n
דף הבית / בריאות / מניו יורק אל וולפסון

מניו יורק אל וולפסון

ד"ר אריק קופלי מניו-יורק, הגיע להתנדב בישראל בכדי לסייע לצוותי הרפואה במלחמת 'חרבות ברזל'

אריק קופלי 1 צילום דוברות וולפסון

"שמעתי על מאורעות ה07.10 במהלך טיול דרכים שעשיתי בארה"ב. ביומיים הראשונים הסיקור היה אוהד יחסית עד כמה שניתן לאמר כלפי ישראל, אך תוך פחות מ-48 שעות הנרטיב התקשורתי השתנה לחלוטין, והסיקור הפך לשלילי. המסגור של ישראל כפושעת מלחמה, הפריע לי ולחבריי בקהילה היהודית מאוד". כך מספר ד"ר אריק קופלי, מומחה ברפואה דחופה, תושב ארה"ב, ניו-יורק, שהגיע להתנדב במרכז הרפואי וולפסון, במטרה לסייע לצוותים הרפואיים במלחמה.

ד"ר קופלי, מספר שבחר בתחום הרפואה כדי להציל חיים, ולצבור ידע במטרה להציל חיי אדם "כל אדם באשר הוא אדם ואני באמת מאמין בכך. המטרה שלי בתור רופא היא לעזור לאנשים. ההורים שלי עלו לארה"ב מטשקנט, אוזבקיסטן. כיום, אני מתגורר בשכונה יהודית בניו-יורק שמונה כ-50,000 יהודים".

על השיח אודות ישראל ומלחמת 'חרבות ברזל', הוא מספר כי יש הרבה דעות נגד ישראל בארה"ב, רובן בעיקר של צעירים שלא חקרו את הנושא לעומק

"אני ממליץ לכל אדם לפני שהוא מגבש דעה בנושא מסוים תחילה לקרוא עליו ולחקור עליו באמת לעומק, בספרות ובכל כלי מהימן ורק לאחר מכן לגבש את דעתו". ככל שהימים חלפו והתדמית של ישראל ברחבי העולם נפגעה עוד ועוד, החליט ד"ר קופלי לחבור למשלחת של רופאים יהודים, שהגיעה להתנדב בישראל :"קיבלו אותי כאן בארץ ובוולפסון בפרט, בזרועות פתוחות. התרשמתי מאוד מהפסיפס החברתי שיש כאן בישראל. קיבוץ גלויות של אנשים שונים מדתות ועדות שונות, וכולם חיים יחד".

על ההתנדבות בוולפסון

במסגרת התנדבותו, שנמשכת מס' שבועות, ד"ר קופלי מתנדב במרכז הרפואי וולפסון ומסייע לצוות הרפואי במלר"ד בהנהלתו של ד"ר שופן, להציל חיים ולטפל בעשרות מקרים מידי יום.

ומה הוא חושב על ההסברה הישראלית בחו"ל ?

"ההסברה בחו"ל לוקה בחסר, אני חושב שצריכים להגביר את המאמצים כדי לתווך לאוכלוסייה בחו"ל את מה שמתרחש כאן בארץ. חבל שרוב האנשים בעולם לא יודעים באמת עד כמה הישראלים נחמדים ומסבירי פנים. יש לישראל סטיגמה של מדינה לא מכילה ואני הייתי רוצה להפריך אותה. לקולגות שלי בארה"ב, אמליץ להגיע לישראל ולהתנדב. אני חושב שיש הרבה מה ללמוד מישראל גם בפן הרפואי וגם בפן התרבותי ואין ספק שאחזור עוד פעמים רבות להתנדב פה גם בעתיד".

אריק קופלי צילום דוברות וולפסון

ד"ר אריק קופלי במרכז הרפואי וולפסון- צילומים: דוברות וולפסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות