n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: יוקם בקרוב – מוביל ניקוז שני באור יהודה בשכונת סקיא א'

אור יהודה: יוקם בקרוב – מוביל ניקוז שני באור יהודה בשכונת סקיא א'

המוביל המערבי שיוקם יהיה חלק מפרויקט להקמת 3 מובלים שיאפשרו להתמודד טוב יותר עם בעיית ההצפות ולאור משבר האקלים

מוביל ניקוז מערבי
מוביל ניקוז מערבי. הדמיה: דוברות עיריית אור יהודה

הקמתו של מובל ניקוז שני באור יהודה יוצא לדרך. מדובר במובל ניקוז מערבי שחוצה את העיר ממזרח למערב ותכליתו להוביל מי גשמים ולמנוע את ההצפות המוכרות שמגיעות מדי חורף, במיוחד לאור משבר האקלים שפוקד אותנו. פרויקט הקמת מובלי הניקוז בעיר מתוקצב בכ-80 מיליון שקל.

כידוע, בשנתיים האחרונות עיריית אור יהודה קידמה את הקמתו של מובל הניקוז הראשון שחוצה את העיר מצפון לדרום דרך שכונת בית בפארק, רחובות יגאל אלון והחלוצים ועד רחוב סיני ונחל איילון. המובל המערבי מתמקד בשכונת סקיא א' שידועה בהצפות רבות בימי החורף, והוא יעבור דרך רחובות יחזקאל עבודי, בר יוחאי, סמטת כנרת, הגליל ורחוב לנדאו ברמת פנקס. אורכו של המובל הוא כ-1,400 מטר.

במקביל להקמת המובל, מקדמת העירייה גם עבודות פיתוח ושדרוג של רחובות שכונת סקיא א' צפון (הרחובות שמצפון לרחוב הרצל) כשלאחריהן היא תעבור לטפל ברחובות סקיא א' דרום (מדרום לרחוב הרצל). "חשוב להדגיש כי נכון להיום לא קיימת מערכת ניקוז בשכונת סקיא א' הוותיקה והפתרון להצפות הוא הן הקמת מובל הניקוז המערבי והן התקנת מערכות ניקוז תת קרקעיות ברחובות שמבוצעות במסגרת עבודות הפיתוח", מסבירה ראש העיר, ליאת שוחט. "רק שני הפתרונות יחד ישימו סוף לבעיית ההצפות".

עבודות הפיתוח, שכבר החלו בשבועיים האחרונים ברחוב מונטיפיורי ויתרחבו לרחובות נוספים בצפון סקיא א', כוללות מלבד הקמת מערכת ניקוז גם התקנת עמודי תאורה חדשים, הטמנת רשת החשמל, ריהוט רחוב חדש כמו ספסלים, אשפתונים וכדומה, פיתוח נופי שכולל ריצוף מדרכות, עצים וצמחייה, הנחת תשתיות תקשורת לעיר חכמה, סלילת הכביש והסדרת החניות.

שוחט מסכמת: "מדובר בעבודות מורכבות, אבל אין ספק שיש נחיצות רבה לקיים אותן כדי לדאוג לעתיד השכונה עבור עשרות השנים הבאות. ביצענו שדרוג מקיף ברחובות כמו הרצל, יקותיאל אדם, יהדות קנדה, אלכסנדרוני, רבין ועוד, וכעת אנו נכנסים לעבודות פיתוח מואצות ברחובות הצפוניים בשכונת סקיא א' כך שתושבי רחובות אלו ייהנו מקבלת מענה איכותי לנושא ההצפות, אבל גם יזכו למתיחת פנים בכל מה שקשור לנראות הרחובות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות