n

איך להביא גולשים לאתר

מן הסתם, ככל שיש יותר גולשים לתוך האתר יש סבירות גבוהה שהם יהפכו ללקוחות, אספנו עבורכם כמה כלים חשובים להגדלת התנועה

שיווק דיגיטלי
תמונה: shutterstock

בנייה של אתר מכירות יפה ובחירה של מוצר מוצלח, לא מבטיחים כניסה של גולשים לאתר. על מנת שהתעבורה תצמח ועמה גם ההמרות, יש צורך בביצוע שוטף של צעדי שיווק, פרסום ומכירות.

אבל מהו אותו טראפיק עליו חולמים כולם? תעבורת אתרים באופן כללי היא הסטטיסטיקה של כמות המבקרים באתר, בין אם כאלו שעברו והמשיכו הלאה, עצרו בדף כזה או אחר וכמובן כולל את הגולשים שביצעו רכישה והפכו ללקוחות ממירים, דהיינו משלמים. אפשר ללמוד על צפיות ייחודיות בדף ועל צפיות חוזרות וכך להכיר מקרוב את הלקוחות ואת דפוסי הפעילות שלהם.

מן הסתם, ככל שיש יותר גולשים לתוך האתר יש סבירות גבוהה שהם יהפכו ללקוחות, אך לא מעט פעמים יש מצב בו למרות שהתנועה גבוהה שיעורי ההמרה נותרים נמוכים, לכן לא כל טראפיק הוא איכותי ויש צורך לעבוד בצורה נכונה ומדויקת עם מגוון כלים ומשאבים במטרה להביא גולשים לאתר.

אספנו עבורכם כמה כלים חשובים להגדלת התנועה:

  • פרסום – נכון שזה המובן מאליו עבור כל עסק, אבל לא כל בעלי העסקים מבינים שהסוד לטראפיק, במיוחד בחנות מקוונת, הוא בהפצת הבשורה בכמה שיותר מקומות. צריך ליידע כמה שיותר קהלים ולקוחות, לבנות את שם המותג במגוון מקומות, צריך לסנכרן את מאמצי השיווק הדיגיטלי עם האסטרטגיה והשיווק הכללי של העסק ובכלל צריך לעשות ולא להמתין שהדברים יקרו מעצמם.
  • רשתות חברתיות – לא חייבים לאהוב את הרשתות החברתיות, אבל כן חייבים להודות שיש להן אפשרות לקצר תהליכי פרסום ושיווק. הכניסה לרשתות החברתיות מאפשרת לעסק להיות במודעות של מגוון רחב של לקוחות, תוך ניצול משאבים מועט. הקהל נמצא בפייסבוק, בלינקדין, באינסטגרם או בשאר האפליקציות החברתיות וניתן להגיע אליו ישירות. זה דורש ייצור של תוכן איכותי ורלוונטי ועבודה אקטיבית בהתאם לחוקי הפורמט. שימוש בערוצי המדיה השונים יקדם את התוכן המדויק הן בצורה אורגנית והן בקידום ממומן ויוביל את הלקוחות אל עבר האתר.
  • תוכן איכותי – יצירה של איכות תמיד תמשוך אליה את האנשים המתאימים, כי איכות אינה מילה גסה והלקוחות כבר מותשים מדברים רדודים. לכן מי שייצר את התוכן הנכון, עם המסר הרהוט ויעניק ערך לקוראים, יוכל לאגד סביבו קהלים שימשיכו הלאה גם לאתר ויהפכו ללקוחות משלמים. אחת הדרכים היא באמצעות יצירה של בלוג. הכוונה היא למאמרים בעלי ערך המעניקים לקוראים מידע, פתרונות או אנקדוטות ייחודיות. תאמינו או לא, הבלוג עדיין חי ובועט ורלוונטי מתמיד. בעניין הבלוג ניתן גם לארח בלוגרים או אנשי מקצוע משלימים באתר, לעשות קרוס לינקינג לאתר שלהם ובכך גם לספק מידע רב יותר וגם להגדיל את הטראפיק לאתר. חשוב לזכור שבבלוג צריך לפרסם חומר מקורי ולא ממוחזר.
  • ביצוע אופטימיזציה לאתר – כאמור, אתר יפה, מעוצב ומדליק אינו ערובה להצלחה, חשוב שהוא יהיה בנוי בצורה איכותית עם אופטימיזציה מקצועית. הכוונה היא לכל השיפורים שניתן לבצע באתר ברמות השונות לרבות אופטימיזציה למבנה האתר ושדרוג ההיררכיה, קוד ותכנות, שפור זמן הטעינה ומהירות תגובה, אופטימיזציה של התוכן עם שיפור Meta Tags, צפיפות מילות מפתח, SEO ועוד.
  • אתר רספונסיבי, זה מה זה בסיסי! – חשוב מאוד לוודא שהאתר מגיב לרזולוציות השונות, בעיקר למובייל. הזמנים בהם גלישה בוצעה אך ורק על ה – PC השולחני עברו מן העולם והיום יותר ויותר אנשים גולשים דווקא בנייד. לכן, אתר שלא יותאם לרזולוציה של טלפון חכם יאבד את הגולשים והם ממש לא יהיו סלחניים. אסור לתת ללקוחות הפוטנציאלים סיבה לעזוב את הדף ויש לטייב את הגלישה כך שבכמה לחיצות או הזזת אצבע הם יקבלו את מבוקשם.
  • גמיש ודינמי – כמו העולם כך גם האינטרנט, הכל חייב להיות חדשני ודינמי ולא לקפוא על השמרים. מומלץ להוסיף מוצרים בתדירות גבוהה, "לנקות" את האבק מהגלריה, להזין תכנים באופן קבוע ובכלל לשמור שהאתר יהיה מעודכן. זה גם טוב ללקוחות שרואים שהעסק אקטיבי וגם מצוין לענייני SEO של האתר.
  • חשיבה יצירתית – ההבנה כי צריך להכניס יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה נכונה כמעט לכל דבר בחיים ובמיוחד לעסקים. גם בענייני האתר. כל שיווק, בין אם מדובר על שיווק מסורתי או דיגיטלי, חייב להיות קריאטיבי ובועט לאורך כל הדרך. החל מהוויז'ואל, דרך המיקרו קופי ועד לפעילויות שיווק ופרסום מדליקות. אפשר לנצל את כל הכלים הקיימים היום ולעבוד איתם בצורה מקצועית ובעיקר יצירתית והשמיים הם בהחלט אינם הגבול. ניתן להתחיל פודקאסט, לפודקאסטים יש קהל עצום ומי שידלק ימשיך היישר לאתר ויסחוף עמו קהל נוסף, אפשר לשת"פ עם משפיענים וידוענים, סלבס שיעזרו להכניס תנועה לאתר ויגדילו את המכירות, שילוב משחקים והגרלות, הפעלות שונות ועוד יעשו טוב לטראפיק של האתר וכמובן גם למכירות.

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

נורית בר. צילום: מלי אפרתי

"אנשים אמרו לי שהם לא סובלים ספורט. הם רק באו אליי והתאהבו"

תפריט נגישות