n
דף הבית / מומלצים / מה אפשר לעשות עם תואר ראשון במשפטים

מה אפשר לעשות עם תואר ראשון במשפטים

מסלול הלימודים לתואר ראשון במשפטים נחשב לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים והיוקרתיים ביותר. בוגרי המסלול וסטודנטים העומדים בפני סיום הלימודים עדיין לא סיימו את ההכשרה המקצועית והדרך שלהם לעבודה במשרד או בפירמה נחשקת לעריכת דין עדיין ארוכה מאחר שעליהם לצלוח את מבחני לשכת עורכי הדין ולעבור סטאז' (התמחות) כדי לקבל רישיון המאפשר עבודה כעורכי דין. מה מצפה בשוק העבודה לבוגרי תואר ראשון במשפטים? האם חייבים לעבוד כעורכי דין או שהתואר במשפטים מאפשר לבוגרים/ות להשתלב בתפקידים ובתחומי עיסוק אחרים? מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי ולבוגרות המסלול, במיוחד כיום כאשר יש היצע גדול של מוסדות לימוד בתחום המשפטים ומדי שנה יוצאים לשוק אלפי משפטנים חדשים? ובכן, מסתבר כי לא חייבים לעבוד כעורכי דין ויש עוד שלל אפשרויות תעסוקה בהם נדרש ידע משפטי רחב ומקיף לצורך מילוי התפקיד.

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

תחום לימודי משפטים בשנים האחרונות

בשנים האחרונות יש אינפלציה במספר הבוגרים והבוגרות של לימודי משפטים לתואר ראשון, בגלל שתי סיבות מרכזיות:

  • ריבוי במוסדות הלימוד להשכלה גבוהה הרשאים ללמד ולהעניק תואר ראשון בלימודי משפטים.
  • ריבוי במספר הבוגרים והבוגרות המסיימים לימודי משפטים בישראל ובחו"ל.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יש במדינת ישראל כ-78,000 עורכי דין עם רישיון בתוקף, אך מתוכם רק כ-55,000 עוסקים בפועל במקצוע עריכת דין. היחס בין מספר עורכי הדין בישראל ביחס לאוכלוסייה הוא עורך דין אחד לכל 145 אנשים, זהו נתון שאין לו אח ורע במדינות ה-OECD. למרות הצפת השוק בעורכי ובעורכות דין שלמדו בישראל או במוסדות מוכרים בחו"ל, הביקוש ללימודי משפטים עדיין גבוה, והחוג למשפטים ממשיך להיות בין מסלולי הלימוד המבוקשים והיוקרתיים ביותר. נכון, לתואר עורך דין יש יוקרה והתואר נחשב לפותח דלתות בקריירה, אך כל מי שנרשם ללימודים חייב להבין מראש מהם אפשרויות התעסוקה שיעמדו בפניו לאחר סיום הלימודים, הסטאז' ומבחני לשכה.

הזדמנויות בשוק העבודה – לא רק עריכת דין

בעקבות האינפלציה במספר עורכי ועורכות הדין במדינת ישראל, חלק מהבוגרים ומהבוגרות נאלצים לחפש עבודה במשך תקופה לא קצרה, אך יש מגוון אפשרויות תעסוקה המתאימות לבוגרי ולבוגרות לימודי משפטים, ולא חייבים לעסוק רק בעריכת דין. ההזדמנויות הקיימות בשוק העבודה לבעלי ולבעלות תואר ראשון במשפטים הן:

  • ייעוץ משפטי לחברות הייטק וארגונים
  • משפטנים בחברות מסחריות ובמשרדי ממשלה.
  • תפקידי ניהול המחייבים ידע משפטי מקיף, כולל תפקידים בכירים בהייטק.

חשוב לזכור כי ניתן ללמוד תואר במשפטים במסלול דו חוגי, וכך ההשכלה המשפטית יכולה לסייע בקידום הקריירה, למשל עובדים סוציאליים, רואי חשבון ומנהלי עסקים בעלי השכלה משפטית זוכים לעדיפות אצל המעסיקים בהשוואה למועמדים ללא תואר במשפטים. רבים מבוגרי המסלול מסיימים את ההתמחות ומבחני הלשכה כדי לעבוד כעורכי דין, הם יכולים להשתלב בעבודה במשרדים קטנים ופרטיים לעריכת דין, בפירמות גדולות ומובילות לעריכת דין, בחברות הייטק, בארגונים שונים, בחברות ציבוריות ובמשרדי ממשלה, בפרקליטות המדינה ועוד.

האם כדאי לשלב עם תארים אחרים?

התואר הראשון במשפטים הוא תואר נחשק ופותח דלתות, אך בגלל ריבוי עורכי הדין בישראל ניתן ללמוד תואר נוסף המתאים לבוגרי התואר הראשון במשפטים. ניתן ללמוד תואר ראשון במשפטים לרואי חשבון או לבחור במסלול תואר ראשון במשפטים LL.B לאקדמאים.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות