n
דף הבית / בת ים / צרכנות בת ים / החלפת מפרק ירך מתי צריך לבדוק?

החלפת מפרק ירך מתי צריך לבדוק?

ההתקדמות בענפי הרפואה השונים נותנת את אותותיה בכל תחומי החיים. פרוצדורות רפואיות שפעם היו רק בגדר חלום, הפכו למציאות יום יומית

מפרק ירך
צילום: FREEPIK

אחד התחומים שבו חלה התקדמות גדולה אפילו יותר מהממוצע ברפואה, הינו תחום הניתוחים הכירורגיים. אחד הניתוחים המוצלחים ביותר שבו אחוזי ההצלחה הם גבוהים ביותר, הינו ניתוח החלפת מפרק ירך. מתי מתעורר הצורך בהחלפה של מפרק הירך? מה הפרוצדורה הניתוחית? כמה זמן לוקח התהליך כולו, כולל ההתאוששות וחזרה לחיים תקינים? בשורות הבאות נתמקד במתן מענה לשאלות הללו.

 

החלפה של מפרק ירך – מי צריך את זה ולמה?

אחת התופעות שרבים סובלים ממנה הינה שחיקת בעצם ראש מפרק הירך. שחיקה כזאת מתרחשת כאשר אין התאמה מלאה ומוחלטת בין עצם ראש הירך הקמור לעצם האגן שיש לה פתח קעור, המאפשר לעצם ראש הירך תנועה חופשית. עם השנים, עקב חיכוך מתמיד בין שתי העצמות כאמור לעיל, חלה הרעה במצבו של המטופל. זה מתחיל בכאבים ובצליעה, ואם העניין לא מטופל, זה עלול להגיע לכדי חוסר יכולת של המטופל לנוע וללכת בחופשיות. עם זאת, לפני שהרופאים מחליטים לבצע ניתוח החלפת מפרק ירך, הם מנסים לרוב את כל שיטות הטיפול האפשריות. זאת, במטרה להקל את הכאבים ולמנוע או לכל הפחות לדחות את הצורך בניתוח. עם הטיפולים האפשריים השונים ניתן לכלול גם אפוסתרפיה, טיפול אשר המטרה שלו הינה התאמת מערכת הליכה אישית, המפחיתה את העומס על המפרקים ובכך מונעת או מעכבת את הצורך בניתוח. אבל משכלו כל הקיצין ואין אופציות טיפוליות אחרות, מתקבלת ההחלטה לבצע החלפה של מפרק הירך באמצעות ניתוח.

 

הפרוצדורה הניתוחית בהחלפת מפרק הירך

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא ניתוח שבו מסירים את המפרק הפגוע ומחליפים אותו במפרק אחר, המצופה בחומרים המאפשרים למטופל לתפקד היטב במשך תקופה ארוכה. באשר לאופי הניתוח – ישנן שתי אופציות לביצוע ההחלפה. הראשונה היא ביצוע ההחלפה כאשר המטופל שוכב על הגב, כאשר בשנים האחרונות מתבצע מספר גדל והולך של ניתוחים בשיטה הזאת. היתרון שלה טמון בעובדה שהפגיעה בשרירים בסביבת העצם המיועדת להחלפה היא נמוכה יחסית. שיטה נוספת לביצוע הניתוח היא כשהמטופל שוכב על הצד. כאן יש פגועה משמעותית יותר בשרירים המקיפים את העצם. הבחירה של השיטה והאופי של הניתוח מותאמת למטופל. בשני המקרים, המנתחים מודדים את אורך הרגליים של המטופל ומוודאים שאחרי הניתוח הן תהיינה באורך שווה. כך נמנעת מהמנותח צליעה שעלולה ללוות אותו לאורך שנים. אחוזי ההצלחה של ניתוח החלפת מפרק ירך הם גבוהים מאד – תשעים ושבעה אחוזים מהניתוחים מסתיימים בהצלחה מלאה. ניתוחים כאלה מתבצעים בגברים ונשים בגילאים משתנים, כאשר ההתייחסות היא למצבו של המטופל ולחלופות האפשריות, אם ישנן, לניתוח. ההחלמה לוקחת מספר שבועות ואפילו חודשים. עם זאת, מרבית המנותחים חווים שינוי משמעותי מאד לטובה באיכות החיים שלהם. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות