n
דף הבית / צרכנות / הערכת שווי מכשירים פיננסיים

הערכת שווי מכשירים פיננסיים

מכשירים פיננסים מאפשרים לבעלי המניות להשתתף בהשקעות חברות ולחברות להנפיק חוזים/מניות ולייצר עבורה נכס. כיום תוכלו לבצע הערכת שווי של מכשירים פיננסים דרך מספר רחב של חברות גם מקומיות וגם בינלאומיות

פיננסים
תמונה: FREEPIK

בעשורים האחרונים מצטרפים אל עולם ההשקעות והפיננסים לא מעט מכשירים פיננסים, אלו מאפשרים לבעלי המניות להשתתף בהשקעות חברות ולחברות להנפיק חוזים/מניות ולייצר עבורה נכס.
אך המפולת הכלכלית של שנת 2008 גרמה גם ללא מעט תקנות רגולטוריות חדשות ושונות, יחד עם תקינות חשבונאית מעודכנת. כל אלו אמורים לבצע הערכת שווי של לא מעט מכשירים פיננסים שקיימים כיום בשוק, אותם תוכלו למצוא החל מחוזים בין חברות, אופציות חוזים ואפילו מניות שונות. הערכות אלו יכולות להיות רלוונטיות גם עבור משקיעים בעולם הפיננסים והמניות, וכיום תוכלו לבצע הערכת שווי של מכשירים פיננסים דרך מספר רחב של חברות גם מקומיות וגם בינלאומיות.

 

מה נמדד?

מכשיר פיננסי מורכב מאגרות חוב שיש באפשרות המנפיק להמיר אותן למניות, כך בעצם יוכל המנפיק להגדיל אחוזי השקעה מצד המשקיעים. עם זאת יכולת ההנפקה של חברה נקראת מרכיב הוני(המרכיב השני של המכשיר הפיננסי) והיא אמורה לייצג את האופציה שיוכל המנפיק להפוך את אגרות החוב למניות.
בעצם מכשירים אלו נסחרים בבורסות השונות ונחשבים כ"נכס" עבור החברה והם מופיעים בצורה הנפוצה ביותר שלהם בתצורות הבאות: אופציה, תעודת סל, שטר חוב, איגרת חוב להמרה, איגרת חוב, חוזה עתידי, קרן נאמנות וכתב אופציה. את המכשירים האלו כיום תוכלו למצוא דרך מגוון חברות הביטוח וההשקעות, אך יחד עם איתן גם אצל מרבית החברות שנסחרות כיום בשוק המניות והפיננסים.

 

ומי מבצע הערכה?

הערכת מכשיר פיננסי כיום מתבצעת על ידי מגוון חברות פיננסיות שונות, יחד עם לשכות רואי החשבון ולשכות האשראי השונות תוכלו לקבל ייעוץ, הערכת שווי מכשירים פיננסים של חברות ועוד מגוון רחב של שירותים בתחומים אלו. החברות המובילות אשר מעניקות שירותים אלו בישראל כיום הן ללא ספק שתי החברות הבאות :

  1. BDO ISRAEL
    לשכת רואי החשבון הבינלאומית אשר מחזיקה מעל ל1600 עובדים מהיבשת המזרחית ועד ליבשת האמריקאית, מעניקה שירותים עבור מגוון סקטורים ובעלת ניסיון ויכולות דינמיות מרשימות.
  2. פרומתאוס ייעוץ כלכלי
    החברה לייעוץ כלכלי מנווטת ומנוהלת על ידי רו"ח אלי מלכה, רו"ח יובל זילברשטיין, רו"ח אלי מלכה ורו"ח אנאבל סער, הינה בעלת ניסיון של עשרות שנים ומספקת שירותים למגוון חברות מובילות בארץ. בחברת פרומתאוס תוכלו למצוא מגוון שירותים הכוללים גם כן שווי מכשיר פיננסי.

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות