n

על התפר

חוקר פרטי
צילום: PIXABAY

אחרי שברוך בגד ברויטל היה לה קשה מאוד לבטוח בו שוב, זאת הסיבה שהם הלכו לטיפול זוגי, אבל גם אחריו רויטל לא הפסיקה את המעקב

 

הופתעתי לשמוע ממנה כעבור שנה בלבד. כמעט ואין לי אצלי לקוחות חוזרים בתחום הבינאישי, ואם כבר יש אז זה אחרי פרק זמן די ממושך, וכשצץ מידע חדש. רויטל חזרה אלי כי היא הרגישה לא בטוחה. לא היה שום דבר ממשי שתומך בזה, אלא רק תחושה.

נפגשנו שנה קודם כשחשדה בבעלה. היו לה אז מספיק סיבות טובות לפקפק בנאמנות שלו, ואחרי כמה ימים של מעקב, מצאתי את כל הפרטים הנעלמים שתאמו לחשדנות שלה. ברוך נהג להבריז משיעורי הספורט שלו על מנת להתגנב לדירת המאהבת שלו בעיר הסמוכה. זה היה בדיוק פרק הזמן שהתאים לו ועם אליבי מושלם, שמסביר גם מדוע הוא מגיע נקי ורחוץ חזרה הביתה.

למרות התחכום, משהו גרם לרויטל לחשוד בו. אחרי שעשה ספורט, בגדיו של ברוך ספוגים בזיעה רבה, עד שהבחינה שישנם ימים שהבגדים רק מגיעים רטובים, ולא נראה היה לה שמדובר בזיעה, אלא סתם מי ברז. לא הייתה לה שום סיבה הגיונית להבין מדוע הוא צריך לשטוף את הבגדים רגע לפני שהם מגיעים במילא הביתה.

 

המשבר טופל

"אז מה יש לך הפעם?" ישבתי עם רויטל וניסיתי "לחלוב" ממנה נתונים. "האמת, כלום" השיבה. על פניו, אחרי המשבר הענק שהם חוו, הם הלכו למספר פגישות טיפול זוגי, והיא החליטה לסלוח לו על מנת לשמור על שלמות המשפחה. מאז, הייתה תקופה מסוימת שהדברים חזרו למסלולם השגרתי. מבחינת סימני בגידה, הפעם לא היו לה כאלה. היא רק הרגישה את הריחוק שלו ממנה. זה מה שהביא אותה אלי הפעם.

המלצתי לה שנחזור על אותה שיטת עבודה כמו פעם קודמת. "הוא אמנם בעל ניסיון, והוא גם מודע שאת מסוגלת לשכור אחד כמוני", הסברתי לה "אבל אני לא רואה שום סיבה שלא לחזור על פעולה שהייתה מוצלחת בעבר". בימים שלאחר מכן, חיפשתי במספר הזדמנויות אקראיות את הרכב שלו ליד מקום עבודתו. בכל פעם מצאתי את הרכב שם, וזה רק חיזק את מה ששיערתי בהתחלה: שהסיכוי שזה קורה במהלך שעות העבודה שלו הוא מאד קטן. יש לברוך עבודה מאד תובענית, ובלי קשר רויטל בדקה את מספר שעות התעסוקה שלו בתלושי המשכורת האחרונים שלו, ונראה היה שהוא עובד מעבר למכסת השעות הרגילה, כך שגם זה מחזק את זה.

במשך מספר ימים נוספים, יצאתי בעקבותיו, בכל פעם שרויטל הכינה אותי שיש לו תכניות למיניהן כמו ספורט, ביקור אצל ההורים, יציאה עם חבר ודברים כאלה. בכל הזדמנות כזאת, ברוך אכן עשה את מה שהוא טען שהוא הולך לעשות.

אם יש משהו שאני מסביר ללקוחותיי הוא שאחוזי שיקום של זוגיות לאחר מקרה של בגידה, יכולים להיות גבוהים מאד, בתנאי שהמשבר מטופל כמו שצריך אחרי התגלית. במקרה של רויטל, לא התרשמתי שזה אכן טופל. נראה היה שהם עשו מספר פגישות טיפוליות אבל בעיקר בשביל לסמן וי על זה, ורויטל נשמעה מותשת מדי כדי להכיל בכלל את הסיטואציה הזאת. זה מה שגרם לה "לחפף" את התהליך ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר. אני מכיר הרבה שעושים את זה, לצערי, אבל זה אנושי. אפילו כעת, שזה לא טופל כהלכה בזמנו, לא צצו ממצאים מרשיעים. בכל זאת, תמיד מדובר בסיכוי ולא במשהו מוחלט. "אני שמח לבשר לך שנראה שהכל בסדר" סיכמתי את החקירה אבל רויטל לא נראתה מאושרת.

 

מחיר זול מדי

בשלוש השנים לאחר מכן, רויטל פנתה אלי עוד פעמיים, כאשר הרגישה שוב לא בטוחה. פעם אחת כאשר פקפקה באמיתות של סוף השבוע שהחבר'ה שלו ארגנו בדרום, ופעם אחרת, כאשר רצתה סיבוב נוסף של מעקבים, כדי להיות בטוחה במקום שלה. הממצאים פעלו לטובתו של ברוך. הבחור לא מראה שום סממן ממשי, שאמור להעיד על קשר כלשהו אחר.

בכל פעם כזאת שרויטל פונה אלי, אני מנסה לדבר איתה על אותו מידע מהפגישה הראשונה שערכנו כשנפגשנו דרכינו. אני לא סתם עושה את הפגישות הללו. לעניות דעתי, הן מכילות נתונים כל כך חשובים וקריטיים עבור כל משבר משפחתי שמישהו חווה. ניסיתי להזכיר לה מאותה פגישה את הדרך המדויקת שצריכה לקרות בשביל להשיג שיקום, ובעיקר שתראה שהיא לא באמת יישמה אותו. בכל פעם כזאת שניסיתי לדבר איתה מחדש על זה, היא לא באמת הייתה קשובה. היא הייתה מכוונת מטרה, ועניין אותה בעיקר הממצאים שאני אשיג בשבילה.

זאת הסיבה שבפעם הבאה שהיא פנתה אלי, לא הסכמתי לבצע חקירה נוספת מבלי שנדבר על זה מחדש ולעומק. "אנשים נוטים לחשוב שהמשמעות של שיקום זוגי זה שהגבר שלך פשוט יפסיק לבגוד בך" ניסיתי לחדד נקודה "זה נכון אבל לא מספיק. חלק אחר של השיקום, שהוא קשה יותר, זה לגרום לך להאמין שזה אכן קורה בפועל". רויטל לא סתם חושדת. אחד "המחירים" הכואבים של התנהגותו של ברוך בעבר, זה שזה ניפץ לרסיסים את האמון שלה בו, ולא משנה כמה היא מנסה, היא לא מצליחה להפסיק לחשוב על זה. זה גם מה שגורם לה לחזור אלי שוב ושוב. נראה היה שהפעם הצלחתי לתפוס את תשומת הלב שלה.

שוחחנו ארוכות עד שהעזה להיפתח יותר. "זה לא רק זה" אמרה רויטל "אני לא באמת מאפשרת לזה להשתקם". מסתבר שעל אף שהיא אמרה שהיא סולחת ומבינה, בתוך תוכה היא חשבה שברוך לא באמת נענש מספיק על מה שעשה. "הוא שילם מחיר זול מדי לטעמי" המשיכה "וקשה לי לאפשר את זה". זה לא שהיחסים שלהם סתם מרוחקים. רויטל דואגת לזה שהם יהיו כאלו. עד כמה שהיא חשבה שהזמן יקהה את התחושות, העקשנות שלה גדולה יותר. אני לא יודע להגיד מה נכון יותר לעשות, אבל מה שאני כן בטוח שהיא צריכה להחליט לכאן או לכאן. להיות "על התפר" זה בטח לא פתרון.

 

הכותב הינו סאם זיברט, חוקר פרטי בעליו של "סייט חקירות". הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

בחודש נובמבר האחרון יצא לאור ספר הביכורים של סאם זיברט, "קלוז'ר". להשיג בחנויות הספרים, באתר המחבר ובנייד 050-5269378

 

קלוז'ר
צילום: יח"צ הדמיה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות