n
דף הבית / יעוץ משפטי / אישור אפוסטיל משרד החוץ

אישור אפוסטיל משרד החוץ

מאת בלהה כהניש-לוי
המונח אפוסטיל לא שגור בחיי היום יום השגרתי שלנו.

Diverse business partners reading contract together
קרדיט FREEPIK

הצורך בקבלת אישור אפוסטיל עולה רק בעת שנצטרך להציג תעודות לצורך הצגה בחו"ל.משרד החוץ מפרסם מדי שנה הסבר מלא ומקיף והדרכה כיצד ניתן לקבל  חותמת אפוסטיל משרד החוץ הסבר זה מובא לעיונכם כשירות לציבור.

עם אישור של הענף לאימות מסמכים ציבוריים מאמת מסמכים ישראלים שהונפקו על ידי משרדי הממשלה ורשויות ממשלתיות בישראל על פי אמנות והסכמים בינלאומיים (בעיקר אמנת האג).

הענף לאימות מסמכים ציבוריים פועל באגף הקונסולרי במסגרת כלל השירות הקונסולרי המוענק לאזרחי מדינת ישראל בארץ ובחו"ל. ענף זה אחראי על אימות מסמכים ציבוריים ישראלים בלבד שהונפקו על ידי משרדי הממשלה ורשויות ממשלתיות במדינת ישראל. לרוב, קהל הצרכנים הפונים למשרד החוץ מופנים על ידי רשויות/נציגויות של מדינות אחרות לצורך אפוסטיל לתעודות אימות מסמכים ציבוריים ישראליים לצרכים שונים ומגוונים כגון אישורי לימודים, אשרות עבודה ותעודות נישואין גירושין – באותן המדינות.

יש לצרף קבלה על התשלום עבור חותמת האפוסטיל ומעטפה ריקה ומבויילת שעל גביה תרשם הכתובת למשלוח חזרה לנמען. מעטפות שיתקבלו ללא קבלה על תשלום (כאשר נדרש כזה) לא יטופלו ויוחזרו לשולח.

אימות המסמכים הישראלים נעשה על פי אמנות והסכמים בינ"ל (בעיקר אמנת האג) ומתחלק לשתי קטגוריות:

 

מסמכים המיועדים למדינות החתומות על אמנת האג יאומתו בחותמת Apostille ולא ידרש כל אימות נוסף של קונסול נציגות המדינה אליה מיועד המסמך. יש לשלם אגרה עבור כל תעודה.

מסמכים המיועדים למדינות שאינן חתומות על אמנת האג יאומתו בחותמת שאינה חותמת Apostille. לאחר אימות משרד החוץ יידרש אימות נוסף של נציגות המדינה אליה מיועד המסמך. אין צורך בתשלום אגרה.

שימו לב: ללא חתימת נציגות המדינה הרלוונטית בארץ, המסמך לא יתקבל על ידי רשויות אותה המדינה.

 

 

תעודות משרד הפנים – תעודות מקוריות שהונפקו החל מיום 19\08\01 חתומות בחתימה אלקטרונית במעמד ההנפקה ואינן נדרשות לחתימת פקיד על ידי משרד הפנים טרם ההגעה למשרד החוץ.

תעודות שהונפקו על ידי צה"ל – דרושה חתימה מקורית של את קצינת פניות הציבור על גבי תעודות צבאיות.

על גבי התעודות הבאות יש צורך בקבלת חתימה מהמשרד הרלוונטי טרם ההגעה למשרד החוץ

תעודת גירושין ופסק דין של של בתי הדין הרבניים – בגב התעודה דרושה חתימה של מורשי חתימה מהנהלת בתי הדין הרבניים הכתובת: רח' כנפי נשרים 22, גבעת שאול, ירושלים.

תעודת נישואין – נדרשת חתימת פקיד מורשה בהתאם לדת המבקש:

יהודים: חתימה של המשרד לשירותי דת, כתובת: רח' כנפי נשרים 7, גבעת שאול, ירושלים.

מוסלמים: חתימה של הנהלת בתי הדין השרעיים בירושלים, כתובת: רח' הלל 37 בנין בית אגרון קומה 3, ירושלים.

נוצרים: חתימה של שלוחת משרד הפנים לעדות הנוצריות, כתובת: רח' כנפי נשרים 15 בניין התאומים, ירושלים.

דרוזים: חתימה של בית הדין הדתי הדרוזי, כתובת: רח' שלום הגליל 1, עכו.

תעודת בגרות – תעודה מקורית או העתק נאמן למקור, נדרשות בחתימה של פקיד מורשה מטעם אגף הבחינות של משרד החינוך טרם ההגעה למשרד החוץ לקבלת אפוסטיל. כתובת משרד החינוך: רח' שבטי ישראל 29, ירושלים.

תעודות אקדמיות ותעודות בית ספר – חתימה של משרד החינוך כתובת: רח' כנפי נשרים 22, ירושלים.

תעודת הסמכה של רופאים – תעודה מקורית או העתק נאמן למקור עם חתימה וחותמת של משרד הבריאות ומורשי החתימה של לשכת הבריאות המחוזית בעיר המגורים.

פסקי דין והחלטות בתי משפט – לאימות של פסקי דין והחלטות מבתי משפט יש לצרף עותק מצולם של פסק הדין, או ההחלטה בשלמותה, עם חותמת נאמן למקור. את המסמך יש להחתים בחתימה וחותמת של מזכיר ראשי או סגן מזכיר ראשי של בית המשפט בו ניתנה ההחלטה או פסק הדין.

צווי ירושה מהרשם לענייני ירושה – מסמך מקורי בלבד עם חתימת מורשי החתימה מטעם הרשם לענייני ירושה באזור המגורים בו נחתם הצו.

צווי ירושה מבתי משפט – מסמכים מקוריים, או נאמנים למקור, המאושרים על ידי מזכיר ראשי או רשם בית משפט וחתימת מזכיר ראשי של בית המשפט בו נחתם הצו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות