדים לרווחת התושבות והתושבים שלנו, בשל העובדה שאנחנו עירייה מצטיינת, שיודעת להתנהל כלכלית, למטרות פוליטיות.
מדובר בחוק שיגרום להחלשה גורפת של הרשויות בארץ ושל ראשי הערים. אותם ראשי ערים שבזמן חירום ותקופות מורכבות – תפעלו את האירועים במקום השלטון המרכזי מבלי שקיבלו סמכויות, אך כובד האחריות נופל עליהם.
‏לא נסכים לחוק הזה לעבור, גם אם המשמעות היא השבתה כללית של הרשויות.
לא ניתן שיגעו בכספכם, האמורים לשרת אתכם ולא ניתן להחליש את הרשויות המקומיות"
בעקבות כך מחר ( שני) תיתכן שביתה בשלטון המקומי כולל גני הילדים ומשרדי העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות