דף הבית / חדשות העיר משני / "שבור למקרה הצורך"

"שבור למקרה הצורך"

רונן דמארי

 

איך לא חשבו על זה קודם. בחופי ראשון לציון הוצבו עמודים, עליהם גלגל הצלה ושלט גדול שבו כתוב: "חוף אסור לרחצה! גלגל הצלה זה למקרה חירום בלבד. במקרה חירום השלך את הגלגל לעבר הטובע. יש להתקשר מיד למוקד 100 או 106".

היוזמה נולדה על רקע ריבוי מקרי הטביעה לאחר שעות שירותי ההצלה או בחופים לא מוכרזים. בראשון לציון כל החופים מוכרזים אולם דווקא בימים או בשעות שאין בהם שירותי הצלה, בוחרים אזרחים להיכנס לים ובכך מסכנים את עצמם. אלא שהסיטואציה מסתבכת בהמשך כאשר עובר אורח מזהה את הטובע ונכנס לים כדי להצילו. מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, מסביר "היוזמה נועדה למנוע מצב שבו אזרח מנסה להציל טובע והמהלך מסתיים באסון שכן גם האזרח נסחף וטובע בעצמו". שוורצברג יודע היטב על מה הוא מדבר, הוא בעצמו הציל אדם מטביעה כשהיה במקרה במשרדו בשעות הערביים, לאחר שעות ההצלה "שמעתי דיווח בקשר על שני צעירים שנכנסו לים ונסחפו במערבולת, רצתי לשם וראיתי הרבה מאוד אנשים בחוף. הצלחתי לחלץ אחד מהם שהוגדר במצב בינוני והובהל מיד לבית החולים. חברו חולץ במצב קל על ידי חבריו. אני שמח שהיה סוף טוב לסיפור הזה כי בקלות זה היה יכול להיגמר אחרת".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי, הוסיף: "חוף הים הוא מקום לטייל בו, ליהנות ולבלות בו אבל בשום אופן לא מקום שיש לקחת בו סיכון. אנו מקווים שלא יהיה צורך בגלגל ההצלה, אבל הוא בהחלט נותן מענה במקרי חירום. אני קורא למתרחצים לגלות אחריות ולהימנע מכניסה לים ללא שירותי הצלה". יש לציין שראשון לציון היא העיר היחידה בישראל שבעונת הרחצה מפעילה שירותי הצלה עד שעות החשיכה, בין היתר כדי לאפשר שירותי הצלה גם לאלו שבוחרים להגיע לים בשעות הערביים.

חוף אסור לרחצה
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות