n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הפגנות נגד פתיחת אתרי הבנייה בעיר

ראשון לציון: הפגנות נגד פתיחת אתרי הבנייה בעיר

אתר בנייה
אתר בנייה, צילום גל גפן, לתמונה אין קשר לאתר הבנייה הנסגר

סוגיית פתיחת אתרי הבנייה מאז השבת השחורה מעסיקה את תושבי העיר והארץ כולה. ארבעה שבועות עברו בדיוק מפרוץ המלחמה, ואתרי הבנייה נסגרו בעיר בהוראת ראש העיר רז קינסטליך.

לפני כשבועיים  ראול סרוגו, תושב ראשון לציון ונשיא התאחדות הקבלנים, פועל נחרצות להחזיר לפעילות את אתרי הבנייה בראשון לציון בפרט ובארץ בכלל. ראש העיר רז קינסטליך הסביר כי אתרי הבנייה ישובו לפעול אבל רק באזורי תעשייה.

לפני שלושה ימים נפל דבר, כאשר התקיים הדיון בבית המשפט המחוזי בת״א בעתירה של איחוד הקבלנים נגד הרשויות שלא פתחו את אתרי הבנייה.
בית המשפט הבהיר כי ראשי הרשויות לא יוכלו להמשיך לעצור את פתיחת האתרים, אך כן יכולים לחייב את הקבלנים לחזור לעבודה תחת הגבלות מחמירות.

ראש העיר רז קינסטליך מסר כי מדובר בהישג גדול שמשמעותו היא שבית המשפט קיבל את עמדת הרשויות, האומרת שלראש עיר ישנה את הסמכות לקבוע מתווה ייחודי לעירו, בהתאם לצרכי העיר ותושביה.
"בנוסף, השופט אישר את דרישתנו הבסיסית והנכונה לעת הזו, עליה נלחמנו מההתחלה והיא – הצבת אבטחה בכל אתר בניה"

אולם דברים אלה לא מעודדים או גורמים לתחושת ביטחון בקרב תושבי שכונות נרקיסים ורקפות שנמצאים בתנופת בנייה ומאות בניינים נבנים במקום וכן בשכונה הצמודה חצבים.

השבוע תושבי תל אביב היו המומים ומפוחדים שרק נפתחו אתרי הבנייה בעירם וכבר  דווח למשטרה על חפץ חשוד באתר בניה ברחוב יהודה המכבי ובנוסף, עיכבה המשטרה ארבעה פועלי בניין שצעקו "אללה אכבר" לעבר העוברים והשבים.

היום( שישי), מחר וביום א' בבוקר צפויות הפגנות מחאה על כך, שני תושב השכונה מסרה לגל גפן ראשון לציון כי תושבי השכונה לא מוכנים לכך "אנחנו מנסים לארגן את התושבים להשמיע את כולם, יש אתר בנייה בנייה בלב השכונה לא באזור תעשייה אלה בין הבניינים, אין ממד במקום ובמיקרה של אזעקות הפועלים נכנסים לבניינים שלנו, אנחנו לא רוצים שתהיה הסלמה ושדברים הדרדרו, כל הנושא הזה עדין מאוד עכשיו ואנו מנסים למנוע התנגשות וכן לשמור על המשפחות שלנו, יש גינות ציבוריות עם ילדים קטנים ואנו לא מעוניינים בפועלים ערבים מסתובבים במקום, לא בלב השכונה, בגן ילדים בבאר יעקב שכנתנו רוסס צלב קרס, אפשר להבין את החשש שלנו, אני קוראת לכולם להצטרף אלינו להפגנה, זה הביטחון והחיים של כולנו"

מחאה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

4 תגובות

  1. בית המשפט מחייב את קינסטליק לאפשר קבלת פועלים ערבים בעיר אני בעד לגרום לממשלה ולבית המשפט ר"ת הפחד של התושבים דרך פגיעה במשק
    בואו נישאר כולנו בבית ונימנה ממקומות העבודה שלנו להמשיך לתפקד

  2. מבקשת שתיצרו אתי קשר

  3. החשש לשלום התושבים מוצדק ואין לתת לפועלים ערבים להיכנס עד שתימצא חלופה במקומם.

  4. לא צריך לפתוח את אתרי הבניה ולא לקנות מעסיקים שמעשקים ערבים ללמד אותם לקח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות