n

יעוץ זוגי בימי קורונה

זוגות רבים חווים משברים במהלך חייהם המשותפים. זה יכול להיות על רקע כלכלי, בריאותי או משבר עולמי, בדיוק כמו משבר הקורונה הנוכחי בו אנחנו נמצאים

זוג
צילום: Pixabay

סיר הלחץ, השהות האינטנסיבית בחיק המשפחה הגרעינית עם ילדים שסגורים בבית ללא לימודים, חוגים וחברים. הפגיעה בשגרה ובזמן האיכות האישי בתוספת של החרדות והדאגות לבני המשפחה המבוגרים ולילדים.

הסגר יצר מצוקות רגשיות ופיזיות אליהן כל אחד מגיב בצורה שונה, בעיות כלכליות, יציאה לחל"ת, חוסר פירגון או תמיכה וכד' מובילים זוגות להתרחקות ולנתק תקשורתי. ככל שהמצוקה עולה, כך גם העימותים חוזרים ונשנים והבעיות הזוגיות הופכות למרכז החיים.

עבור הזוגות הללו, דווקא בתקופה מאתגרת זו ייעוץ זוגי באזור המרכז הוא הזדמנות לצאת מהמשבר מחוזקים ברמה האישית והזוגית. השיטה הפסיכותרפיסטית נותנת מקום אמיתי לכל אחד מבני הזוג. היא מהווה קרקע יציבה ומוגנת עבור מי שמעוניין לפתור את הבעיות ולחדש את התקשורת עם בן או בת הזוג ולהפוך אותה לטובה ויעילה הרבה יותר, אפילו יותר ממה שהיה טרום המשבר.

כמו כל טיפול או ליווי אישי, ובמיוחד כאשר מדברים על ייעוץ זוגי באזור המרכז נדרשת מחויבות רגשית ופיזית אמיתית. הפנייה ליעוץ וטיפול זוגי חייבת להיות בהדדיות והסכמה מלאה ולא בחצי פה או רצון חלקי. זאת מכיוון שההיסטוריה הוכיחה לא אחת, כי במידה וצד אחד פחות "בעניין" אינו מחויב או מרגיש שעליו לפתור ראשית משהו שאינו פתור בתוכו, התהליך לא יצלח. חשוב מאוד להגיע ליעוץ הזוגי מתוך שלמות והדדיות, כאשר כל צד כבר טיפל בעצמו וכל מה שנותר זה לעבוד על הזוגיות, התקשורת והחיים המשותפים.

זוגיות במי קורונה היא אתגר לא פשוט, על אחת כמה וכמה כאשר ישנן בעיות. ניתן לבצע את הפגישות באופן מקוון למי שעדיין חושש מהתכנסויות, הגעה למקומות סגורים או למי שנמצא בקבוצות סיכון. לאחר שהוסרו ההגבלות והאיסורים ניתן לקיים מפגשי ייעוץ זוגי באזור המרכז גם באופן פיזי, כאשר הפגישה מתבצעת בידי מטפל מקצועי שהוכשר לכך ובנוכחות שני בני הזוג, מעטים ונדירים הפעמים בהם הטיפול מתקיים בנוכחות צד אחד בלבד.

במהלך הפגישות המטפל מקבל תמונה של מצב היחסים, מה הוביל אליהם ומה הטריגר, במציאות של היום, אין צורך בהרבה הסברים, אך בכל אופן חשוב להבין איך התקשורת היתה בעבר והאם יש עוד עניינים מתחת לפני השטח שהקורונה רק הציפה.

המטפל מנסה למצוא נקודות השקה, לחדש את התקשורת ולבנות תשתית איתנה ליחסים. בני הזוג לומדים לכבד ולהקשיב, להכיל ולקבל את הצד השני. במהלך המפגשים מקבלים השניים כלים רגשיים מתוך ארסנל הכלים והשיטות בהן משתמש היועץ. מתודות מעולמות הגישור, ניהול קונפליקטים וקבלת החלטות, שיטות וטכניקות לניהול משא ומתן ובעיקר מיומנויות תקשורת בין אישית מקרבת ומכבדת. הנתיב המוגדר הוא חיזוק היחסים, חידוש האינטימיות והחזרת התשוקה והרגשות החיוביים שהיו מתחילת היחסים, במטרה לצאת מהלופ בו הזוגיות שלהם נמצאת ולעבור את התקופה חזקים ביחד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

נורית בר. צילום: מלי אפרתי

"אנשים אמרו לי שהם לא סובלים ספורט. הם רק באו אליי והתאהבו"

תפריט נגישות