n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / כך נראה מקלט בגן עירוני ברמת גן: ללא כניסת אוויר, מזוהם ולא נגיש

כך נראה מקלט בגן עירוני ברמת גן: ללא כניסת אוויר, מזוהם ולא נגיש

WhatsApp Image 2023-10-26 at 10.22.41

צריך לשפשף את העיניים ולהסתכל שוב ושוב על התמונות בניסיון להבין איך הפך מקלט מזוהם ומבולגן בבניין ציבורי למחסה עבור ילדי גן עירוני ברמת גן.
מדובר בגן טרום טרום חובה לבני 3 שאין בו מרחב מוגן. הגן פועל בבניין מגורים והמקלט של הדיירים משמש גם את ילדי הגן. "מצב המקלט מזעזע", אומר חבר המועצה עו״ד אביהוא בן משה שנחרד מהמראות. "על מנת לפתוח את הגן בתקופת החירום, העירייה פתרה את המצב באופן 'יצירתי' בכך שהיא הנחתה את הגננת להתפנות יחד עם כל הילדים הקטנים בני ה 3 מהגן אל המקלט של הבניין הסמוך אליו".

בן משה ממשיך ומבקר את העירייה: "כדי להגיע למקלט של הבניין, הילדים הקטנטנים הללו, שהליכתם עדיין איטית ולא יציבה, צריכים לעבור מדרגות רבות לא תקניות שעשויות לעלות להם בנפילה או חס וחלילה בפציעה בדקה וחצי שהם יצטרכו לרוץ למקלט.
"המקלט אשר נבדק על ידי פיקוד העורף נמצא שהוא אינו תקני, אין בו סירקולציה של אוויר, ויש בו עובש על התקרה, ולמרות זאת החליטו בעיריית רמת גן להשמיש את המקלט הזה בכל מחיר".

ההורים אשר מודאגים מהמדרגות, מההזנחה של המקלט ומצבו הפיזי, התבשרו כי ילדיהם לא יישהו לבד במקלט, משום שמדובר במקלט אשר שייך
לדיירי הבניין. המשמעות כי ילדיהם ישהו במקלט צפוף עם עשרות דיירים נוספים.

"מה שנשאר לנו לעשות זה רק לדמיין מה עשוי חס וחלילה לקרות לילדים הקטנים כשתשמע אזעקה, איך הם יצליחו לרדת במדרגות יחד עם דיירי הבניין ואנשים זרים מהרחוב שזה לכשעצמו בעייתי, למקלט המוזנח והלא תקני הזה", אומר בן משה.

אם לילד בגן אמרה:"אנחנו מפחדים לשלוח את הילדים, למרות הצהרות העירייה שהכל בטוח. מי יכול להבטיח לנו שלא יקרה אסון חלילה?".

מהעירייה נמסר:"מדובר בגן הפועל בבניין, כנגזרת מכך המרחב המוגן של הגן הינו המקלט המשותף לכלל דיירי הבניין, לרבות ילדי הגן.
ראש העירייה ביקר באופן אישי במקום ובדק אותו. יובהר כי המקלט תקין ומוגן, אך אין ספק שנדרש טיפול ותחזוק. ראש העירייה הנחה שהדבר יתבצע בהקדם. באשר להנחיות לגננות, כככל הגנים בעיר ההנחיות ברורות והנושא תורגל".

צפו בתמונות:

WhatsApp Image 2023-10-26 at 10.22.43 WhatsApp Image 2023-10-26 at 10.22.42 (2) WhatsApp Image 2023-10-26 at 10.22.41 WhatsApp Image 2023-10-26 at 10.22.42 (1) WhatsApp Image 2023-10-26 at 10.22.42

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות