דף הבית / חדשות העיר / מפת החינוך: ראשון לציון בצמרת הערים הגדולות

מפת החינוך: ראשון לציון בצמרת הערים הגדולות

מי ליאור

השבוע פורסם מדד המשקלל את הישגי התלמידים במקצועות הליבה בבחינות המיצ"ב ובחינות הבגרות. מהנתונים עולה כי ראשון לציון ניצבת במקום השלישי מבין 14 הערים הגדולות בישראל עם מדד 68 כאשר המדד הארצי, של כלל הרשויות בישראל עם למעלה מ-4,500 תלמידים, עומד על 55 בלבד. אתר מדלן שפרסם את הנתונים, פרסם גם נתונים לגבי כל בית ספר בכל יישוב.  ניתן לראות את התפלגות הציונים, ההישגים וגם את נתוני אקלים בית הספר, עליו נשאלים התלמידים בבחינות המיצ"ב. מדובר בגושפנקא נוספת לזינוק של ראשון לציון בתחום החינוך. בין היתר אחוז הזכאות לבגרות שזינק ביותר מ-15% בתשע שנים. נתון שמציב את ראשון לציון במקום הראשון מבין הערים הגדולות. גם מן העבר השני, בתחום הנשירה, מערכת החינוך בראשון לציון נלחמה על כל תלמיד והעיר ניצבת כיום על אחוז הנשירה הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות העומד על 0.65% בלבד. לכך ניתן להוסיף את הזינוק בכמות התלמידים שנגשו לחמש יחידות מתמטיקה. בשנה האחרונה 25% מתלמידי י"ב נבחנים בחמש יחידות מתמטיקה וזאת לעומת 17% בשנה שעברה.
בעירייה רואים בנתונים אלו פרי להשקעה אדירה. רק לפני מספר חודשים אישרה עיריית ראשון לציון תוספת משמעותית בהיקף 27.5 מיליון ₪ לטובת החינוך במסגרת אישור התקציב העירוני. תוספת זו מזניקה את ההשקעה בתלמיד ל- 4,500 ₪ כאשר רק לפני כעשור עמדה ההשקעה לתלמיד על 1,600 ש"ח בלבד.

תלמידים לומדים מתמטיקה. צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות