n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / מרכז טוטו פיס על שם י"א חללי מינכן נחנך באור יהודה

מרכז טוטו פיס על שם י"א חללי מינכן נחנך באור יהודה

שבוע לפני ציון 50 שנה לטבח הנורא באולימפיאדת מינכן, נחנך אולם הספורט בהשתתפות משפחות הספורטאים ונציגי עיריית אור יהודה, הטוטו, הפיס, משרד התרבות והספורט והוועד האולימפי. אילנה רומנו, נציגת משפחות הספורטאים: "דבר אדיר לראות את האולם הזה שממנו תמשיך לצמוח מורשת מפוארת של ספורטאים. תודה שאתם זוכרים את הי"א"

מרכז פיס על שם יא חללי מינכן באור יהודה צילום סטודיו ישראל
צילום: סטודיו ישראל

עיריית אור יהודה חנכה הבוקר (ראשון, 28.8) את מרכז טוטו פיס ע"ש י"א חללי מינכן, כל זאת כשבוע לפני ציון 50 שנה להירצחם של הספורטאים בטבח הנורא באולימפיאדת מינכן 1972. אולם הספורט הוקם במרכז העיר בזכות תמיכתם של הטוטו, הפיס ומשרד התרבות והספורט והוא התקיים במעמד המשפחות של הספורטאים.

באירוע המכובד השתתפו ראש העיר, ליאת שוחט, רב העיר, הרב ציון כהן, סגני ראש העיר, עופר בוזי, אלירן אליה ושלמה זלמן סיונוב, מנכ"ל בפועל של המועצה להסדר ההימורים בספורט, מאיר ברדוגו, מנהלת מחלקת מבנים במפעל הפיס, עירית בן מנחם, יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, סגן ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, אבי בנבנישתי, יו"ר איגוד ההתעמלות, אבי שגיא, וכן חברי מועצת העיר וההנהלה הבכירה של העירייה.

אולם הספורט הוקם באמצעות החברה לפיתוח אור יהודה, כל זאת סמוך לחטיבת ביניים יובלים בעיר בשדרות אליהו סעדון. האולם, שגודלו כ-1,500 מ"ר, מיועד לשיעורי ספורט ולפעילות כדורסל וכדורעף בשעות היום, ובמקביל מאפשר אחר הצהריים גם קיום פעילות של ענף ההתעמלות האמנותית, כדורשת, ג'ודו, שיעורי סטודיו ופעילויות ספורט נוספות. הוא מופעל על ידי מחלקת הספורט ב"נפגשים" מרכזים קהילתיים בראשותו של דיאגו לוונסון. האולם כולל גם חדרי שירותים, חדר סטודיו, מלתחות שחקנים, חדרי הנהלה ותפעול וכן יציע בן 420 צופים.

ראש העיר, ליאת שוחט, ציינה בטקס: "כמו כל ילדי ישראל בני דורי, גדלתי וחונכתי על סיפור גבורתם של י"א הספורטאים הנרצחים. כל שנותי הסיפור הנורא הזה לא נתן לי מנוח וחיפשתי לקרוא וללמוד עוד על האירוע שהמוח האנושי מתקשה להכיל את גודל הזוועה שבו. כשהחלטנו בעיריית אור יהודה על הקמת אולם הספורט החדיש והגדול הזה, בשנה הזו, 2022 – שנת היובל לרצח, לא היה לי אפילו צל של ספק: האולם ינציח את שמם של י"א הספורטאים הנרצחים ואת גבורתם. תודה רבה לכל השותפים הרבים שעמלו איתנו כדי להגשים את היעד הזה".

נציגת המשפחות, אילנה רומנו, אמרה: "אם מישהו היה אומר לי לפני 50 שנה שאף אחד לא ישכח, לא הייתי מאמינה. עוברת עלינו שנה כל כך קשה, וכשאנחנו מגיעים הנה ורואים אולם שממנו תמשיך לצמוח מורשת, זה דבר אדיר. אני רוצה להגיד לכם תודה שאתם זוכרים את הספורטאים שלנו. אני מתפללת שמהאולם הזה ייצאו הארטיום או החנה הבאים. הוועד האולימפי מוביל מורשת אדירה. בשבילנו זו הגאווה".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי: "הנצחת הגיבורים שלנו שנרצחו במשחקים האולימפיים במינכן כאן באור יהודה היא מרגשת באופן מיוחד. המחויבות של הציבור בישראל לזכרם והמחויבות של ספורטאי ישראל למורשתם של הי"א היא חשובה מאין כמותה. בכל פעם כשדגל ישראל מונף והתקווה מושמעת ומדליה מוענקת לספורטאים ישראלים זו עדות לניצחון הרוח הישראלית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות