דף הבית / חדשות העיר / מרכזי ההצלח"ה קוצרים הצלחה

מרכזי ההצלח"ה קוצרים הצלחה

מי ליאור

בעיר ראשון לציון פועלת מזה חמש שנים תוכנית הצלח"ה של מנהל החינוך בעיר, שמטרתה להעניק תמיכה רחבה לתלמידים בעלי קשיים חברתיים התנהגותיים,  פערים לימודיים במקצועות הליבה, בעיות רגשיות ותלמידים בסכנת נשירה. התוכנית, שהחלה את פעילותה לפני כחמש שנים עם שלושה מרכזים בלבד, סיימה ביום שני האחרון את שנת הפעילות ב-17 מרכזים ברחבי העיר ועם עלייה מוכחת בהישגי התלמידים.
התוכנית, אשר ממומנת כולה מתקציב העירייה, מופעלת כיום בשתי שכבות גיל, כיתות ו'  בבתי הספר היסודיים וכיתות ז' בחט"ב,  על מנת לסייע לתלמידים להתמודד עם האתגרים החדשים שמציב המעבר לחטיבת הביניים. התפיסה הניצבת במרכזה של התוכנית היא חדשנית, שכן התוכנית מטפלת קודם כל בקשיים הרגשיים של התלמיד באמצעות העצמה רגשית וחברתית, הכלה וחיזוק הביטחון העצמי, מה שלרוב מביא לשיפור בתחום הלימודי.
הלמידה במרכזי הצלח"ה מתבצעת בקבוצות קטנות, עם יחס אישי לכל תלמיד. הסיוע בתחום החברתי-התנהגותי נעשה באמצעות פעילויות העשרה ותרפיה כמו יצירה, מוסיקה, ספורט אתגרי, אמנויות לחימה, תרפיה  עם בעלי חיים ועוד. ההשתתפות בתכנית הצלח"ה דורשת שיתוף פעולה של ההורים ואת נוכחותם בקבוצה של הדרכת הורים מטעם מכללת הורים. במסגרת ההדרכה לומדים ההורים על מאפייני גיל ההתבגרות ועל דרכי התמודדות עם הקשיים של ילדיהם במעבר למסגרת של חט"ב.
בשנה"ל תשע"ח פעלו 17 מרכזי הצלח"ה ברחבי העיר, 11 בבתי הספר היסודיים: יפה נוף, שלמון, נווה חוף, חופית, כרמים, רננים ואביבים (מרכז אחד), ישורון, אופקים, רמז, זבולון המר, עין הקורא ושש מרכזים בחטיבות הביניים:  המעיין, טביב, מיכה רייסר, אחרון הבילויים, רבין ובר לב.

מנהלת מרכזי ההצלח"ה בעיר, לריסה סטוניס: "אנו עוקבים לאורך כל השנה אחר הציונים וחוות דעת של הצוותים החינוכיים, ולשמחתנו גילינו שאצל רוב התלמידים ישנה עלייה ניכרת בהישגים בכל הרבדים".

צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות