n
דף הבית / צרכנות / לכל תזה יש מנחה – כך תבחרו את המתאים לכם

לכל תזה יש מנחה – כך תבחרו את המתאים לכם

ליווי אישי של מנחה הוא תנאי לכתיבת עבודת גמר בכל מסלול של תואר שני. אבל איך בוחרים את המנחה המתאים, עד כמה אנחנו בכלל שולטים בתהליך ומה התפקיד שלו? הנה כל התשובות בדרך לכתיבת התזה

מנחה לתזה
צילום: Pexels

המטרה של כתיבת עבודת גמר בלימודי תואר שני היא להוכיח שאתם יודעים איך לחקור. זו עבודת מחקר לכל דבר ועניין, שבה אתם גם נדרשים להציג את שאלת המחקר וגם להביא את המסקנות והממצאים. בהשוואה לעבודות סמינריוניות בתואר ראשון למשל, עבודת התזה היא היחידה שבה החומרים נדרשים לחדש בתחום – ולא רק להישען על הספרות הקיימת.

הקריטריונים העיקריים לאישור עבודת תזה הם רלוונטיות וחדשנות. אבל בעוד רוב הסטודנטים מתייחסים רק אל הדרישות של המוסד האקדמי, יש כאלה שמבינים גם את החשיבות של בחירת מנחה. למעשה, ליווי אישי מצד מנחה הוא תנאי לכתיבת עבודת גמר בכל מסלול של תואר שני ובלעדיו אי אפשר להשלים את התזה.

 

דעו מה התפקיד של המנחה לפני שאתם בוחרים אותו

הדרך לבחור את המנחה המתאים היא קודם כל להבין מה התפקיד שלו. בעוד אתם אחראיים על כתיבת העבודה, המנחה הוא זה שאמור ללוות אתכם. אז כדי שתיהנו מהכתיבה ועל מנת שההנחיה תהיה אפקטיבית, כדאי לבחור מנחה שיש לכם מולו כימיה אישית מוצלחת.

פגישה של כמה דקות יכולה לעזור לכם לבדוק את הכימיה מול המנחה ולברר האם הוא אכן האדם המתאים למשימה. בשלב הזה, תוכלו גם להכניס אל מערכת השיקולים את הרקע של המנחה. מטבע הדברים, מנחה עבור תואר שני במשפטים לא דומה למנחה של מדעי המחשב ולא כדאי להתעלם מזה – גם אם הכימיה מעולה.

 

השוואה בין סוגי מנחים: האם זה אפשרי?

החדשות הטובות הן שיש מאגר מנחים רחב מאוד לבחור מתוכו. אמנם תצטרכו לאשר את המנחה מול מי שבסופו של דבר חותם על התואר במוסד האקדמי שבו בחרתם ללמוד, אבל לא אמורה להיות מגבלה לבחור מישהו ממקום אחר.

התנאי היחיד ברוב מסלולי הלימוד הוא שהמנחה יהיה בעצמו דוקטור. המטרה של הדרישה הזו היא להבטיח שההנחיה עבורכם תהיה יעילה, כמו גם לדאוג ליישר קו מבחינת כללים אקדמיים לכתיבת עבודת גמר.

 

המלצות מצד בוגרים קודמים

כל מי שכותב תואר שני עם תזה יכול להתייעץ עם בוגרים שסיימו את הלימודים בהצלחה. אם מתייעצים עם בוגרים שמגיעים מאותו תחום, יכול להיות שיהיו להם המלצות קונקרטיות על מנחים רלוונטיים.

המלצה היא דרך מעולה ללמוד מתוך הניסיון של אנשים אחרים. אמנם בסוף ההחלטה היא שלכם, אבל לא כדאי להתעלם מהחשיבות של חוות דעת מנומקות. אם אתם לא מכירים אישית אנשים שכתבו תזה, אפשר להרחיב את המעגל בעזרת חברים מתחומים אחרים.

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות