n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / דימוי גוף בגיל ההתבגרות – איך עובדים על זה?

דימוי גוף בגיל ההתבגרות – איך עובדים על זה?

למרות מה שנדמה, לא רק בנות עסוקות בדימוי הגוף שלהן. בנים רבים מתמודדים עם דימוי גוף נמוך, בעיקר בגיל ההתבגרות. איך מתמודדים על התופעה? הנה כמה תשובות

eserplus.net-דימוי-גוף-בגיל-ההתבגרות httpsgal-gefen.co.il

שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, שחקני קולנוע, דוגמנים ודוגמניות – נדמה שעם כל הניסיון לתת ביטוי גם למודלים במידות גדולות, עדיין אידאל היופי מבחין בין אנשים שמתהדרים בגזרה צרה לבין אחרים שסובלים מעודף משקל ומדימוי גוף נמוך. בעוד שיש הרבה מבוגרים שהצליחו להשתחרר מנושא דימוי הגוף הנמוך, הרי שבגיל ההתבגרות העיסוק במראה החיצוני הוא משמעותי מאוד, ועלול להותיר צלקות בנפשם של מתבגרים ושל מתבגרות.

נשאלת השאלה כיצד ניתן לשנות דימוי גוף בגיל ההתבגרות, כלומר כיצד ניתן לעודד את המתבגרים להשלים עם מראם החיצוני או לחילופין לעבוד כדי לשנות אותו?

שינוי דימוי גוף

  1. חוגים ופעילות גופנית – מתבגרים ומתבגרות אשר מבקשים לשפר את דימוי הגוף שלהם יכולים לעשות זאת על ידי פנייה לתחביבים ספורטיביים שונים. העיסוק בספורט מחטב את הגוף ובה בעת הוא מסייע בשיפור הדימוי העצמי ואיתו שיפור בדימוי הגוף. אחת הסיבות לכך היא שחרור האנדורפינים המתרחש בגוף לאחר פעילות גופנית. האנדורפינים משפרים את מצב הרוח, מחדירים אופטימיות ותחושת מסוגלות גבוהה ומצמצמים חרדות, תסכולים וחשש מפני העתיד לבוא. כל אלו בעצם מסייעים לשיפור דימוי גוף בגיל ההתבגרות וכמובן גם בגילאים מאוחרים יותר.

  2. דינמיקה קבוצתית – אם המתבגרים שלכם מקיפים את עצמם בחברים וחברות שעסוקים בדימוי הגוף יומם וליל, הרי שגם הם יהיו עסוקים באותו הנושא. בין אם מדובר בהעלאת תמונות וסרטונים לרשתות החברתיות, ניסיון לשנות את המראה החיצוני באמצעות פילטרים למיניהם או מהלכים דרסטיים שעושים המתבגרים כדי לשנות את דימוי הגוף דוגמת דיאטות מסוככנות, כדאי לחשוף אותם לקבוצות חברתיות נוספות. בסיטואציות אלו השתתפות בתנועת נוער והגדלת המעגלים החברתיים יכולים לסייע.

  3. שיחה עם אדם קרוב או עם איש מקצוע – בעידן הפוסט מודרני, הורים רבים רוצים להיות החברים הכי טובים של ילדיהם. טשטוש הגבולות עלול להעמיד את ההורה במצב שהוא לא נתפס כבעל סמכות בעיני המתבגר. כיוון שכך, ניתן להיעזר באנשי מקצוע שיכולים להדריך את בני הנוער ולסייע להם בהתמודדות עם דימוי גוף בגיל ההתבגרות. כמובן שאם יש במשפחה אדם קרוב למתבגרים, כזה שיכול לנהל איתם שיחות נפש מבלי למתוח ביקורת ישירה או עקיפה, ניתן לבקש ממנו סיוע.

דימוי גוף בגיל ההתבגרות הוא אמנם עניין מורכב ורגיש לטיפול, אולם חשוב לדעת שיש דרך. הזנחה והתעלמות הם הפתרונות הגרועים ביותר בהם הורה יכול לבחור עבור ילדיו. במילים אחרות, גם אם זה מאתגר או מורכב, השקיעו מאמץ, התקרבו למתבגרים, הושיטו להם יד וסייעו להם לעבור את גיל ההתבגרות על הצד הטוב ביותר.

*תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות