דף הבית / חדשות העיר משני / גישור, לא רק למבוגרים

גישור, לא רק למבוגרים

רונן דמארי

 

דווקא בימים של קונפליקטים ועימותים, בעיקר מהרשתות החברתיות, מחלחלת תוכנית הגישור העירונית גם לילדים ובני נוער. כזכור, מרכז הגישור הקהילתי במנהל לשילוב חברתי בעיר מפעיל תכנית ייחודית בארץ ליישוב סכסוכים בכל תחומי החיים. התוכנית העירונית כאמור, נכנסה לתוך בתי הספר בעיר. נקודת המוצא היא שילדים מרבים להיתקל בסכסוכים ואם הם יקבלו כלים מעולם הגישור הם יתפתחו למבוגרים שמצוידים בארגז כלים נכון לניהול תקשורת בינאישית. "הייתי ילד בעייתי" משתף בכנות תלמיד כיתה ה' מבית הספר אשכולות "קשה לי היה להתמודד עם ה שונה משלי. בגישור הבנתי שיש דרך נוספת לפתור דברים".

התכנית הייחודית הזו פועלת ב 11 בתי ספר בעיר והיא מופעלת על ידי תושבים מתנדבים שבוחרים להקדיש מזמנם על מנת להשפיע על האקלים הבית ספרי. המתנדבים מקבלים הכשרה וליווי מהמרכז לדיאלוג אחר בניהולה של אורנה גילת.

מירה טל, מתנדבת הפועלת זו השנה השלישית בתוכנית, מספרת: "כולנו שומעים על המצב בבתי הספר. על אלימות שיכולה לפגוע בביטחון העצמי של הילדים של כולנו. הדבר הזה תמיד דיבר אלי. אני מגיעה לבית הספר באהבה פעם בשבוע ומרגישה שאני באמת מצליחה לשנות ולשפר. הילדים מחכים לנו ומצליחים להיות מגשרים צעירים ולהטמיע את הערך של הגישור בבתי הספר".

מעיין פישר קדרינל, מנהלת מרכז הגישור הקהילתי במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, מוסיפה: "במסגרת מרכז הגישור הקהילתי מתקיים תהליך יישוב סכסוכים בכל תחומי החיים למבוגרים: חנייה, שכנים, בניינים משותפים וגירושין בין בני זוג, הבנו שזה לא מספיק וצריך להרחיב ולהנגיש את שפת הגישור גם לתלמידים מאחר ואנו יודעים שילדים לא תמיד פותרים את הסכסוכים בדרך נכונה, מה שיכול להביא לתופעות של אלימות, מתח, חרמות וכדומה".

מוטי עג'מי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק המנהל לשילוב חברתי, אמר: "מרכז הגישור העירוני הוא אחד מהפרויקטים הגדולים והחשובים במינהל. אני גאה על העשייה הרחבה בכל התחומים במרכז ומזמין את תושבי העיר ליהנות משירותי גישור של מגשרים מקצועיים שיכולים לתת מענה בסכסוכים מגוונים. גישור זוהי בחירה ודרך חיים ואני מאמין שהטמעת השפה הגישורית גם בבתי הספר היסודיים בעיר תתרום ליצירת חברה סולידרית, חזקה ותפחית את רמת האלימות. אני מודה למחלקה לעבודה קהילתית ולעשרות המגשרים והמתנדבים במרכז שנושאים את הדגל החשוב הזה".

מעוניינים להצטרף לתוכנית ולחולל שינוי בחינוך הדור הצעיר? לפרטים נוספים: 03-9689805 

דוא"ל [email protected]

 

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. יישוב סכסוכים בר - אילן

    יוזמה מבורכת ונחוצה!
    מזמינים אתכם לקורס גישור מרוכז בחודש ספטמבר:
    https://www.facebook.com/pconfl/photos/a.398683943529908/2468072883257660/?type=3&theater

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות