דף הבית / כללי / פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לח"כ דוד ביטן כי יועמד לדין בכפוף לשימוע

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לח"כ דוד ביטן כי יועמד לדין בכפוף לשימוע

ח"כ דוד ביטן יועמד לדין בכפוף לשימוע בעבירות של לקיחת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, זכות לדירות ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק, כך הודיעה השבוע פרקליטות מיסוי וכלכלה לביטן ולבא-כוחו. לביטן מיוחסות גם עבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

בתוך כך, החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את ח"כ ביטן בשלוש פרשות נוספות בהן נחקר בחשד לעבירות דומות.

תיק החקירה שכונה "פרשה 1803" נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ופרקליטות מיסוי וכלכלה.

התיק המורכב עוסק בעבירות שחיתות שלטונית והלבנת הון שנעברו לכאורה ע"י ח"כ דוד ביטן ואחרים במסגרת שורה ארוכה של פרשיות, משנת 2011 ועד למועד פרוץ החקירה הגלויה בתחילת דצמבר 2017.

העבירות המיוחסות לביטן נוגעות בין היתר גם לשנים בהן כיהן במגוון תפקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה.

ביטן הוא אחת הדמויות המוכרות ביותר בפוליטיקה המקומית בראשל"צ, בין היתר בשל השנים הארוכות בהן הוביל את סניף הליכוד המקומי שנחשב לאחד הגדולים בארץ. גם לאחר שנבחר לכנסת בשנת 2015 הוא המשיך לשמור על קשר עם גורמי מפתח בעירייה ובראשם עם המשנה לראש העיר, יוסי חממי, שנכנס בנעליו בהנהגת הסניף.

עורכי הדין דרור מתתיהו ואפרים דמרי, המייצגים את ח"כ דוד ביטן, מסרו בתגובה להודעת הפרקליטות: "ח"כ ביטן מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו כעובד ציבור. כל ההחלטות שקיבל ח"כ ביטן, בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים, היו החלטות ענייניות שהתקבלו על בסיס שיקול-דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד. לאחר שתיחשפנה הראיות והטענות כבדות-המשקל שבאמתחתנו, יתפזר הערפל, ותיחשף תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת מכתב החשדות".

 

כתב: רונן דמארי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות