n
דף הבית / חדשות בת-ים / קרוב ל-2500 דו"חות לרוכבי אופניים חשמליים בחולון ובת ים בשנה שעברה

קרוב ל-2500 דו"חות לרוכבי אופניים חשמליים בחולון ובת ים בשנה שעברה

עמותת אור ירוק פרסמה את המספרים שהגיעו אליה דרך משטרת ישראל, חולון ובת ים נמצאות במקום הרביעי והחמישי בכמות הדו"חות בשנת 2020

אופניים חשמליים צילום אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

בשנת 2020 חולקו מעל 31 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.

בחולון חילקה המשטרה 1,329 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, עליה של 56% בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 854 דוחות. חולון העיר הרביעית בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2020.

בבת ים חילקה המשטרה 1,143 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, ירידה של 23% בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 1,475 דוחות. בת ים העיר החמישית בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2020.

מי שנמצאת במקום הראשון באופן לא מפתיע נמצאת העיר תל אביב ואחריה מדורגות ירושלים והעיר לוד.

מתחילת שנת 2021 נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2020 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 25 רוכבים הרוגים.

על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים, אור ירוק וקרן עזריאלי מובילות יחד את נושא קידום הבטיחות בקרב רוכבי כלים חשמליים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות הדרכה והסברה בדגש על קהלים בסיכון כבני נוער, קמפיינים ציבוריים להעלאת מודעות, קידום תשתיות וחקיקה בטיחותית.

אופניים חשמליים ילדים צילום אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם. בכך הם מסכנים את עצמם ואת כולנו ויוצרים בכביש אווירה של כאוס שפוגעת בכלל הציבור ועולה גם בחיי אדם.

מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת.

תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים.

בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים".

   אופניים ילד צילום אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות