דף הבית / חדשות העיר משני / שבוע יהדות אתיופיה באנקורי ראשל"צ נגע בפצעים הפתוחים של הקהילה

שבוע יהדות אתיופיה באנקורי ראשל"צ נגע בפצעים הפתוחים של הקהילה

אנקורי ראשלצ- שבוע יהדות אתיופיה
אנקורי ראשלצ- שבוע יהדות אתיופיה. צילום: באדיבות אנקורי

לרגל חג הסיגד שנחגג השבוע, ציינו ילדי קמפוס אנקורי בראשון לציון את שבוע יהדות אתיופיה. במהלך השבוע הוצגה בבית הספר תערוכה על "תרבות שבא", הכוללת מפגש עם מנהיגות נוער יוצא העדה האתיופית, שיחה עם רון זוהר  אשר הציג את רשמיו מהמסע לאתיופיה וההיכרות עם תרבות יהודי אתיופיה. תלמידי כיתה י"ב נפגשו עם ניצב משנה בדימוס אלכס אור, לשעבר בכיר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש ) שהציג בפניהם את עמדתו ביחס לכישלון המשטרתי בטיפול ביוצאי אתיופיה.

במהלך הדיון הטעון, שעסק בשיטור היתר בקרב הקהילה האתיופית, נגע בנושאים של אמון הציבור במשטרה, התנהגות השוטרים ודימוים בחברה הישראלית.

אנקורי ראשלצ- הרצאת אלכס אור
אנקורי ראשלצ- הרצאת אלכס אור. צילום: באדיבות אנקורי

לטענתו נוצרה זליגה כאשר האצבע הקלה על ההדק, אשר התפתחה בתרבות המשטרתית סביב ארועי טרור הסכינים, עברה גם למישור העברייני, כפי שגם באה לידי ביטוי במקרה הירי בסלומון טקה.

התלמידים שיתפו בתחושת חוסר האמון שלהם במשטרה, ואמרו כי אין לתחושתם פיקוח ובקרה מתאימים על עבודת השוטרים.

נצ"מ בדימוס אור אמר: "על המשטרה לעסוק בחינוך השוטרים כיעד ראשון, לטפל ביד חזקה בשוטרים שסוטים מהשורה. על המחלקה לחקירות שוטרים להציב את יעד הטיפול בשיטור היתר כנגד קהילת יוצאי אתיופיה  המוחלשת בלאו הכי — בעדיפות ראשונה. כאשר מח"ש מעלימה עין, צריך להבין שהיא פוגעת במשטרה, בדימוי שלה, בהרתעה ובאמון הציבור".

מנהל קמפוס אנקורי, משה גרדוס, אמר: "עלינו להכיר בכך שקיימת בחברה הישראלית גזענות כלפי הקהילה האתיופית, רק באמצעות חשיפה לאנשים, לתרבות, ולסוגיות חברתיות שנויות במחלוקת ניתן לבער גזענות כזו".

 

כתב: רונן דמארי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות