n
דף הבית / מומלצים / יישור שיניים למבוגרים? האם כדאי או מאוחר מדי?

יישור שיניים למבוגרים? האם כדאי או מאוחר מדי?

פתרונות יישור שיניים מוכרים בעיקרם בשל הטיפול המסורתי הנהוג בעיקרו עבור בני נוער הסובלים משיניים עקומות ומרווחים בשיניים, ומתבססים על התקנת סמכים ממתכת על גבי השיניים, שמפעילים לחץ עקבי על השיניים לאורך זמן במטרה להסדיר את מיקומם. שיטה זו זוכה לחוסר פופולריות למרות יעילותה, מאחר והיא נמשכת חודשים ארוכים, במהלכם סמכי המתכת בולטים על השיניים ויוצרים מראה לא אסתטי ואף מביך בעבור רבים.
נוסף לזאת, החיבור בין סמכי המתכת מתבצע באמצעות חוטי מתכת דקים הנראים לעין וגורמים לתחושת כאב ופציעות בפה.
חסרונות אלו הביאו רבים לוותר על הטיפול, ולסבול ממראה שיניים עקומות, בולטות ולא מחמיאות, וזאת לצד פגיעה בתפקוד השוטף.
שיטות חדשניות ושימוש בחומרים נוחים יותר למראה ולמגע, הולידו יישור שיניים בחומרים קרמיים, יישור שיניים שקוף, ומגוון שיטות אורתודנטיות ששינו את פני התמונה והביאו גם אוכלוסייה מבוגרת יותר לקבל מענה לבעיה ולליקוי שיוצרות שיניים שאינן ממוקמות במיקום הנכון.

orthodontist-placing-rubber-bands-male-patient-braces (1)
קרדיט לתמונות FREEPIK

מדוע חשוב לבצע יישור שיניים?

שיניים עקומות ו/או בולטות, מלבד היותן בבחינת ליקוי אסתטי ופגיעה במראה החיוך ובביטחון העצמי, גם טומנות בחובן בעיות תפקודיות, רפואיות וליקויי היגיינה. שיניים עקומות מקשות על סגירת הפה במנשך סימטרי ותקין, ולמעשה יוצרות חלל בסגר, ומביאות לפעולה מאומצת של הלסתות, מה שעשוי לגרום לכאבים בלסת ולשינויים בתנועת הלסת ולהשפיע על יכולת הלעיסה. שיניים עקומות יפגעו גם בחיתוך הדיבור ועשויות להוליד בעיות של דיקציה ותקשורת. ליקוי זה גם יוצר צפיפות סביב שיניים קיימות ותקינות ומגבלת נגישות בעת צחצוח וניקיון, הצטברות חיידקית ופתח לדלקות חניכיים, נסיגת חניכיים, היווצרות חורים ועששת.

כל הללו אינם עניין של גיל, וגם מטופלים שלא טופלו בילדותם או כאלה שהבעיות הדנטליות התפתחו אצלן בשלבים מאוחרים יותר, זקוקים ויכולים לקבל מענה מקצועי, נגיש וקל יותר מהטיפול המסורתי, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות וחומרים חדישים לטיפולי יישור שיניים.

 

האם טיפולי יישור שיניים מועילים למבוגרים?

נהוג לבצע טיפולי יישור שיניים בבני נוער, שכן מבנה הלסת וגודלה אצל ילדים צעירים טרם התייצבו, ונדרשת המתנה לגדילה מלאה של הלסת בטרם ביצוע הטיפול, בעוד שמבוגרים פחות נוטים להתחייב לטיפול הארוך בשל החסרונות שהוזכרו. יחד עם זאת, הן בשל הסיכונים הרפואיים והן בשל המפגע האסתטי,  טיפולים אורתודנטיים וטיפולי יישור שיניים חשובים מאוד לביצוע, גם בקרב מבוגרים.

קיים הבדל באופן ביצוע הטיפול, הזמן הנדרש ושיטת הטיפול בין בני נוער למבוגרים, שכן מבנה הלסת ואחיזת השיניים בעצם אינם זהים. חשוב לבצע טיפול מסוג זה אצל מרפאת שיניים המציעה טיפולי יישור שיניים למבוגרים, ומציע מגוון שיטות טיפול מותאמות, החל מסמכי מתכת ועד יישור שיניים שקוף.

 

סוגי טיפולים- יישור שיניים למבוגרים

השיטה הקלאסית- השיטה הקלאסית והמוכרת של התקנת סמכים מאלומיניום טרם עזבה את השוק, שכן למרות חסרונותיה היא שיטה יעילה, וזולה יותר ליישום ביחס לשיטות האחרות. מי שהשיקול הכלכלי מניע אותו ויוכל להתמודד עם המראה החיצוני והמגבלות לתקופה האמורה יוכל לזכות ביישור שיניים איכותי בעל אחוזי הצלחה גבוהים במחיר נוח.

גשר פנימי- גשר פנימי מאפשר את ההימנעות מן הפגיעה האסתטית הכרוכה בגשר המסורתי, בזכות התקנת הסמכים על השיניים מצדן האחורי. הליך זה מורכב יותר הן בהיבט של תכנון הגשר והן בהיבט של המעקב הנדרש, אולם הוא מספק תוצאה טובה ומצמצם באופן ניכר את הפגיעה וחוויית הנשיאה של הגשר החיצוני.

יישור שיניים שקוף- שיטה חדשנית המסתמכת על התקנת פלטות שקופות המיוצרות בהתאמה אישית למידות המטופל, ויוצרות דחיקה מבוקרת תוך הגנה על השיניים, ללא חוטים, חתכים ובמראה שקוף שאינו בולט לעין. מלבד היתרון האסתטי יישור שיניים שקוף גם אורך פחות זמן, ובזכות הפלטה המיוצרת מעבדה ברמת דיוק והתאמה גבוהה במיוחד לכל מטופל גם התוצאה המתקבלת מרשימה במיוחד. יישור שיניים שקוף נפוץ בקרב מבוגרים אולם מספק מענה גם לילדים, בזכות יתרונותיו הרבים.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות