n
דף הבית / צרכנות / ממה נובע רגישות בשיניים?

ממה נובע רגישות בשיניים?

רגישות בשיניים היא מצב שבו ישנה תחושת אי נעימות שמגיעה מהשיניים. התחושה יכולה להיות רלוונטית לשן אחת ספציפית או למספר שיניים בחלל הפה. בשונה מהדעות הרווחות, לא מדובר על כאב בלתי נשלט שיפגע בשגרת החיים. עם זאת זה לא פשוט להתמודד עם מצב שבו מתעוררת לה תחושת אי נעימות אחת לכמה זמן. יכול להיות שלא תוכלו לאכול או לשתות בצורה חופשית כפי שנהגתם עד כה. מהסיבה הזאת חשוב להבין ממה נובע רגישות בשיניים, ואיך מתמודדים איתו. השאיפה הטבעית תהיה להחזיר את החיים בחזרה למסלולם התקין בהקדם האפשרי.

woman-feeling-tooth-pain
תמונת המחשה: FREEPIK

מהם הסימפטומים של רגישות בשיניים?

 

אף אחד לא דורש מכם להיות רופאי שיניים כדי להבין שישנה רגישות בשן. את הרגישות מזהים על פי תחושת אי נעימות פתאומית שמגיעה מאזור חלל הפה. כל עוד אין הצדקה אמיתית לתחושת אי הנעימות, ככל הנראה מדובר על רגישות בשיניים. את החותמת הסופית על האבחנה יספק רופא שיניים שיעשה בדיקה מקיפה. אך ברוב המקרים לא צריכה להיות סיבה נוספת חוץ מהסיבה הספציפית הזאת שקל לזהות אותה. את הרגישות יהיה ניתן להרגיש בעיקר בזמן אכילה או שתייה של מאכלים ומשקאות קרים וחמים. מעצם העובדה שמדובר על טמפרטורה שונה הרגישות הופכת להיות מורגשת פי כמה מבדרך כלל.

 

מדוע מופיעה רגישות בשיניים?

 

כל מקרה נשקל לגופו, קשה לתת קביעה חד משמעית שתהיה נכונה לכל המקרים. אך כמובן שיש כמה סיבות מובילות שככל הנראה יהיו נכונות גם למקרה שלכם. שחיקה של השיניים בגיל מבוגר עשויה להביא איתה לרגישות יתר בהשוואה לעבר. בו בזמן ישנם כאלה שמצחצחים את השיניים בצורה אגרסיבית כתוצאה מכך הם שוחקים אותן. היעדר טיפול לבעיות שונות בחלל הפה יגרום גם הוא לכך שתסבלו מבעיות ורגישות בשיניים. המקרה היחיד שלא אמור להלחיץ אתכם הוא הופעת רגישות בשיניים לאחר טיפול אצל רופא שיניים. יכול להיות שלאחר טיפול אצל רופא שיניים או שיננית תסבלו מרגישות יתר שתחלוף עם הזמן.

 

איך מטפלים ברגישות בשיניים?

 

כמובן שיהיה עליכם לפעול במהרה על מנת לתפוס את הבעיה בזמן. במקרה שבו הרגישות מגיעה כתוצאה מבעיה בשיניים יהיה עליכם לגשת לקבל טיפול רפואי. אחרי שתטפלו בבעיה תמצאו את עצמכם חוזרים לנקודה שבה הייתם בעבר. במציאות שבה לא תהיה לכם רגישות בשיניים או שהרגישות תהיה מינימלית ביותר. באותו הזמן תוכלו להשתמש גם במשחות שיניים או כל מיני תכשירים שנועדו להרגעת הפה. כיום בכל בית מרקחת ניתן למצוא תכשירים ומשחות שנוצרו על מנת להתמודד עם המצב הזה. אל תחכו בבית שהמצב יירגע מעצמו, כי ברוב המקרים זה פשוט לא קורה. תמצאו את עצמכם בסיטואציה שבה הרגישות הופכת להיות חמורה ומורגשת בכל יום שעובר.

 

למה חשוב לטפל ברגישות בשן?

 

ההחלטה האם לטפל ברגישות בשיניים או לחכות שהזמן יעשה את שלו היא שלכם. לכל אחד יש השקפת עולם שונה כאשר זה נוגע לבדיקות או טיפולים אצל רופא השיניים. אפילו אם יש בכם חשש מסוים, מוטב כי תיגשו לרופא המקצועי כדי למנוע החמרה. תזכרו כי כל בעיה בחלל הפה שלא מקבלת מענה הולם עשויה להחמיר מבלי שתהיה לכם שליטה עליה. לצערנו ישנם כאלה שזלזלו ברגישות בשיניים, כתוצאה מכך הם סבלו מבעיות שיניים חמורות. כל טיפול שיניים שנעשה באיחור עשוי לגרום לכך שתצטרכו לשלם יותר על מנת לפתור את הבעיה. רוצים לקבל עוד מידע לגבי רגישות יתר בשיניים?

 

היכנסו לאתר של ד"ר ג'רי כהן: https://www.drjerry.co.il

 

*תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות