n
דף הבית / מומלצים / עולים מדרגה באיכות הקפה – סוגי מכונות קפה שכדאי להכיר

עולים מדרגה באיכות הקפה – סוגי מכונות קפה שכדאי להכיר

הסטנדרטים של שתיית קפה בישראל הם מהגבוהים בעולם. האוכלוסייה הרחבה כאן מקפידה על שתיית קפה איכותי, במיוחד במהלך העשור או שניים האחרונים במהלכם עברה ישראל את "מהפכת האספרסו" במסגרתה ניתן למצוא מכונות קפה ואספרסו מסוגים שונים באינספור בתים, משרדים ומקומות עבודה. במידה וגם אתם מעוניינים לשדרג את איכות הקפה שאתם צורכים, כדאי להכיר כמה מסוגי מכונות הקפה הרלבנטיים והעיקריים המשווקים בארץ –

coffee-819362_1280pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

מכונת קפסולות

אחד מסוגי מכונות הקפה והאספרסו הנפוץ והפופולארי ביותר בישראל. מכונת קפסולות היא כנראה המכונה הפשוטה ביותר לתפעול – כל שנדרש הוא להזין את המכונה בקפסולה אחת, לוודא כי מיכל המים אינו ריק וללחוץ על כפתור. את השאר המכונה תעשה בעצמה, ואתם תוכלו ליהנות מכוס אספרסו טרייה, מהבילה ומשובחת. ניתן לרכוש מגוון רחב ועשיר של קפסולות שונות, כך שכל אחד יוכל לבחור בסוג הקפה המועדף עליו. מדובר גם במכונות זולות יחסית, אותן ניתן למצוא בעלות של כמה מאות בודדות של שקלים בלבד כמו למשל מכונת קפסולות   VERO POINT.

מכונת קפה אוטומטית

בין סוגי מכונות הקפה הביתיות/משרדיות שניתן למצוא כיום, קיימת גם קטגוריה שלמה של מכונות קפה אוטומטיות. ניתן למצוא כמה וכמה דגמים וסוגים שונים של מכונות שכאלו, אך הרעיון בכולן הוא זהה – המכונה עצמה עושה את התהליך כולו, החל מטחינת הפולים עבור כמות שתספיק לכוס או שתיים הנוכחיות וכלה בשכבת הקרמה המאפיינת את כוס הקפה המוכנה. במכונות אוטומטיות שכאלו נמצא לרוב כמה "תוכניות" או אפשרויות שונות, דוגמת אספרסו קצר או ארוך, כפול, אמריקנו, קפוצ'ינו וכיוצ"ב.

מכונת קפה מקצועית

גם עבור הבית או המשרד ניתן למצוא דגמים שונים של מכונות קפה מקצועיות של ממש, אשר לרוב נראות כמו גרסה מוקטנת של מכונות הקפה המקצועיות הגדולות והכפולות שניתן למצוא לרוב בבתי קפה ומסעדות . מכונת קפה מקצועית קטנה כוללת את כל הרכיבים המוכרים השונים של מכונות קפה מקצועיות גדולות – ידיות למילוי הקפה הטחון והרכבה ידנית למכונה, מדים המראים את מידת החום והלחץ, פיית קיטור להרתחה והקצפה של חלב ואף צבע נירוסטה מבריק ונקי. מכונה מסוג זה מצריכה מעט יותר "התעסקות", ולכן מושלמת למקום עם אנשים שאוהבים להכין קפה איכותי, או למקומות בהם יש מי שירצה לתפעל את המכונה על בסיס קבוע (ניתן גם ללמוד בקלות לתפעל אותה בעצמכם בבית…).

מכונת קפה ידנית

בקטגוריית המכונות הידניות ניתן למצוא כמה אפשרויות שונות. אחת מהן היא מכונה ידנית/חצי אוטומטית רטרו, בעלת מראה ייחודי ו"וינטג'י" ומנגנון אותו מתפעלים באופן ידני למחצה. אפשרות נוספת היא כמובן ה"מקינטה" המפורסמת – אותו אביזר ידני פשוט להכנת קפה אספרסו מעולה, המגיע במקור מאיטליה. את המקינטה מחממים על הגז, וניתן לקחת אותה בקלות לכל מקום ולהכין באמצעותה קפה אספרסו משובח בבית, במקום העבודה, בטיולים וכו'.

יש להבדיל בין מכונת קפה ידנית או חצי אוטומטית אשר מוצבת במקום אחד, כמו המכונות האוטומטיות או מכונות הקפסולות שהוזכרו לעיל, לבין "מכונה" ידנית וניידת לחלוטין, דוגמת המקינטה.

כל אחד והמכונה המתאימה יותר עבורו…

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות