n
דף הבית / צרכנות / שווה קריאה? בחירת הספר המומלץ

שווה קריאה? בחירת הספר המומלץ

קריאת ספרים טומנת בחובה הרבה קסם – היא סוחפת ומפעילה את הדמיון. בשנים האחרונות פחות ופחות אנשים מצליחים להתמסר לקריאה, וזאת בגלל הגירויים הרבים שישנם מסביב המשפיעים על יכולת הריכוז שלנו ובגלל הבריחה לגלילה ברשתות החברתיות או צפייה בסדרות טלוויזיה

ספר
צילום: pixabay

לאחרונה יותר ויותר אנשים מבינים את הקסם שבחוויית הקריאה, האקשן שיש בה לצד השקט שהיא נותנת, ומחפשים ספרים מומלצים שיוכלו לעזור להם לחזור ולתרגל את "שריר" הקריאה שלהם, ובכך לחזור ולקרוא ספרים. איך לבחור ספר מומלץ לקריאה שיסייע לכם לחזור ולקרוא ספרים? קיבצנו בשבילכם מספר טיפים.

5 טיפים למציאת ספרים מומלצים

  1. בקשו המלצות מחברים או משפחה – לכל אחד יש במעגל החברים שלו או במשפחה מישהו שהוא קורא ספרים מושבע, או אפילו כמה כאלה. התייעצו עימם ובקשו מהם המלצות, שאלו אותם מה הוא הספר האחרון המוצלח שהם קראו או איזה ספר השאיר עליהם חותם. לרוב המלצות מאנשים שמכירים אתכם הן ההמלצות הטובות ביותר.
  2. קבוצות בפייסבוק – ישנן קבוצות פייסבוק רבות המאגדות מעין קהילה של אנשים שקוראים ספרים, ובהן הם מעבירים המלצות אחד לשני ומשתפים מחוויותיהם בקריאת ספר. היכנסו לקבוצות הללו ותראו על מה אנשים ממליצים, קראו מדוע הם ממליצים על ספר כזה או אחר, או לחלופין קראו פוסטים של אנשים שאינם ממליצים על ספר מסוים ובכך תקבלו מושג פחות או יותר איזו סוגה ספרותית עשויה למצוא חן בעיניכם או לא למצוא חן בעיניכם בכלל. אל תתביישו גם לכתוב פוסט בקבוצות הללו, לספר מה קראתם בחייכם ונהניתם ממנו, או לחלופין – שלא קראתם כבר תקופה ואתם מחפשים ספרים מומלצים שיחזירו לכם את חדוות הקריאה.
  3. ספרים מומלצים באתרי ההוצאה לאור – ככל שיותר אנשים קוראים ספר מסוים, יש לכך סיבה, והיא יכולה להעיד על טיבו של הספר. באתרי ההוצאה לאור ניתן למצוא רשימות של הספרים המומלצים שלהם – המלצות העורכים ורשימת רבי המכר. היכנסו לאתרים הללו, קראו את התקצירים של הספרים ותראו האם משהו משך את תשומת הלב שלכם ועורר בכם עניין.
  4. סופר שאהבתם – נסו להיזכר איזה ספר קראתם שמאוד נהניתם ממנו ומי היה הסופר. לא כל הספרים של סופר מסוים בהכרח משתווים לרמה של הספרים האחרים שלו, אך ישנו סיכוי גבוה שאם נהניתם מספר אחד של סופר מסוים, תוכלו ליהנות גם מספרים אחרים שלו.
  5. ביקורות ספרים באינטרנט או בעיתון – ישנם מדורי ביקורת ספרות בעיתונים או באתרי אינטרנט בהם ניתן למצוא ביקורות על ספרים כאלו ואחרים. חשוב לציין שביקורת של מבקר ספרות מסוים לא מעידה על טיבו ואיכותו של הספר, וחשוב לזכור שברבות מן הפעמים זה הוא טעמו האישי של המבקר; אך גם קריאת ביקורות של מבקר ספרות תוכל לתת לכם מושג האם ספר מסוים יכול למצוא חן בעיניכם או לאו.

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות