n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: קלנועית נגנבה מניצולת שואה קשישה

חולון: קלנועית נגנבה מניצולת שואה קשישה

לפני כחצי שנה נגנבה קלנועית חשמלית, השייכת לניצולת שואה ערירית מחולון, דבר שהפך את חייה לקשים מנשוא. בעקבות מעורבות של צוותים ממכבי שירותי בריאות, הושגה עבור הקשישה תרומה של קלנועית חדשה. ככה זה כשעובדים עם הלב

WhatsApp Image 2022-08-25 at 15.59.01
צילום: דוברות מכבי

ברטה קגנוב (87) ניצולת שואה ערירית, המתגוררת בדירת עמידר קטנה בחולון, לא ידעה את נפשה מרוב צער. לפי כחצי שנה נגנבה הקלנועית הקטנה, באמצעותה התניידה ברחבי העיר. מאז הגניבה, מפאת גילה המבוגר ובעקבות כאבים חזקים ברגליה, נאלצה ברטה להתנייד רק באמצעות מוניות. לסבל, שנגרם לה עקב הגניבה ואובדן העצמאות התווספה כעת גם הוצאה כספית ניכרת והמינוס בבנק גדל והלחיץ מאד את ברטה.
בצר לה שיתפה ברטה בסיפור העצוב את סמדר הראל שמש – עמיתה מלווה במכבי שירותי בריאות,  איתה היא מצויה בקשר כחלק מהיותה בתוכנית "בידיים טובות"- תכנית ייחודית של הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד לשיוויון חברתי ובשיתוף מכבי שירותי בריאות, במסגרתה מאתרים ניצולי שואה ללא מעטפת משפחתית, ועובדות סוציאליות ועמיתות מלוות מסייעות להם ומתאמות את הטיפול הנדרש עבורם.
סמדר שהסיפור נגע לליבה מיהרה לשתף במקרה את עמיתה לעבודה סטלה קסלמן מינץ עו"סית ורכזת ניצולי שואה במכבי ויחד הן החליטו שהמטרה שלהן היא להשיב את החיוך לפניה של ברטה. יחד הן פנו לארגונים שונים ובדקו אפשרות לתרומות. לאחר הרבה מאמצים הן הצליחו במשימה והשיגו תרומה של קלנועית חדשה בשיתוף עם הקרן לרווחה לנפגעי השואה. למרבה השמחה, עוד באותו שבוע כבר סופקה הקולנועית לברטה. בנוסף ברטה קיבלה גם סיוע חד פעמי מהקרן לכיסוי המינוס בבנק.
"כשברטה ראתה את הקלנועית היא לא הפסיקה להודות לנו", מספרת סטלה. "היא אמרה לנו מאז שהיא קיבלה את הקולנועית החדשה היא קיבלה בעצם את החופש שלה בחזרה ועבורי זו תחושה נהדרת" .
"החיוך ששב לפניה של ברטה הוא הכל עבורנו", מחייכת גם סמדר. "העובדה שאנו יכולים לתרום ולו במעט ולהקל על חייהם של ניצולי השואה שעוד עמנו היא מהות העבודה שלנו. עשיית הטוב לקהילה שמסביבי זה מה שגורם לי לקום בבוקר . אני שמחה שיכולנו לסייע לברטה ולהשיב לה את העצמאות שלה ותודה לכל הגורמים שסייעו לנו".
ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי : "הסיפור מרגש מאין כמוהו.  השילוב בין סטנדרטים גבוהים של מקצועיות ושירותיות יחד עם ערכים של רגישות, חמלה ואנושיות מייצגים בצורה הטובה ביותר את מכבי. הצוותים שלנו מלווים את החברים בקהילה ברגעים הכי משמעותיים בחיים שלהם- מינקות ועד בגרות. נמשיך לפעול ללא ליאות למען שיפור מתמיד  של איכות חיי החברים שלנו".

 

WhatsApp Image 2022-08-25 at 15.59.01
צילום: דוברות מכבי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3

בשטיינברג מסכמים את עונת החורף

תפריט נגישות