n
דף הבית / בריאות / שבוע המודעות לגלאוקומה: כל מה שצריך לדעת על "הגנב השקט של הראייה"

שבוע המודעות לגלאוקומה: כל מה שצריך לדעת על "הגנב השקט של הראייה"

לרגל שבוע הגלאוקומה העולמי, שוחחנו עם ד״ר מאיה כלב לנדוי, מנתחת בכירה לקטרקט וגלאוקומה במחלקת עיניים במרכז הרפואי וולפסון, על המחלה המכונה ׳הגנב השקט של הראייה׳.

עין צילום PIXABAY
צילום: PIXABAY

אז מהי בעצם הגלאוקומה ?

״הגלאוקומה היא מחלה שפוגעת והורסת באופן הדרגתי את עצב הראיה . הפגיעה התיפקודית הראשונה של המחלה היא בשדה הראייה הפריפרי כאשר חדות הראייה המרכזית של החולה נשמרת עד השלבים הסופיים המאוחרים של המחלה. המחלה אינה גורמת לכאבים ולכן לא מרגישים את הפגיעה עד שלב מאוד מתקדם״.

מהן הסכנות ?

״הגלאוקומה היא מחלה שכיחה מאוד ופוגעת ב 2-3% מהאוכלוסיה מעל גיל 40 והיא הסיבה השניה בשכיחותה לעיוורון בעולם אחרי הקטרקט.״

וכיצד מטפלים בגלאוקומה ?

״חשוב להדגיש שהטיפול במחלה עוצר אותה, אך את הנזק שכבר נגרם מהמחלה לא ניתן לרפא , ולכן יש חשיבות מכרעת לאבחון מוקדם. האבחון הראשוני של המחלה מבוצע בבדיקת עיניים רגילה במרפאה ע״י רופא עיניים״, מסבירה ד״ר כלב.

במחלקת העיניים במרכז הרפואי וולפסון, מבוצעים כל הטיפולים הקיימים בארץ עבור גלאוקומה בטכנולוגיות החדישות ביותר כגון: ניתוחים זעיר פולשניים, מבוצעים טיפולי לייזר SLT, אירידוטומיה ולייזר אירידופלסטיה. בנוסף, מבוצעים מגוון ניתוחים כגון : טראבקולקטומיה, השתלת מסתמים, גוניוטומיה (צנתור תעלת שלם ופתיחתה), GATT, השתלת צינוריות מסוג PRESERFLO וXEN.

מאיה כלב לנדוי צילום דוברות וולפסון

ד"ר מאיה כלב לנדוי- צילום: דוברות וולפסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות