n
דף הבית / נס ציונה / מחבקות עם "חבוקי"

מחבקות עם "חבוקי"

ליז לוי מנס ציונה ושירי בר סומך מרחובות הן חלק מעשרות מתנדבי קבוצת "עמל ומעבר", "סיירת חיבוקי", שפשטו על בתי המלון בהם שוהים ילדי המפונים. הן מדריכות אותם כיצד להימנע מטראומות וחרדות באמצעות ה"סטראט אפ" הישראלי שהומצא על ידי הפסיכולוג הראשי של הקבוצה, ד"ד שי חן גל, בובת כלב עם עיניים עצובות, שגורמת דווקא לילד לטפל בה

חיבוקי 2

 

ליז לוי מנס ציונה, ושירי בר סומך מרחובות הן שתיים מתוך קבוצה של עשרות מתנדבים שיצאו למלונות בעוטף עזה, אילת ושאר חלקי הארץ, כדי לטפל בילדים שפונו ונמצאים בהם. הן מטפלות בילדים באמצעות הסטארט אפ הישראלי, בובת "חיבוקי", בובת כלב עם עיניים עצובות וידיים ארוכות.

הנהלת קבוצת "עמל ומעבר" קבעה שבימי המלחמה יש חשיבות עליונה לטיול בטראומות ובחרדות בקרב הילדים ואפשרה לעשרות מעובדיה להתגייס בהתנדבות ולהעביר סדנאות לילדי המפונים במלונות. עד כה הם נפגשו עם יותר מאלפיים ילדים והפגישות יימשכו גם בשבועות הבאים.

את בובת "חיבוקי", ה"סטארט אפ" הישראלי, פיתח הפסיכולוג הראשי של קבוצת "עמל ומעבר", הד"ר שי חן גל, בשיתוף פרופ' אבי שדה, עוד בימי מלחמת לבנון השנייה. "גיליתי בובה שאף אחד לא רצה כי היא עצובה מדי, והבנתי מייד שהיא אידאלית לטיפול בילדים שיטפלו בה, ולא היא בהם", מסביר ד"ר חן גל.

אחרי מלחמת לבנון השנייה, בפרויקט משותף של משרד החינוך ואשלים,  הרגיעה וטיפלה בובת "חיבוקי" את ילדי הצפון, בצוק איתן את ילדי העוטף והדרום ואת ילדי יפן לאחר הצונאמי. בהמשך הצוותים של עמל ומעבר הובילו התערבות עם עשרות אלפי ילדים באוקראינה וגם בדרום מזרח תורכיה, לאחר רעידת האדמה. ועכשיו היא חוזרת במטרה להרגיע את המפונים מהדרום והצפון. עד כה הרגיעה הבובה, שהוכחה מדעית כיחידה המרגיעה בטווח קצר ילדים בגילאי 7 עד 13 שסובלים מחרדות וטראומות, כ 150 אלף ילדים ברחבי העולם.

ליז לוי, שבימים כתיקונם עובדת בחברת "ידיד נפש" מקבוצת "עמל ומעבר" ומשמשת כמנהלת מרחב גוש דן, מספרת שיש לה בני משפחה וחברים שמשרתים בצה"ל, אבל לא ממעגל ראשון. "החלק הכי מרגש עבורי בעבודה עם הילדים והילדות זה המפגש דווקא עם הכוחות המרפאים שלהם", היא אומרת. "נפגשתי עם הורים שפגשו את האימה והרוע מקרוב, עם כאב קשה מנשוא, שלא ניתן אפילו להתחיל לדמיין. אבל אז, המפגש של הילדים עם חיבוקי החזיר אותי למשאבים הפנימיים והכוחות שיש בילדים ודרכם גם לכוחות והמשאבים שיש בכל אחד מאיתנו".

שירי בר סמך מרחובות, עובדת ביום יום גם היא בחברת "ידיד נפש" מקבוצת "עמל ומעבר" ומשמשת כמנהלת סניף רחובות והסביבה. היא הצטרפה בשמחה לסיירת חיבוקי. בר סומך, אמא לשלושה בנים, אחד מהם לוחם בחטיבת גבעתי.

היא מספרת: "אחי שחר חמיש ומשפחתו וגם חמותי, ורד בר סמך, גרים בקיבוץ יד מרדכי. למזלם הגדול הרוצחים לא הצליחו להיכנס אליהם. 46 מחבלים ניסו לחדור ולרצוח, וכיתת הכוננות של הקיבוץ, יחד עם כוח לוחמי מג"ב, מנעו מהם את הכניסה.עכשיו הם מפונים במלון בחדרה".

  • מה הכי מרגש אותך בטיפולים עם "חיבוקי"?

"הדבר שהכי מרגש אותי זה לראות את הילדים נכנסים לסדנה עם ההורים כשהם צמודים אליהם לרגל ובקושי יוצרים קשר עין. כשהפעילות מסתיימת הם כבר צמודים לחיבוקי. אנחנו מצליחים לשחרר אותם קצת. יש להם עכשיו תפקיד ואחריות. זה מדהים לראות איך זה עובד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אירוע רוכבים עצמאות מהשנה שעברה

קבלו ביטול: אירוע "רוכבים עצמאות" לא יתקיים השנה

תפריט נגישות