X

״אנחנו נבצע אכיפה בגינות ציבורויות בשעות שבהן אסור להרעיש״

רס"ב אבי הבה מפקד שיטור עירוני רמת גן בשיחה עם הערכות המשטרה לימי הקיץ ולטיפול בבני נוער שנמצאים בפארקים בהלך הלילות

״אנחנו נבצע אכיפה בגינות ציבורויות בשעות שבהן אסור להרעיש״
רס"ב אבי הבה מפקד שיטור עירוני רמת גן צילום: דוברות

חופשת הקיץ החלה לפני כמה ימים ובנקודת השיטור של הפארק הלאומי ברמת גן מעלים כוננות על מנת להתמודד עם בני הנוער שפוקדים את הפארקים הציבוריים. רס"ב אבי הבה מפקד שיטור עירוני רמת גן, מספר על ההערכות ״קודם כל בתקופת הקיץ יש לנו מספר ניידות גדול יותר שמתעסק גם בשגרה וגם בהערכות לקיץ בעיקר בגנים הציבוריים באופן יזום על מנת לאתר בני נוער שמרעשים ושותים אלכוהול״ הוא מציין מייד.

אני מבין שמדובר בתופעה רחבה. מה קורה במקרה ואתם מוצאים בני נוער ששותים?

״במידה והשוטר והפקח שיושבים באותה ניידת נתקלים בזה, השוטר מחוייב לשפוך את האלכוהול ואם זה קטין אנחנו מנסים לאתר מאיפה בוצעה הקניה ואז ממשיכים את ההליך מול בית העסק. בעלי העסקים חייבים להבין שזה לא חוקי למכור אלכוהול לבני נוער״.

הבנתי שיש תכנית למיגור התופעה של שוטטות

״נכון. ישנה תכנית סדורה שתיאמנו עם העיריה ועם הרשות לביטחון קהילתי, ניסינו יחד לתת מענה לנערים שיצאו לחופש. ואני יכול לומר שבמהלך הזמן יהיו מדריכי מוגנות במרכזים לנוער בשעות אחר הצהריים על מנת שאלו, לא יסתובבו ברחובות״

מבחינת המשטרה, איפה תגברתם פעילות?

״המיקוד של השעות הופך להיות בשעות שאחנו יודעים שזה מפריע יותר הווי אומר שבפארק הלאומי ,מרום נווה והגינות השכוניות שצמודות לבניינים שם זה ממש מפריע, אנחנו מתגברים נוכחות, מגלים ערנות על מנת שהאזרחים לא יסבלו מהרעש,ברור שאנחנו לוקחים בחשבון שיכולה להיות הרעה בעקבות יציאת התלמידים לחופשה ולכן אנחנו נערכים לזה, ושם אנחנו פועלים באופן ממוקד חשוב לציין שאנחנו נבצע אכיפה בגינות ציבורויות בשעות שבהן אסור להרעיש מבחינתנו זה משהו שהוא חובה״.

דיברת על תכנית סדורה איך שיתוף הפעולה עם העירייה?

״מצויין, כל צד מבין את השני, אנחנו עובדים בצמוד ומבינים את הצורך כשהמטרה היא הדדית . חשוב לציין שהיחידה עתירת נסיון ואנחנו בקשר עם כל אגפי העיריה״.

רס"ב אבי הבה מפקד שיטור עירוני רמת גן רמת גן הפארק הלאומי

art