n
דף הבית / בקעת אונו / בקעת אונו: הרשויות קיימו כנס "לוקחים אחריות על החינוך"

בקעת אונו: הרשויות קיימו כנס "לוקחים אחריות על החינוך"

אור יהודה אירחה כנס איזורי כדי לדון על קידום מענים למערכות החינוך בעידן של אי ודאות. ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה: "הגיע העת להעביר סמכויות לרשויות".
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "רק מערכת החינוך יכולה להביא אותנו לייצר חברה הרבה יותר טובה".
יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד-מונוסון: "מיומנויות המאה ה-21 יצריכו מהבוגרים שלנו לפתח את היכולת לצלוח את השינויים בעידן של אי ודאות".
ליזי דלריצ'ה, ראש מועצת גני תקווה: "עלינו להמשיך לעסוק ביתר שאת בחוסן הרגשי והאישי של תלמידינו".
יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל: "אנו מתאימים את שיטות הלימוד בעיר למאה ה-21 עם בחירות רבות לתלמיד".
מוטי לנדאו, ראש מועצת סביון: "יש לשחרר סמכויות ותקציבים למערכת המקומית"

WhatsApp Image 2022-11-15 at 17.57.04
צילום: סטודיו ישראל

שש הרשויות בבקעת אונו, אור יהודה, יהוד-מונוסון, קריית אונו, גבעת שמואל, גני תקווה וסביון קיימו היום (שני) כנס חינוך איזורי שהתקיים בהיכל התרבות באור יהודה שבו יצאו ששת ראשי הרשויות בקריאה: "לוקחים אחריות על החינוך". האירוע, שהתקיים תחת הכותרת "חינוך במציאות משתנה של אי ודאות", חשף את העשייה החינוכית הענפה שמתקיימת בשש הרשויות שנמצאות סמוכות זו לזו ומשקיעות משאבים רבים בתחום החשוב כל כך.

 

באירוע לקחו חלק ראשי הרשויות, ליאת שוחט (אור יהודה), יעלה מקליס (יהוד-מונוסון), ליזי דלריצ'ה (גני תקווה), יוסי ברודני (גבעת שמואל), מוטי לנדאו (סביון-גני יהודה) וישראל גל (קריית אונו). כמו כן, התארחו נציגי משרד החינוך ובראשם אינה זלצמן, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המינהל הפדגוגי במשרד, חיה שיטאי, מנהלת מחוז ת"א, שי קלדרון, מנהל המחוז החרדי, שי פרוכטמן, יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך ארצי, וכן מנהלי אגפי החינוך ברשויות, מנהלי בתי הספר, גננות, הנהגות הורים, אנשי אקדמיה בכירים וכמובן תלמידים. האירוע הופק על ידי אגף החינוך בעיריית אור יהודה בראשות דלילה אשכנזי.

 

עוד לפני הכניסה להיכל התרבות, התקיימה תערוכה בהשתתפות שש הרשויות שבה הציגו מנהלי אגפי החינוך ואנשי החינוך ברשויות את מגוון התוכניות החדשניות שהן מקדמות. במרכזו של האירוע עמד פאנל בהשתתפות ראשי הרשויות בהנחייתה של כתבת החינוך של ערוץ 12, יעל אודם, שעסק באתגרים שעומדים בפניהם ויחסי הגומלין המורכבים בין השלטון המקומי לשלטון המרכזי.

 

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "הגיע העת של השלטון המרכזי להפנים שהרבה יותר סמכויות בתחום החינוך חייבות לעבור אלינו הרשויות שגם ככה משקיעות משאבים רבים. ראשי הרשויות יודעים היטב מה צריך לעשות כדי לרפא את מערכת החינוך ואנחנו חייבים לקבל כלים לכך. היתרון המשמעותי שלנו הוא בעובדה שיש לנו אנשי חינוך מקצועיים ומחויבים שעושים את עבודתם מתוך תחושת שליחות. התפקיד שלנו בעת הזו היא להגביר את היציבות הן לתלמידים והן לצוותי החינוך כדי להמשיך ולהשקיע לקידום החינוך".

 

ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל: "האוכלוסיה בקריית אונו מעודדת הישגיות ומעוניינת להתקדם ומערכת החינוך אכן מעודדת זאת כדי לייצר כאן חברה הרבה יותר טובה. יש לנו מדינה נפלאה ועשירה עם תל"ג לנפש כמו בגרמניה, ואין כל סיבה שהאווירה כאן תהיה קשה, עם עלייה במתח ועליה באלימות של חברה שנלחמת כל העת. לדעתי רק מערכת החינוך יכולה להביא אותנו לייצר חברה הרבה יותר טובה".

 

ראש עיריית יהוד-מונוסון, יעלה מקליס: "מערכת החינוך ביהוד-מונוסון בשנים הקרובות תתבסס על ערכים של יצירתיות ויזמות, תוך הבנה שמיומנויות המאה ה-21 יצריכו מהבוגרים שלנו לפתח את היכולת לצלוח את השינויים בעידן של אי ודאות והתפתחות טכנולוגית מתמדת. לצד זאת, בוגרינו יסיימו את מערכת החינוך כאנשים ערכיים, מוסריים והומניים. החינוך ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות העירוני עם הכפלת ההשקעה בחינוך ועם תוצאות שנראות בשטח: עלייה מתמדת באחוזי ההצלחה בבגרות, שעלו מ-78% בקירוב ל-94%, הכפלת מספר הנבחנים ב-5 יחידות באנגלית ומתמטיקה ומחויבות ערכית שבאה לידי ביטוי באחוזי התנדבות גבוהים לשירות קרבי ועוד".
ליזי דלריצ'ה, ראש מועצת גני תקווה: "המפתח בעיני להצלחת החינוך הוא אמון ושיתוף פעולה של סגלי החינוך, הרשות המקומית, ההורים והיציבות השלטונית שלנו כראשי רשויות. בעשור האחרון כל אחת ואחד מאיתנו מייצר תפיסה חינוכית ייחודית המהווה בסיס יציב כמכפיל כח למערכת החינוך. במציאות משתנה של אי הוודאות עלינו להמשיך לעסוק ביתר שאת בחוסן הרגשי והאישי של התלמידות והתלמידים, תוך יצירת פלטפורמות למידה חדשניות והטמעת כלים טכנולוגיים בבתי הספר. אני מברכת את חברתי ליאת שוחט על כנס חינוך חשוב ומשמעותי בבקעת אונו".

 

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: "בגבעת שמואל חינוך, ערכים ומצוינות, הם לא סיסמא, הם תכנית עבודה וחזון המיושמים בבתי הספר בכל הרצף החינוכי. מערכת החינוך שלנו מושתתת על חינוך לאהבת אדם, לתרומה, למעורבות חברתית, לאהבת הארץ ולמולדת, הקניית מיומנויות למידה, מיומנויות הנדרשות לאדם בוגר כדי להצליח בחייו. אנחנו מתאימים את שיטות הלימוד בעיר למאה ה-21 עם בחירות רבות לתלמיד, עם דגש על מיומנויות למידה חדשניות, עם העצמת החשיבה העצמית ומבוססת על יזמות ועם יצרנות ופעלתנות ואת זה ניתן לראות בשיעור הגבוה במיוחד לזכאות לבגרות העומד השנה על ‎97.4% ושיעור זכאות לבגרות מצטיינת 42.7 – מקום שני בישראל, 0% אחוז נשירה, ואחוזי גיוס הגבוהים לצה"ל העומד השנה על 96%".

 

ראש מועצת סביון, מוטי לנדאו: "סביון הוא יישוב קהילתי ומשפחתי באופיו וחשוב לנו שגם מוסדות הלימוד בו יתאפיינו בתכונות אלו. המטרה של קריית החינוך היא שכל תלמיד ותלמידה ייהנה להגיע לכותלי בית הספר, ירגיש אווירה משפחתית וקהילתית ומתוכה יצמח למיצוי הפוטנציאל האישי שלו. בשנים האחרונות נוכחנו לראות שהמערכת המקומית היא היציבה ביותר במדינת ישראל ולכן אני סבור כי יש לשחרר את הסמכויות והתקציבים למערכת המקומית ולתת לראשי הרשויות ולמנהלי בתי הספר לעבוד בעצמאות בהתאם לצורכי הרשות".

 

עוד במהלך האירוע, העבירה מנהלת אגף החינוך באור יהודה, דלילה אשכנזי, סקירה אודות מערכת החינוך העירונית בעיר. כמו כן, שולבו במהלך הכנס קטעים אומנותיים בהשתתפות תלמידי אור יהודה והוא הסתיים עם הרצאתו של פרופ' דויד פסיג, עתידן וראש המגמה לטכנולוגיות תקשורת המידע בחינוך באוניברסיטת בר אילן בנושא "מודלים לחדשנות בחינוך".

WhatsApp Image 2022-11-15 at 14.57.42

 

WhatsApp Image 2022-11-15 at 17.57.05

צילומים: סטודיו ישראל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות