n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: מיליארד ₪ לפתרונות תחבורתיים

ראשון לציון: מיליארד ₪ לפתרונות תחבורתיים

העבודות לחיבור תחנת הראשונים בקו ישיר לתל אביב נמשכות במלוא התנופה, יסללו 34 קילומטרים של שבילי אופניים ובשכונת שיכון המזרח יושקעו 130 מיליון ₪ לתעדוף הולכי רגל ורוכבי הדו גלגלי. ראיון מיוחד עם שרת התחבורה, מרב מיכאלי שאומרת: "תחבורה שיתופית היא הפתרון המרכזי לבעיות עומסי התנועה. גם ראש העיר מטפל בנושא ועומד בקשר ישיר עם משרד התחבורה על מנת להיטיב עם התושבים"

פקקים בדרך אלי הים. צילום: פרטי
פקקים בדרך אלי הים. צילום: פרטי

העיר ראשון לציון זכתה לתנופה תחבורתית עצומה בימי כהונתו של ראש העיר, רז קינסטליך, תנופה שהתחזקה עם מינויה של מרב מיכאלי לשרת התחבורה בחודש יוני 2021. אחד האירועים הבולטים היה חתימת הסכם ענק שכולל השקעה של למעלה ממיליארד ₪ בתחבורה בעיר בשנים הקרובות.

ההסכם הוא תוצר של החלטת השרה מיכאלי לשרת את הרשויות המקומיות באופן מרוכז ויעיל הרבה יותר מבעבר, אז הייתה נדרשת העירייה לפעול מול זרועות שונות של המשרד, ללא תיאום וסנכרון ביניהן. כעת כל רשות מקבלת את המענה הנדרש והכולל מצוות מיוחד שהוקם במשרד התחבורה.

ביו היתר, ההסכם כולל סלילת 34 קילומטרים של שבילי אופניים בהשקעה של 130 מיליון ₪, פרויקט תיעדוף להולכי הרגל ורוכבי הדו גלגלי בכל שכונת שיכון המזרח, תגבור שירות התחבורה הציבורית ושבילי אופניים, סלילת נת"צים, (נתיבי תחבורה ציבוריים) מסופי תחנות ציבוריות ושדרוג רחובות ראשיים בעיר בהיקף של כ-800 מיליון ₪. בנוסף, ההסכם כולל קו אוטובוס מהיר חדש שיפעל החל משנת 2023 בתוואי הקו החום המתוכנן, שיפעל בעתיד כחלק מרשת הרכבת הקלה של גוש דן. בנוסף, תוקצבה הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה עד לראשון לציון, מה ששרי תחבורה קודמים ניסו לקדם – ולא הצליחו.

מירב 3
מרב מכאלי. 

 

  • מה לגבי תחנת רכבת ראשונים שאמנם חזרה לפעול אבל כדי להגיע לתל אביב צריך להחליף רכבת בלוד. מתי יהיה קו ישיר לתל אביב מרכבת ראשונים?

"התחנה תתחבר לקו ישיר לתל אביב עם השלמת המסילה הרביעית. העבודות עליה היו תקועות במשך שלוש שנים, וכיום מתקדמות בשיא הכוח והמהירות". 

  • מתי להערכתך תחובר רכבת הראשונים לתחנה שנמצאות למערב העיר?

" גם העבודות על מסילת 431 מתקדמות על פי התוכנית ובמלוא המרץ, עם זאת – מדובר בפרויקט מורכב שהעבודות בו יימשכו עוד מספר שנים".

  • בחודשים האחרונים נשמעת ביקורת נרחבת ברשתות החברתיות על פקקי התנועה במערב העיר, בעיקר באזור התעשייה החדש סביב הקניונים. כיצד בכוונתך להקל על עומסי התנועה?

"חלק מההסכם שנחתם עם העירייה כולל בתוכו הרחבה משמעותית של נתיבי התחבורה הציבורית. תחבורה שיתופית היא הפתרון המרכזי לבעיות עומסי התנועה. גם ראש העיר מטפל בנושא ועומד בקשר ישיר עם משרד התחבורה על מנת להיטיב עם התושבים". 

  • על פי תוכנית הממשלה והעירייה בצירים המרכזיים במערב העיר עתידים לפעול אוטובוסים חשמליים האם הם אמורים להחליף את הרכבת הקלה או שמדובר בפתרון זמני עד לעליית הרכבת הקלה.

"מדובר בפתרון זמני עד להשלמת הקו החום. אני חייבת לציין כי הפתרון לבעיית הפקקים נמצא בשיתוף הפעולה בין משרד התחבורה לרשויות המקומיות. רק כשנמשיך את המגמה שהובלתי במשרד שמתעדפת תחבורה ציבורית ושיתופית, רוכבי ורוכבות דו גלגלי וכמובן הולכות והולכי רגל, נוכל לצאת ביחד מהפקק. אחרי שנים רבות מדי שבהן ממשלות הליכוד ונתניהו השקיעו בעיקר ברכבים הפרטיים ובמחלפים, פעלתי להיפוך הפירמידה ותיקון הנזק שהם השאירו. היום ההשקעה הגדולה ביותר תהיה בכן ובכם- תושבות ותושבי העיר, תוך תעדוף משמעותי לתחבורה ציבורית, שהיא העתיד. את השינוי נראה כולנו כבר עוד שנה-שנתיים, וגם אם לא אני אהיה זאת שתגזור את הסרט- את השינוי שהובלתי אף אחד כבר לא ייקח אחורה. אני אמשיך לפעול יד ביד עם הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, כי אני רואה בהן שותפות לשינוי המציאות ולהפיכת התחבורה הציבורית שלנו לטובה יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. לא הגיע הזמן להמשיך את רחוב אברהם בר לכיוון צפון (דרך הדיונות – לחולון) ?
    בינתיים אין שם בניה ולסלול כביש דו נתיבי (לכל כיוון זה דבר של מה בכך וזה מה שיוריד את נפח התנועה של כל מי שנוסע במשה דיין עד לישנסקי ואז ב"פקק" של קריית בן-גוריון…

  2. שקר בפיתה. מה שלא יהיה ראשלצ אבודה ! ראש העיר מכר אותה לעשירים. עוד בנייה עוד עסקים העיקר כאילו לאמר ראשלצ בתנופה. אבל הבסיס שזה התושבים ניהיה בושה. גועל. קטטות. ערבים. סודנים. פיליפינים בכל מקום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות