n
דף הבית / רמת גן / זהירות: משלוחי מנות

זהירות: משלוחי מנות

אחד המראות האופייניים והשמחים לימי הפורים הוא ילדים מחופשים נושאים משלוחי מנות. אבל רבים לא יודעים שהמנהג החביב שלנו בפורים טומן בחובו גם סכנות כמו מחנק בשל שאיפה של חטיפים וממתקים

מארז גלידה לגנדה – יערה גדרון

עם התחפושות הססגוניות, המסיבות והחגיגות  כולנו עסוקים גם בהכנת משלוחי מנות טעימים וכיפיים. אבל חשוב לזכור שלצד הסכנות שיש ב"קפצונים" ובנפצים השונים, בתרסיסים הרעילים, באביזרי המשחק והתחפושות החדים, שמהם כבר למדנו להיזהר, גם במשלוחי המנות טמונים לא מעט סיכונים.

את פורים האחרון טליה לא תשכח, בבוקר היא לקחה את בנה נועם בן ה-3 לגן מחופש ומצויד במשלוח מנות מלא כל טוב. בשעה 11:00 התקשרה אליה הגננת ובישרה שנועם אכל ממשלוח המנות והחל לפתע להיחנק ולהכחיל. נועם הועבר באמבולנס לבית החולים הקרוב והובהל ישירות לחדר ניתוח, שם נשלפה חתיכת פופקורן מקנה הנשימה שלו.  המקרה הזה הסתיים בשלום. אך ישנם מקרים, ששאיפת גוף זר לדרכי הנשימה יכולה להסתיים אף במוות.

חנק הוא הגורם השלישי בשכיחותו לתמותת ילדים ומרבית מקרי החנק נגרמים ממזון. הסיבות העיקריות לכך הן שקנה הנשימה של ילדים ותינוקות הוא צר יותר ביחס למבוגרים, וגם רפלקס הבליעה והשיעול שלהם פחות מפותח. לכן, כאשר חתיכת מזון נשאפת בטעות לקנה הנשימה – היא עלולה לגרום לחנק ולמוות.

אז לפני שאתם אורזים משלוחי מנות לפני שהילדים פותחים משלוחים שקיבלו, אנא שימו לב :

אסור להגיש לילדים מתחת לגיל 5 שנים פיצוחים ואגוזים, אלא אם הם טחונים היטב. פיצוחים ואגוזים הבאים במגע עם נוזלים נוטים להתנפח ולחסום את קנה הנשימה.
יש חטיפים וממתקים שמומלץ לא לתת לילדים מתחת לגיל 5 – מרשמלו, טופי, מסטיק, סוכריות עגולות, פופקורן, ביסלי, בייגלה עיגולים.
אין להגיש פירות עם גלעינים.
מאכלים עגולים כמו ענבים, עגבניות שרי וזיתים – יש לקלף ולחתוך לאורך וכמובן ללא גלעינים. תפוז – להגיש בפלחים דקים ועדיף ללא הקרום.

דוקטור מירב סוקולוב

 

ד"ר מירב סוקולוב, היא מומחית אף אוזן גרון ילדים ולכירורגית האוזן ושיקום השמיעה בילדים, בא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג ורופאת א.א.ג בכירה ואחראית מרפאת סחרחורת ושתל שבלול בילדים, במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7ddb6718-d11f-4b8f-b8cf-ba67140048be

תכירו את הדוקטור: אביב גפן יקבל תואר לשם כבוד

תפריט נגישות