n
דף הבית / בת ים / בת ים ספורט / אליפות העולם בסמבו נחתמה עם 3 מדליות ישראליות

אליפות העולם בסמבו נחתמה עם 3 מדליות ישראליות

בת ים אירחה לראשונה בתולדותיה את אליפות הסמבו חופים ובחגיגה בחוף הריביירה, זכו שתי ישראליות ממועדון עצמה האתלט ראשון לציון, במדליות כסף וארד, זאת בנוסף למדליית ארד קבוצתית לנבחרת הישראלית

נבחרת ישראל צילום התאחדות הסמבו בישראל
צילום: התאחדות הסמבו בישראל

נבחרת ישראל בסמבו זכתה אמש (ראשון) במדליית הארד הקבוצתית באליפות העולם בסמבו חופים שננעלה בחוף הריביירה בבת ים. בתחרות הקבוצתית השתתפו 8 נבחרות.

אליפות העולם בסמבו צילום דוברות משרד התיירות

צילום: דוברות משרד התיירות

לאלופת העולם בסמבו חופים הוכתרה נבחרתה החזקה של רוסיה שהופיעה תחת דגל ההתאחדות הבינלאומית FIAS ובמדליית הכסף זכתה נבחרת רומניה. נבחרת נוספת שזכתה במדליית ארד היא נבחרת ארמניה.

ישראל פתחה את התחרות בניצחון 2:3 על נבחרת צרפת. בהמשך התמודדה מול נבחרתה החזקה של רומניה ונוצחה 3:0 . רומניה עלתה לקרבות נגד ישראל אחרי שניצחה ניצחון טכני את נבחרת מרוקו שלא התייצבה לתחרות. המרוקאים ויתרו על הופעתם בתחרות הקבוצתית. בזמן החימום הבינו המרוקאים שלא יצליחו להעמיד נבחרת לתחרות בגלל פציעה של אחד הספורטאים. גם ישראל נהנתה מניצחון טכני על המרוקאים עמם היו אמורים להתמודד בקרב על מדליית הארד.

ישראל הופיעה הערב בתחרות הקבוצתית עם: אלדר גוב, טלי סמואלסון, מתן איגליצקי, דוד אלברדייב , גנאדי ברוידה, נהורה שבתאי ודניאל שריפוב.

מאמן נבחרת ישראל פבל מוסין סיכם את שני ימי התחרות: "התייצבנו לתחרות עם נבחרת צעירה מאד ובגדול עמדנו ביעדים המקצועיים שהיצבנו לעצמנו. שתי ספורטאיות: טלי סמואלסון  ונהורה שבתאי זכו במדליות (כסף וארד בהתאמה). חסרה לנו מדליה אחת של הגברים. האתגר הבא של הספורטאיות והספורטאים האלו, בחודש הבא באליפות אירופה בסמבו חופשי בסרביה ואני מאמין בהם".

מאמן הנבחרת פאבל מוסין צילום התאחדות הסמבו בישראל

פבל מוסין- צילום: התאחדות הסמבו בישראל

קפטן הנבחרת מתן איגליצקי אמר: "אחרי התחרות האישית חלקנו הרגשנו שלא השארנו אתמול בתחרות האישית את כל הלב בחול. היום הגענו לתחרוות הקבוצתית עם אנרגיות חדשות ואנחנו שמחים שהצגנו יכולת טובה מול צרפת ובסופו של דבר גם זכינו במדליית הארד".

נבחרת ישראל 1 צילום התאחדות הסמבו בישראל

נבחרת ישראל עם הגביע – צילום: התאחדות הסמבו בישראל

יממה קודם לכן, נחתמה אליפות העולם האישית אחרי שהסמביסטית טלי סמואלסון בת 19 ממועדון עוצמה ראשון לציון הוכתרה לסגנית אלופת העולם בסמבו חופים במשקל 72 ק"ג לשנת 2022.

טלי סמואלסון 111 צילום התאחדות הסמבו בישראל

סמואלסון ומדליית הכסף- צילום: התאחדות הסמבו בישראל

סמואלסון, נוצחה בקרב הגמר בידי הרומניה ולה מאלייקה, סגנית אלופת העולם בסמבו חופים 2021  ואלופת העולם בסמבו חופשי לשנת 2020 . בדרכה לגמר ניצחה הישראלית יריבה ממרוקו בקרב הראשון שלה וסמביסטית מסרביה בקרב השני שלה.

טלי סמואלסון משמאל באקשן צילום התאחדות הסמבו בישראל

סמואלסון בפעולה- צילום: התאחדות הסמבו בישראל

לאחר זכייתה במדליית הכסף אמרה טלי סמואלסון: "כבוד גדול עבורי לייצג את ישראל כאן במדינה שלי, מול כל הקהל העצום הזה ואני גאה על כך. אני מאוכזבת מעט, שכן בכל ההכנה המנטלית שלי ראיתי את עצמי עומדת דום על דוכן מספר 1 לעיני האלפים שהגיעו לכאן לעודד אותנו ושרה את התקווה. אני מרגישה שפספסתי את זה. כרגע, אקח את החלום הזה לתחרות הבאה שלי, בעוד כחודש – אליפות אירופה בסמבו חופשי בסרביה.

מימין נהורה שתבאי וטלי סמואלסון צילום התאחדות הסמבו בישראל

נהורה שבתאי וטלי סמואלסון עם המדליות- צילום: התאחדות הסמבו בישראל

נהורה שבתאי בת 17, חברתה לנבחרת ישראל ולמועדון עוצמה ראשון לציון זכתה במדליית הארד במשקל 50 ק"ג. שבתאי נוצחה בקרב העלייה לגמר בידי סמביסטית מרוסיה המחזיקה בתואר העולמי. לאחר טקס חלוקת המדליות אמרה נהורה שבתאי: "אני מתרגשת וגאה מאד אך יחד עם זאת אני לא מרוצה מעצמי כי הפסדתי את הקרב על חוסר אקטיביות כי הייתי פחות אנרגטית.

נהורה שבתאי צילום התאחדות הסמבו בישראל

נהורה שבתאי עם המדליה- צילום: התאחדות הסמבו בישראל

שתי הזוכות במדליות הן חניכותיהן של פבל מוסין והג'ודאית האולימפית אליס שלזינגר.

צילומים: התאחדות הסמבו בישראל

לתחרות בבת ים הגיעו לכבד את המעמד: שר התיירות יואל רזבוזוב, ח"כ סימון דוידזון – יו"ר ועדת המשנה לספורט, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, חנן דנציגר, סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, אריק קפלן נשיא התאחדות אילת, ירון לוי, סגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק הספורט בעיר ועומרית ינילוב עדן מנכל"ית עוצמה.

ראש העיר בת-ים צביקה ברוט ברך את המשתתפים ואמר:"ברוכים הבאים לבת-ים! כבוד גדול לנו לארח אתכם כאן ברצועת החוף היפה ביותר בארץ, אני רוצה לאחל הרבה בהצלחה לעשרות המשלחות שהגיעו להתארח כאן בעיר, מכל העולם. מבחינתנו מדובר בסנונית ראשונה של בת-ים כעיר מארחת תחרות עולמית שתובי את העיר קדימה לאירוח עוד הרבה אליפויות בינלאומיות."

טקס סמבו1 צילום דוברות עיריית בת ים

צילום: דוברות עיריית בת ים

שר התיירות יואל רזבוזוב: "אירוח אירועי ספורט בינלאומיים בישראל מביא רווח כפול למדינה: הספורטאים והצוותים שמגיעים לישראל כתיירים, ורבבות הצופים ברחבי העולם שנחשפים לראשונה ליופיה של המדינה. נמשיך לפעול כדי להביא עוד תחרויות ואירועים לארץ שיכניסו תיירים וכסף לקופת המדינה ויחזקו את הכלכלה. כך נתקרב עוד צעד חשוב להשגת היעד שהצבנו: 10 מיליון תיירים בישראל בשנה עד שנת 2030."

צביקה ברוט יואל רזבורוב צילום משרד התיירות

צילום: דוברות משרד התיירות

ח"כ סימון דוידסון, יו"ר ועדת המשנה לנושא תקצוב אגודות ואיגודי הספורט: "אני שמח וגאה על הישגי הספורטאים הישראלים, שבזכותם ישראל נבחרה לארח את אליפות העולם בסמבו חופים – ענף חדש עם קרבות מרתקים. מטרתנו להשקיע בספורטאים ולדאוג לכך שעוד ועוד אליפויות יגיעו להתארח בארץ."

בארוע לקחו חלק 111 ספורטאים וספורטאיות מ-25 מדינות. אוקראינה שאמורה היתה להשתתף בתחרות לא הגיעה.כשספורטאיה הגיעו לשדה התעופה בארצם בדרכם לישראל קיבלו הודעה שבגלל המלחמה עם רוסיה הם נשארים באוקראינה כי עומדים לגייס אותם לצבא.

אליפות העולם סמבו חופים צילום משרד התיירות

צילום: דוברות משרד התיירות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות