דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, בתי בת ה- 11 מרבה לישון אצל חברותיה. בכל פעם שאני מציעה לה שישנו אצלנו בבית היא מסרבת. מפריעה לי התדירות וההתחמקות משינה בביתנו. בתיה, האם יש מקום לדאגה?

תשובה
בתך בגיל ההתבגרות, גיל שבו קיים צורך להימצא עם חברים, לחלוק אתם חוויות וקשיים, לקבל מהם עצות, חיבוק ומידע. לא רק שחיי החברה מרכזים בעולמו של המתבגר, קיים אצלו הצורך לנפרדות מההורים. רצונה העז של בתך לישון אצל חברות הוא טבעי ותואם לגיל, זוהי חוויה היוצרת קרבה דרך גילויים חדשים וסודות, השינה מחוץ לבית אצל חברות מהווה חוויה של יציאה מהשגרה. עלייך האחריות לדאוג למינון סביר ולא מוגזם כחלק מגבולות במשפחה. יחד עם זאת חשוב שתבררי מהי הסיבה שבתך מעדיפה לישון רק מחוץ לבית, האם העדפה זו היא "תמימה" ואין בה שום מניע נסתר או שהסיבה מעידה על מצוקה כלשהי, על כך שטוב לה יותר אצל החברה והיא חשה מבוכה בהזמנה אליה. זכרי, כי לשינה מחוץ לבית תפקיד חשוב בקביעת סוג החברות ורמת הקרבה ביניהן.

שאלה
בתיה שלום, בעלי ואני נשואים כשנה, מידי שבוע הוא נוהג להיפגש עם חבריו ולאחרונה אף מדבר על טיול שהוא מתכנן עמם. מפריעה לי שקשה לבעלי לקבל את עובדת היותו נשוי. האם עלי להסכים לצורת בילוי זו, בתיה, מה דעתך?

תשובה
סכסוכים רבים בין בני זוג נגרמים בעקבות המחשבה שהזוג חייב לעשות הכל יחד. שני אנשים הנישאים אינם הופכים להיות ישות אחת ולכן אפשר שיהיו לכל אחד מהם חברים או חברות משלו אתם ייפגש בנפרד, כל עוד היציאות אינן באות על חשבון בן הזוג. עלייך לבדוק קודם כל עם עצמך האם הבעיה היא היציאות שלו עם חבריו או אולי מערכת היחסים שלכם אינה מספקת ואת מרגישה שהוא מזניח אותך, לא מעריך אותך מספיק, מתייחס אלייך כאל מובן מאליו ואפילו מנסה להתרחק ממך. בדקי עם עצמך מהו הגבול אותו את לא מוכנה לקבל כמו: יציאה עם חברים וחלק מהחברות בלעדייך או יציאה פעמיים בשבוע. ככל שתנסי להגביל את היציאות שלו עם חבריו, הוא ירגיש יותר צורך לצאת אתם. הימנעי ממצב בו הוא ירגיש שאת משתלטת עליו או מחנכת אותו. עלייך להעלות בפני בעלך את הנושא ולזכור שפתיחות בין בני זוג היא חלק מאינטימיות. התמקדו במציאת דרכים לבילויים משותפים ומהנים ביניכם ללא קשר לחבריו.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות