X

סחיטת כספים באיומים

היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב דן סיימה חקירת שלושה חשודים בפרשיית סחיטת כספים באיומים; הוגשה הצהרת תובע נגדם

 סחיטת כספים באיומים
. צילום: דוברות משטרת ישראל

חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של משטרת מרחב דן פתחו בחקירה בחודש יוני בגין פרשיית סחיטת כספים באיומים, כאשר התקבלה תלונה מקורבן, בעקבות חובות כספיים שיש לו, החל לקבל איומים, עליו ועל בני משפחתו.

במסגרת החקירה שהתנהלה תחילה באופן סמוי, הצליחו החוקרים להתחקות אחר זהותם של החשודים במעשים. עם מעבר החקירה לרובד הגלוי, החל מתאריך 16/6/24, החלו שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה יחד עם כוחות משטרת מרחב דן ולוחמי מג"ב- היחידה לבט"פ, באיתורם של החשודים וביצוע מעצרם. הכוחות עצרו סה"כ 9 חשודים בפרשייה מפתיחת החקירה.

עפ"י החקירה, הקורבן היה חייב כספים למס' גורמים. אחד המלווים פנה לצד ג' וזאת על מנת שזה יעזור לו בגביית החוב. בתאריך 31/12/23 הקורבן נקרא להגיע לשיחה בבית קפה בתל אביב, כאשר הלך לשיחה זו בתמימות. הקורבן נפגש עם המלווה (28, פ"ת) וצד ג' (32, חדרה). במהלך השיחה, צד ג' איים על הקורבן, חייב אותו להיות זמין עבורו באופן קבוע ולהתייצב בכל פעם שיידרש בכך. החשודים איימו לאורך כל התקופה על הקורבן, הן באמצעות שיחות טלפון והן באמצעות שליחת הודעות,  שהטילו על הקורבן אימה.

בתוך כך, בתאריך 20/5/24, החשודים זימנו את הקורבן לבית ברמת גן, של אותו צד ג' (32, חדרה), תוך שהוא הפר מעצר בית. הקורבן הגיע לבית כאשר נכחו בו המלווה, צד ג' וגבר נוסף (30, ירושלים) מטעמו של צד ג'. הקורבן הבחין  כי ברשות החשודים בדירה מגוון כלי תקיפה כגון סכינים. החשודים החלו לאיים על הקורבן בכריתת איברים. החשוד (30, ירושלים) סטר לו בעוצמה חזקה מאוד וכתוצאה מכך הקורבן נפגע פיזית. החשודים הכריחו את הקורבן להתקשר לחברו שהבטיח לסייע לו בהחזרת החובות ובנוסף החשוד (30, ירושלים) נסע איתו לביתו על מנת לדעת בדיוק היכן מתגורר ואף צילם את דירתו.

החקירה נמשכת נגד החשודים הנוספים שנעצרו בפרשייה ושוחררו על ידי בית משפט בתנאים מגבילים.

מעצרם של שלושת החשודים הוארך היום עד תאריך 7/7/24 ועם סיומה של החקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב דן באשר לשלושה מהחשודים, הוגשה היום הצהרת תובע ובכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד שלושת החשודים.

סחיטת כספים

art