n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / תושבי שיכון המזרח תוהים: מתי יחזרו המדרגות הנעות בקניון מגדלי העיר לפעול?

תושבי שיכון המזרח תוהים: מתי יחזרו המדרגות הנעות בקניון מגדלי העיר לפעול?

למעלה משלוש שנים שהמדרגות הנעות אינן עובדות והאוכלוסייה המבוגרת מתקשה להגיע לקופת החולים שבקומה השנייה. העירייה, שמימנה את השיפוץ המאסיבי של הקניון, התחייבה לתקן את המדרגות, אלא שנדרשת הסכמת הסוחרים. העירייה: "קיבלנו את הסכמת מחצית מהסוחרים. יזמנו פגישה עם העסקים בכדי לזרז את השלמת האישורים"

מדרגות נעות קניון צילום מערכת גל גפן
צילום: מערכת "גל גפן"

(בתי לוין)

האם הפעם זה יקרה? האם סוף סוף המדרגות הנעות בקניון מגדלי העיר יתוקנו ויאפשרו לאוכלוסייה המבוגרת, שמתקשה להגיע לקופת החולים ולעסקים שנמצאים בקומה השנייה, להשתמש בהם?

הקניון שבשכונת שיכון המזרח עבר בשנה האחרונה שיפוץ מאסיבי במימון העירייה, זאת בעקבות נפילת אריחים שהיוו סיכון לעוברי אורח וכשלים נוספים. כפי שפורסם כאן לפני כחצי שנה האוכלוסייה המבוגרת מוחה מזה תקופה ארוכה על כך שהמדרגות הנעות אינן פעילות.

"בכל פעם שאני צריכה להגיע לקופת החולים אני תוהה כיצד אתמודד עם הקושי שבעלייה לקומה השנייה", סיפרה שושנה בת ה-76 ל"גל גפן". "המדרגות הנעות לא עובדות כבר כמה שנים, המעלית מסריחה ולא ניתן להיכנס אליה והברירה היחידה היא לעלות במדרגות. אני אדם מבוגר עם בעיות בריאות קשות. לעלות במדרגות לקומה השנייה זו כמעט משימה בלתי אפשרית עבורי. לא ברור למה המדרגות הנעות לא טופלו כבר עם תחילת השיפוצים. זה הדבר החשוב ביותר מבחינת האוכלוסייה המבוגרת".

פרח בת ה-73 מתמודדת עם אותה בעיה. "עברתי לא מזמן ניתוח ברגל. אין לי יכולת לעלות במדרגות לקופת החולים. בכל פעם שאני צריכה להגיע לקופה, אני מבקשת מהילדים או הנכדים לבוא איתי ולעזור לי. כדי לקבל שירות רפואי אני צריכה לעשות את הבלתי אפשרי מבחינתי".

כאמור, העירייה החליטה לא מכבר לשפץ את הקניון, אף שאינו מבנה ציבורי, זאת לאור העובדה כי הוא מהווה סכנה לציבור. אלא שבעיית המדרגות הנעות לא נפתרה.

לפני מספר חודשים נמסר מעיריית ראשון לציון ל"גל גפן": "העירייה פעלה בשלוש השנים האחרונות לשיפוץ החזית ושדרוגו החיצוני של קניון מגדלי העיר, וכן שדרגה את השטחים הציבוריים מסביב לקניון, לאחר שנים שהוזנחו. פנים הקניון ותפעולו נמצא בבעלות פרטית ועל אף זאת, לפנים משורת הדין ולאור החשיבות של הנושא לתושבי שכונת שיכון המזרח – עיריית ראשון לציון הגיעה למתווה להחלפת הדרגנוע מול בעלי הנכסים בקניון, ואנו מקווים כי בקרוב יחלו העבודות להחלפתו".

השבוע נמסר מהעירייה כי תיקון המדרגות הנעות לא החל כיוון שלא הוגשה הסכמת בעלי העסקים. "עיריית ראשון לציון פעלה בשלוש השנים האחרונות לשיפוץ החזית ושדרוגו החיצוני של קניון מגדלי העיר, וכן שדרגה את השטחים הציבוריים מסביב לקניון, לאחר שנים שהוזנחו", נמסר בתגובה. "פנים הקניון ותפעולו נמצא בבעלות פרטית ועל אף זאת, לפנים משורת הדין ולאור החשיבות של הנושא לתושבי שכונת שיכון המזרח – עיריית ראשון לקחה על עצמה את הטיפול.

"עם זאת, בכדי להחליף את המדרגות נדרשת הסכמתם של בעלי העסקים במקום וכרגע העירייה קיבלה רק את הסכמת מחציתם. גורמי העירייה יזמו פגישה עם העסקים בשבוע הקרוב בכדי לזרז את השלמת האישורים״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות