מאות משפחות לקחו חלק במירוץ הרכבת הקלה שעבר גם בבת ים
מאות משפחות ואלפי משתתפים במרוץ לקו האדום שארגנו נת"ע ותבל בשיתוף משרד התחבורה. המשתתפים נסעו בין התחנות מבת ים לפתח תקווה -ענו על שאלות טריוויה, ביצעו משימות, ענו על כתבי חידות ועוד.
- מערכת האתר
- כ"ב אב התשפ"ד
משפחות להט ובראל מפתח תקווה זכו בפרס הראשון ב"מרוץ לקו האדום" שהתקיים היום (חמישי) בקו האדום של הרכב הקלה, בתחנות ובאזורים הסמוכים להן. בין השעות 10 ל 14, גדשו אלפי משפחות וילדים את התחנות ואת הרכבת, ענו על שאלות טריוויה וביצעו משימות ברוח "המרוץ למיליון" הטלוויזיוני.
חברת נת"ע "תבל" מפעילת הקו, הפיקו את המשחק בשיתוף משרד התחבורה, במסגרת חגיגות השנה להפעלת הקו. כוונת המארגנים הייתה להפגיש את הרכבת עם קהלים חדשים ולספק לנוסעים ה"קבועים", חווית נסיעה שונה, עם הילדים בסוף החופש הגדול.
מרבית המשתתפים הגיעו מהערים שהקו עובר דרכן, בעיקר מפתח תקווה, תל אביב ובת ים, אבל לא רק. חלק מה"שחקנים", הגיעו מערים מרוחקות יותר: רעננה, ראשון לציון ואפילו מצפת.
בשעות שבהן התקיים המרוץ התחנות דמו לקייטנה כאשר מאות משפחות ענו על שאלות וחיפשו "מתנדבים" למשימות שיביאו להן את מספר הנקודות הגדול ביותר. המרוץ התקיים בשני מחזורים של שעה וחצי: 10-11:30 ו-12:30 -14:00 ובסופו, נותרו שתי משפחות שביצעו את מרבית המשימות וענו נכון על מספר השאלות הגדול ביותר. המשימות במשחק היו ב"דרגות קושי" שונות ועם ניקוד בהתאם. שאלות טריוויה 300 נקודות ומשימות שכדי לבצע אותן צריך לבקש סיוע מעוברים ושבים זיכו את מי שצלח אותן – 900 נקודות. אחת המשימות המאתגרות התקיימה בתחנת העצמאות בבת – ים: מגן דוד אנושי. בסופו של המרוץ אחרי שקלול התוצאות, שתי משפחות זכו: משפחת להט עם האמא אסתי ובנה תומר (10) ומשפחת בראל הכוללת את ההורים ישי וענת ושתי בנותיהם, אלה (12) ורומי (10).
"ערב לפני נכנסנו לאתר של נת"ע וקראנו קצת על הקו ועל התחנות", סיפרה אסתי להט אחרי הזכייה. לדבריה, תומר קרא בעצמו על ההיסטוריה של הקו וגם עם הקוים הבאים (ירוק,סגול).
המשימה הקשה ביותר: "המשימה בתחנת יהודית שהייתה קשורה לשיר של אריק לביא. אחרי ששמנו לב שאנחנו לא מוצאים את התשובה ומבזבזים עליה הרבה זמן ויתרנו".
המשימה הכי כייפית: "כל משימות הצילומים".
משפחת בראל נרשמו למשחק יומיים לפני בעקבות המלצה, אבל גם בגלל שאבי המשפחה, ישי הוא נוסע קבוע בקו האדום ולדבריו, הרכבת שינתה את חייו לטובה וזו הרבה יותר חשוב מהזכייה של המשפחה במקום הראשון במרוץ. גם משפחת בראל עשתה מחקר מקדים אותו הובילו הבנות אלה ורומי. ענת מספרת שהבנות קראו על התחנות ועל סביבתן ולמדו את מפת התחנות לאורך הקו. "זה מאוד עזר כי היו שאלות על התחנות וגם היה צריך להתמצא כדי לחסוך זמן.
המשימה הקשה ביותר: "למצוא אשם שקוראים לו יוסי ולצלם אותו עם תעודת זהות או רישיון נהיגה. מצאנו שניים שלא הסכימו להצטלם עם התעודה ורק אחר-כך סוף סוף מצאנו אחד שהסכים".
המשימה הכי כייפית: "לצלם את הרכבת בפארק המסילה מחוץ לתחנת אליפלט בעיקר בגלל הקרטיבים שחילקו שהיו מרעננים בחום שבחוץ".
את הפרס והמדליות העניקו מנכ"ל נת"ע חיים גליק ביחד עם עמירם אוחיון, מנכ"ל חברת תבל.
מנכ"ל נת"ע, הודה לאלפי המשתתפים שחגגו את יום ההולדת לקו האדום. אבל גם "למאות אלפי הנוסעים שמשתמשים ברכבת הקלה מדי יום, חוסכים זמן, נהנים מהמזגן והנוחות. מחכים לכם בקו האדום", אמר גליק