n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בקרוב זה יקרה: המדרגות הנעות יחזרו לפעול בקניון מגדלי העיר

בקרוב זה יקרה: המדרגות הנעות יחזרו לפעול בקניון מגדלי העיר

מזה תקופה ארוכה שהמדרגות בקניון שבשיכון המזרח אינן עובדות – דבר שמקשה בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת להגיע לקופת החולים שבקומה השנייה. אף שהקניון פרטי, העירייה לקחה על עצמה לנהל את המשא ומתן עם חברת הניהול ולקדם את הפעלת המדרגות

20230627_111114

בשורה מעודדת לתושבי שיכון המזרח, בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת: העירייה פועלת להחלפת המדרגות הנעות בקניון מגדלי העיר, שאינן פועלות מזה תקופה ארוכה, אף שמדובר בקניון פרטי.

לאחרונה עבר הקניון שיפוץ מאסיבי במימון העירייה, זאת בעקבות נפילת אריחים שהיוו סיכון לעוברי אורח וכשלים נוספים.

כפי שפורסם כאן בעבר, האוכלוסייה המבוגרת בשיכון המזרח מוחה מזה תקופה ארוכה על כך שהמדרגות הנעות אינן פעילות, דבר שמקשה עליהם להגיע לקופת חולים כללית שבקומה השנייה וכן לעסקים הרבים שבקומה.

"בכל פעם שאני צריכה להגיע לקופת החולים אני תוהה כיצד אתמודד עם הקושי שבעלייה לקומה השנייה", סיפרה בעבר שושנה בת ה-76 ל"גל גפן". "המדרגות הנעות לא עובדות כבר כמה שנים, המעלית מסריחה ולא ניתן להיכנס אליה והברירה היחידה היא לעלות במדרגות. אני אדם מבוגר עם בעיות בריאות קשות. לעלות במדרגות לקומה השנייה זו כמעט משימה בלתי אפשרית עבורי. לא ברור למה המדרגות הנעות לא טופלו כבר עם תחילת השיפוצים. זה הדבר החשוב ביותר מבחינת האוכלוסייה המבוגרת".

פרח בת ה-73 שמתמודדת עם אותה בעיה, סיפרה בעבר ל"גל גפן": "עברתי לא מזמן ניתוח ברגל. אין לי יכולת לעלות במדרגות לקופת החולים. בכל פעם שאני צריכה להגיע לקופה, אני מבקשת מהילדים או הנכדים לבוא איתי ולעזור לי. כדי לקבל שירות רפואי אני צריכה לעשות את הבלתי אפשרי מבחינתי".

אתמול, יום שלישי, אישה מבוגרת שביקשה להגיע לקומה השנייה נתקעה במעלית. גבר ואישה ששמעו את זעקותיה, הצליחו לחלצה.

כאמור, העירייה החליטה לא מכבר לשפץ את הקניון, אף שאינו מבנה ציבורי, זאת לאור העובדה כי הוא מהווה סכנה לציבור, אלא שהמדרגות הנעות לא תוקנו. השבוע, כך נודע, חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין נציגי העירייה לבין חברת הניהול ונראה שבקרוב המדרגות יחזרו, בשעה טובה, לפעול.

"אנחנו במתווה אחרון מול אחד מהעסקים בקניון וחברת הניהול – על כך שיחליפו את המדרגות", אמר גורם עירוני ל"גל גפן". "העירייה לקחה על עצמה לדאוג להגיע להסכם של החלפת מדרגות על אף שאין שום קשר לעירייה וזה אמור להיסגר כבר בשבועות הקרובים.

"העירייה הסכימה להתערב בניהול המו"מ להחלפת המדרגות מול חברת הניהול של הקניון הפרטי למול אחד העסקים בקניון. לקחנו על עצמנו לשפץ את הקניון וגם לנהל משא ומתן להחלפת המדרגות הנעות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. בשעה טובה. הבעיה שהמדרגות הן לא ההזנחה היחידה בקניון. כמו שנכתב, המעלית מוזנחת, ישנן המון מרצפות שבורות בקומה העליונה דבר שמהווה סכנה ללקוחות, בקומה העליונה העסקים מוציעים דברים החוצה וקשה לעבור, התקרה נראית נורא ובחורף חודרים מים, אנשים מעשנים בתוך המבנה בניגוד לשלטים ולחוק. המקום פרטי אבל אני לא מבין איך מקום כזה מקבל רשיון עסק בלי תיקון כל הליקויים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות