X

בית המשפט: דיוני תקציב 2024 יושבו לדיון במועצת עיריית ר"ג

ליעד אילני עתר לבית המשפט, לאחר שראש העירייה השתיק את חברי סיעתו במהלך דיוני התקציב במאי 2024. באי כוחו של אילני: "כרמל שאמה הכהן הפר את החוק וניצל לרעה את כוחו השלטוני". העירייה: ״ובהר כי מלכתחילה העיירה והעומד בראשה לא התנגדו להשמעת ביקורת כלפי התקציב״

בית המשפט: דיוני תקציב 2024 יושבו לדיון במועצת עיריית ר"ג
צילום: מנחם רייס צילום: צילום: מנחם רייס

היום נדונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה דחופה של סיעת רמת גן בראשות ליעד  אילני כנגד התנהלותו של ראש עיריית רמת גן בישיבת התקציב האחרונה.

לאור המלצת השופט, הדיון על תקציב העירייה לשנת 2024 יושב למועצת העיר, זאת לאחר שבמהלך הדיון הובהר שבישיבת התקציב בחודש מאי, כרמל שאמה הכהן נהג בניגוד לחוק והשתיק את סיעת האופוזיציה רמת-גן שלנו בראשות אילני.בית המשפט ביקר בדיון את התנהלות שאמה ופסק הוצאות בסך 10,000 שקל.

ד"ר עו"ד מתן גוטמן ועו"ד ניר פרידמן המייצגים את סיעת רמת-גן שלנו מסרו:"פעם נוספת שהתנהלותו הבלתי חוקית של ראש העירייה שאמה מגיעה לבית המשפט וזה אומר את דברו באופן נחרץ וברור כי ראש העירייה הפר את החוק וניצל לרעה את כוחו השלטוני.

"לא בכדי כבוד השופט עמד בדיון על החשיבות הרבה של אופוזיציה עירונית במשטר דמוקרטי תקין ומצער שפעם אחר פעם, אנו נזקקים לבית המשפט שיגן על זכויות המיעוט של חברי האופוזיציה בעיריית רמת גן, מפני הדורסנות והפרת החוק של ראש העירייה".

אילני מסר בתגובה: "בימים הקרובים אפנה לוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים, על מנת שזו תחייב את כרמל שאמה להחזיר לקופת העירייה מכיסו האישי את כלל ההוצאות בסך עשרות אלפי שקלים שנפסקו כנגד העירייה ושאמה בשלל העתירות בהן ניצחנו.לא ייתכן שתושבי רמת גן יצטרכו לשלם מכיסם בשל התנהלותו".

מהעירייה נמסר:״בית המשפט דחה את כל ששת הצווים שביקש אילני והותיר את התקציב העיר בתוקף כפי שאושר ללא שום שינוי אפילו לא באגורה אחת.בית המשפט בצדק לא ראה לנכון לקבוע ישיבת תקציב חדשה, אלא אימץ את הסכמת הצדדים להוסיף סעיף לסדר היום בישיבה הבאה ולאפשר לליעד לומר את דברו על התקציב תוך כמובן שיקפיד לשמור על כל כללי סדרי הישיבה והדיון.

יובהר כי מלכתחילה העיירה והעומד בראשה לא התנגדו להשמעת ביקורת כלפי התקציב, ככלל שזו תתבצע באופן מסודר ועל פי הנהלים, כפי שעשו חברי אופוזיציה מסיעות אחרות בישיבת התקציב.

כולנו תקווה שחברי האופוזציה בכלל, וראש הסיעה הספציפית בפרט, יחזרו לעסוק בעשייה ציבורית, להגיע ולהשתתף בישיבות מועצה באופן מסודר ותקין, ויפסיקו את המלחמה המשפטית המיותרת שהם מנהלי נגד העירייה מזה שנה וחצי״.

 

רמת גן ליעד אילני כרמל שאמה הכהן

art