n
דף הבית / נס ציונה / חדשות נס ציונה / נס ציונה כמו שעוד לא הכרתם

נס ציונה כמו שעוד לא הכרתם

נס ציונה חוגגת 140 שנה: סדנאות אירוח מעוררות השראה של נשים, סיורים בגבעת הכורכר עם מאות צמחים, סיפורים היסטוריים מרתקים על תחילת המושבה ועוד קסם רב שתמצאו רק בעיר.

AVIL5900
צילום: אבי מועלם

בימים אלו חוגגת נס ציונה 140 שנה וזה הזמן הטוב ביותר להכיר ולבלות בכמה מקומות קסומים שנמצאים בעיר שבעבר היתה עיירה קטנה והיום גדולה מפותחת ומובילה.

אז אילו סיורים ניתן למצוא בנס ציונה? ואיך מעבירים יום שלם בתוך הקסם הזה?

 

תחנה ראשונה: נחלת ראובן

שם תשמעו על סיפור הקמתה של נס ציונה והכל דרך המחזה מופלאה שתיקח אתכם אחורה במנהרת הזמן, במקום תפגשו  את פייגה לרר, שמגולמת על ידי השחקן אושר בית הלחמי , ותקבלו טעימה מסיור מומחז שנקרא "בזכותן כאן", בעקבות הנשים המייסדות של נס ציונה.

תחנה שנייה: גבעת הכורכר:
גבעת הכורכר היא טבע פראי ומעט שנשמר באזור מרכז הארץ, בהדרכתו של אבנר בן יהודה מדואל, תשמעו על החי והצומח בגבעות שהוכרזו כגן לאומי, הנוף מרהיב עם מאות צמחי בר שנשמרו מאות שנים, אפשר ללכת לבד או עם המשפחה, תגלו שממש מתחת לבית יש לכם חלקת אלוהים.

 

 

תחנה שלישית: ביתה של הציירת אפרת קסלר

אפרת קסלר תושבת נס ציונה מציירת בהשראת נוף גבעות הכורכר ומקיימת סדנאות ציור קסומות בביתה קירות ביתה מלאים בציוריה ובימים אלה היא מציגה תערוכת ציורים בשיתוף פעולה יחד עם חניכי כפר הילדים "נווה יהודה", בנוסף תקבלו טעימה מאירוח מפנק וטעים תוצרת ביתה.

AVIL5990
צילום: אבי מועלם

תחנה רביעית: גן נווה

ב"גן נווה" תמצאו נקודת תצפית על שכונת הפועלים "טירת השלום",

תחנה חמישית: קהילת אירוח של נשים

יחד עם המחלקה לקידום מעמד האישה יצרו בעיר קהילת אירוח של נשים מעוררות השראה שמארחות בביתם ומספרות את סיפורן : לאה ימיני מזמינה אתכם לחוויה בניחוח תימני עם סיפור על אומנית רב תחומית ואוכל מסורתי. הבית של גלית שמעוני שתכיר לכם את עולם הפנג שוואי וביקור בביתה של דריה לבובסקי אומנית ליבוד ובוטנאית.

לבובסקי התחילה לפני 14 שנה ליצור פייה בשיטת ליבוד מצמר וקבלה תגובות מדהימות, לבובסקי החליטה לשם השעשוע להציע את הבובה למכירה באתר בינלאומי ותוך שעתיים היא נמכרה והשאר היסטוריה . סטודיו העבודה שלה שנמצא מול ביתה החד קומתי אשר פרי יצירותיה עמוס נמצא בכל מקום, חלק מהבובות נראות כל כך אמיתיות עד שנדמה שעוד רגע תגיח פייה מאי שם ותפיח בהם חיים.

 

AVIL6187
צילום: אבי מועלם

ומה עם ארוחה טובה?

"קפה ציונה", אחת המסעדות הקסומות בישראל. הכניסה אליה נחבאת מרחוב ראשי סואן ומובילה אל מבנה וחצר ציורית ומוצלת . המסעדה שוכנת במבנה היסטורי בו גרו הזוג זיסקינד וקיקה קפלן, יקירי העיר נס ציונה ומראשוני מתיישביה. קיקה היא נכדתו של ראובן לרר.
המסעדנית, נתנאלה פניגר, היא האישה מאחורי ההצלחה של "קפה ציונה". נתנאלה מנצחת על הכל באהבה גדולה לאנשים ולאירוח כדרך חיים. האוכל המעולה נעשה מחומרי גלם משובחים, רובו בעבודת יד.

שמואל בוקסר, ראש העיר של נס ציונה במסר לרגל 140: "זוהי עיר עם שורשים עמוקים, עברה העשיר וההווה מממש בצורה מדויקת את ייחודיות העיר וחזונה, כעיר מתקדמת שיש לה 'לב של מושבה', החגיגות השנה יהיו באוריינטציה מקומית וקהילתית עם הפנים למחר והם יתפרסו לאורך כל השנה ויכללו פעילויות עבור תושבי העיר במגוון תחומים: חינוך, תרבות, ספורט, טבע, מוזיקה, בכולם ינתן דגש על הקהילה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

יוסי חממי

תביעת ענק בגין הלנת שכר נגד עיריית נס ציונה

תפריט נגישות