n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: הפרויקטים התחבורתיים בכבישים הבין עירוניים הסובבים את העיר

רחובות: הפרויקטים התחבורתיים בכבישים הבין עירוניים הסובבים את העיר

אז הנה זה הגיע! מתחברים לכביש 431, מרחיבים את הכניסות לעיר ועובדים על החיבור לכביש 6. פגישת עבודה שנערכה השבוע בין ראש עיריית רחובות ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל הניבה בשורות טובות לתושבי רחובות

כביש 431
צילום: אולפני רחובות

במקביל להתקדמות בעבודות התשתית הנרחבות שמבצעת עיריית רחובות במסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה, וההצלחה הגדולה של שיווק המגרשים לבנייה בשכונה, נערכה השבוע פגישה חשובה בין ראש העיר רחובות, רחמים מלול לבין מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ. פרץ ומלול, מלווים כל אחד בצוות המקצועי שלו, נפגשו במטרה לקדם ולסכם מועדי תכנון, תקצוב וביצוע של פרויקטים תחבורתיים בכבישים הבין עירוניים הסובבים את העיר ובכללם גם בחיבור כביש 411 לכביש 6, העובר ממזרח לרחובות.

בפגישה השתתפו גם חבר המועצה ומחזיק תיק התחבורה, אבי קינד, מנכ"ל העירייה, מאיר דהן ומנכ"ל החברה לפיתוח רחובות, ניסים סלמן וכן מנהלים בכירים של חברת נתיבי ישראל.

במהלך הפגישה ביקש רה"ע מחברת נתיבי ישראל להקדים את תחילת הביצוע של חיבור העיר רחובות לכביש 431, לזרז את הקמת המחלף המחבר את רחובות לכביש 411 (גשר הרעות בסמוך לא.ת. רכטמן), הקמת רמזור במקום הכיכר בכניסה המערבית לשכונת כפר גבירול, אישור הסדרת שתי כניסות חדשות משכונת קריית משה לכביש 411 וכן את הרחבת הצומת ביציאה מרחובות לכביש 40 מכיוון דרך מנחם בגין.

למנכ"ל נתיבי ישראל היו בשורות טובות: לדבריו, העבודות להרחבת צומת הכניסה לעיר מכביש 40 יחלו כבר בחודשים הקרובים.
בעניין החיבור לכביש 431 – הליך התכנון נמצא בשלביו האחרונים והעבודות לחיבור העיר רחובות לכביש צפויות להתחיל במהלך שנת 2023.
בעניין המחלף בכניסה המערבית לעיר (א.ת. רכטמן) חשוב לדעת כי התכנון החל ועם השלמתו יפורסם המכרז לביצוע שיכלול הקמת קיר אקוסטי לאורך הכביש הגובל בשכונת קריית משה .

בעניין רימזור צומת הכניסה המערבית לכפר גבירול הודיע מנכ"ל נתיבי ישראל כי העבודות יחלו במהלך 2022. כזכור, הכיכר השוכנת היום בכניסה זו מהווה מוקד לעומסי תנועה ליוצאים מכפר גבירול ושכונת רחובות ההולנדית.

עוד סוכם כי עבודות הביצוע של סלילת שתי כניסות נוספות משכונת קריית משה לכביש 411 יבוצעו בחצי הראשון של שנת 2023.

במהלך הפגישה נמסר עדכון בדבר התוכניות בדבר התקדמות התוכנית להקמת מחלף מכביש 411 לכביש 6, וראש העיר הודיע כי ימשיך לפעול ולהפעיל לחצים על משרד התחבורה לתקצוב וביצוע פרוייקט זה שיש חשיבות מכרעת על עומסי התנועה מרחובות ואליה במיוחד לאור ההתקדמות למימוש תכנית הקו הכחול (מהיר לעיר) שישנה את פניו ואופיו של רחובה הראשי של העיר, רחוב הרצל.

"התקדמות העבודות בפרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה, התפתחותו של פארק הורוביץ הסמוך ותחילת העבודות לביצוע הקו הכחול" אומר ראש העיר, רחמים מלול "הופכות את הגישה לכביש 431 ולכביש 6 מכיוון 411 לבעלת חשיבות קריטית על מנת להוריד עומסי תנועה בכל רחבי העיר. לפגישת העבודה עם הנהלתה הבכירה של חברת נתיבי ישראל קדמה עבודת הכנה מאומצת ומקצועית בהובלת מנהל אגף התנועה, ליאור שוקרי, מחזיק תיק התחבורה אבי קינד ומנכ"ל ה.ל.ר, נסים סלמן וצוותו. עבודת הכנה מקצועית זו היא אשר הביאה להתקדמות משמעותית גם במימוש התוכניות לחיבור נוסף של העיר לכביש 411 מכיוון מזרח, גם לשיפור זרימת התנועה מהשכונות במערב העיר וגם בשדרוג הכניסה לעיר מכביש 40 .תוצאות פגישת העבודה עם נתיבי ישראל הם בשורה מצוינת לתושבי רחובות והסביבה והם יקלו במידה דרמטית על עומסי תנועה בעיר ומסביב לה".

אבי קינד, חבר המועצה ומחזיק תיק התחבורה: "הפגישה עם נתיבי ישראל מביאה בשורה של ממש לתושבי ותושבות העיר; עם העבודות והחיבורים לכבישים המרכזים נצליח להקל באופן משמעותי על חייהם של התושבים, לחסוך זמן יקר בכבישים ובפקקים ולשפר את איכות חייהם. זו המשמעות של תיק התחבורה ונמשיך לקדם את הנושא עבור תושבי העיר בכל דרך אפשרית״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

145cb39a-43c6-410e-9771-586c8e3c00da

רחובות: הציבור מוזמן לאירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

תפריט נגישות