n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: תושבי רחובות, יש לכם סיפורים לספר? הארכיון העירוני מזמין אתכם לעשות את זה

רחובות: תושבי רחובות, יש לכם סיפורים לספר? הארכיון העירוני מזמין אתכם לעשות את זה

הארכיון לתולדות רחובות מזמין את תושבי העיר להשתתף בפרויקט מיוחד "היינו ילדים וזה היה מזמן", במסגרתו ילידי המושבה והעיר רחובות יוכלו לתעד את סיפורי הילדות שלהם וקרוביהם

הארכיון
הארכיון העירוני. צילום: דוברות רחובות

המשתתפים בפרויקט ילמדו לספר סיפור ולתעד את זיכרונות הילדות שלהם בקורס מיוחד עם הביוגרף אמוץ שורק, להרשמה לקורס שלחו מייל לכתובת הדוא"ל [email protected] וציינו את שמכם ומס' הטלפון שלכם*

המושבה רחובות הייתה בין המושבות הראשונות ביישוב היהודי בארץ ישראל. בשיתוף פעולה מיוחד שנרקם בין הארכיון לתולדות רחובות, הביוגרף אמוץ שורק ודרורה קרפיק, רכזת יישובית של מתנדבי של"מ- תושבי העיר רחובות מוזמנים להשתתף בקורס עיוני בו ילמדו לספר ולתעד את סיפורי הילדות שלהם מהמושבה והעיר רחובות.

התושבים שירשמו לפרויקט יזכו להשתתף ב-16 מפגשים עיוניים עם הביוגרף אמוץ שורק במהלכם ילמדו כיצד לתעד ולספר את סיפור הילדות בנקודת מבטם של ילדים. הפרויקט מתאים לתושבי רחובות הוותיקים המעוניינים לספר את סיפורי הילדות שלהם וגם לתושבים המעוניינים לספר סיפור של אדם אחר שגדל במושבה ובעיר רחובות. הפרויקט מוצע לתושבי העיר רחובות ללא עלות וניתן להירשם לקורס באמצעות הדוא"ל: [email protected]

תוך ציון שמם הפרטי, מס' טלפון ליצירת קשר ומס' שורות על מטרתם בהשתתפות בקורס. שימו לב- מס' המקומות מוגבל, מומלץ להזדרז ולהירשם.

ראש העיר רחמים מלול: "לעיר רחובות היסטוריה ארוכה ומרשימה. אנו פותחים את הקורס המיוחד לכל התושבים, מכל השכונות בעיר ובכל הגילים ללא תשלום, על מנת שיוכלו לתעד את הזיכרונות שלהם מהמושבה והעיר רחובות".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום: "לרחובות יש קסם מיוחד ואנחנו מזמינים את תושבות ותושבי העיר לתעד את רגעי הילדות שלהם- מתוך נקודת מבטם. אני בטוח שהסיפורים החדשים שנזכה להכיר יעשירו את הידע שלנו על המושבה והעיר רחובות".

על היוזמה לתיעוד הסיפורים, אומרת הדס אביבי, מנהלת הארכיון: "תיעוד היסטורי ושימור מורשת העיר, יכולים להיעשות בדרכים רבות ומגוונות ומול גופים וגורמים רבים. הפעם אנו רוצים להביא את קולם הייחודי של מי שגדל כאן, וילדותו התעצבה במושבה ובעיר רחובות. במיזם זה חשוב לנו לשמוע ולתעד את מה שעבר על הילדים בעיר: חוויות ילדות, משחק, הווי שכונתי, זיכרונות מהגן ומבית ספר, וגם השפעתם של אירועים חשובים בעיר ובמדינה".

אמוץ שורק, המנחה המקצועי של הקורס מסביר: "ההיסטוריה העשירה של רחובות תועדה בהרחבה לא פעם, בעיקר על ידי היסטוריונים, חוקרים ואנשים בוגרים. במיזם הייחודי הזה, אנו מבקשים לתאר את מחלקי החלב והנפט או אירועים ביטחוניים, דרך עיני הילדים. הפרויקט מתחלק לשני מסלולים: ילידי רחובות יכתבו את סיפורי ילדותם. המתנדבים האחרים, שאינם בהכרח ילידי רחובות, יראיינו את ותיקי העיר. הפרויקט יתקיים כקורס עיוני, במהלכו יועברו למשתתפים תכנים לימודיים בתחום התיעוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות