n
דף הבית / ראשון-לציון / ראשון לציון עסקים מומלצים / "אנשים אמרו לי שהם לא סובלים ספורט. הם רק באו אליי והתאהבו"

"אנשים אמרו לי שהם לא סובלים ספורט. הם רק באו אליי והתאהבו"

נורית בר (51) מאמנת כבר מעל 20 שנה אנשים מכל הגילים עם התמקצעות במגוון תחומים. עכשיו היא עברה לראשון לציון ומזמינה את כולם להגיע להתאמן: "אין זמן יותר טוב מעכשיו"

נורית בר. צילום: מלי אפרתי
מזמינה את כולם לבוא ולהתאמן, בר. צילום: מלי אפרתי

נורית בר, בוגרת וינגייט מלמדת התעמלות שנים רבות: אירובי, חיטוב, עיצוב, פילאטיס ובעצם מה לא? היא כבר מעל 20 שנה חיה ונושמת ספורט. עם מבחר רב של תעודות מוינגייט אין לה ספק שהיא בחרה במקצוע הנכון עבורה. "הספורט הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. כמו אוויר לנשימה. זה לא רק טוב לגוף, זה גם חשוב לנפש", היא מסבירה.

נורית, יש הרבה מאמני ספורט. ניכר שאת מאוד אוהבת את מה שאת עושה, אבל מהי הייחודיות שלך?

"תראי, נורא קשה להעיד על עצמי, מה שאנשים אומרים עליי זה אומר הכול. היחס האישי, האכפתיות. אני לא רק באה, נותנת שיעור הולכת הביתה. נותנת את כל כולי לעבודתי. אני חושבת שרק מי שייקח את ההזדמנות ויגיע אליי, יצליח להבין מה זה לאהוב את שאתה עושה. אני גם משלבת את כל הידע הנרחב שיש לי, התנסיתי במגוון תחומים, אני מסבירה כל תרגיל ועל מה הוא עובד, אני גם נמצאת שם בתהליך ליווי, יומיומי. זה לא רק לאמן את השעה שלך וכאן נגמרת האינטראקציה. חשוב להתאים לכל מתאמן את מה שמתאים לו, יכולים להגיע אליי אנשים לקבוצות או בפרטי, וצריך לשים לב מה מתאים לכל אחד".

אז את חדשה בעיר?

"כן, עברתי לראשון לציון לא מזמן. אני יותר מאשמח שגם כאן התושבים יכירו אותי. בגבעתיים קיבלתי אפילו המלצה מראש העיר בעצמו. כמובן ששיעור ניסיון בקבוצה הוא ללא עלות, אז מה כבר יכול להיות רע להגיע להתנסות"?

יש מבצעים מיוחדים?

"יש לי מחירים מיוחדים, כדאי לבדוק איתי. אני מאוד נהנית וחיה את העבודה שלי, זה כמו אוויר לנשימה".

שאלת מיליון הדולר. יושב אדם וקורא את הכתבה. הוא יודע שהוא רוצה להתחיל בשינוי, אבל איך משכנעים מישהו שלא אוהב ספורט לעשות ספורט?

"הרבה אנשים אמרו לי שלא סבלו ספורט ורק באו אליי והתאהבו. אני מלהיבה את האנשים עם המוזיקה, מחייכת, מעודדת. נותנת הרגשה טובה. ממש לא שיעור מונוטוני. זה משהו שאני שומעת לאורך כל הדרך שאנשים מחכים לשיעורים שלי ולחוויה איתי. חשוב לי לציין שיש גם אנשים שאני מסייעת להם גם בנושאי תזונה, מכל מיני ידע ותפריטים שקיבלתי מרופאים מאוד מקצועיים".

האם את מלווה את האנשים מעבר לשיעור עצמו?

"בוודאי. נתתי אפילו תפריטים. תפריטים שכתב דוקטור מקצועי ואני מעבירה למי שמבקשת. היו אצלי אפילו בנות אנורקסיות שעזרתי להן וליוויתי אותן. אפילו ברמה זאת".

היה לך מתאמן או מתאמנת שזכורים לך במיוחד?

"וואו. הייתה נערה במתנ"ס בבת ים, לפני 15-10 שנים. היא אמרה לי נורית איזו רזה את. היא הייתה בסך הכול בת 15. היא הייתה מאוד מאוד רזה. היה ברור לי שיש כאן בעיה והיא לא רואה את עצמה נכון, הבנתי שהיא לא אוכלת. היא גם סיפרה לי שהיא חיה על 2 תפוחים ביום. היא הייתה ממשפחה חרדית, לא הייתה ממש מודעות לכל הנושאים הללו לצערי, וגם אפילו מחזור לא היה לה, היה לה תור לרופא בעוד כמה חודשים רק. ליוויתי אותה באופן צמוד, לשמחתי היא יצאה מזה, המחזור חזר לה, והיא במקום אחר בחיים. היא ראתה בי חברה ולא רק מורה. וזה אחד הדברים החשובים אצלי, שלא יראו בי רק מאמנת כושר".

את עדיין בקשר איתה?

"לצערי לא. אני כבר לא מלמדת בבת ים. עברתי לעיר אחרת והתחלתי במקומות חדשים. זה סיפור כל כך עוצמתי שמלווה אותי".

נורית בר. צילום: מלי אפרתי
נורית בר. צילום: מלי אפרתי

 

 

היו רגעים שרצית לעשות משהו אחר? לא היה שלב בחיים שאמרת לעצמך, נורית, אולי אני צריכה לנסות תחום אחר?

"רוב חיי מוקדשים לספורט. מגיל קטן אהבתי ספורט, ריקוד, מוזיקה. אני גם מלמדת בלט, אני מאוד אוהבת את זה. אני מלמדת מגיל הרך ועד הגיל השלישי, באמת נהנית ללמד ממגוון הגילים, אוהבת את המגוון. עוד בעבר הייתי מדגמנת זה לא היה רק תחביב, העשייה שלי הייתה מרובה בתחום. מגיל 14 התמקצעתי ולמדתי קורס נימוסים והליכות, ארגנתי תצוגות בהתנדבות למען ויצו בת ים חולון והסביבה".

איך עברה עלייך הקורונה? או שיש לומר, עוברת? היא עדיין איתנו.

"לא קל. לימדתי הרבה בחוץ. הרבה היו גם בגיל השלישי וחלק היו עם מסכות למרות שמדובר בחוץ ובמהלך הספורט לא צריך מסכות, לא, לא היה קל. היו לי 50 אנשים והיו צריכים להתחלק לקפסולות, זה לא היה דבר קל. תקופה מאתגרת".

לא חוששת מהגל הנוכחי?

א. אני הולכת לפי ההנחיות. התחסנתי. צריך לשמור על שגרה ושפיות. לא יכולים להפסיק לחיות. המוטו שלי תמיד היה שספורט זה כמו לצחצח שיניים. תלמידים שלי כבר יודעים את זה. זה בריאות וצריך לחיות את זה. לא לחכות עד שמגיעים לגיל מבוגר".

מילה אחרונה למי שעוד עדיין מתלבט?

"במיוחד אנשים שהם לא בכושר, זה הזמן הכי טוב להתחיל. אין זמן יותר טוב מעכשיו. צריך להתחיל בכל גיל לעשות ספורט, ועדיף להתחיל כמה שיותר מוקדם. כושר גופני זה דבר שנבנה וזה בסדר גמור לא להיות בכושר, הכול מותאם לפי רמות. לא שופטים אף אחד. צריך לבוא לשיעור ניסיון קבוצתי ולהבין. ההתעמלות תורמת גם לנפש, יש הפרשה של סרטונין, נפש בריאה בגוף בריא וזו לא קלישאה.

יש אצלי גם הרבה הווי חברתי, זה לא רק אימון כושר, נוצרות חברויות, יש ממש קהילה חברתית ונעימה שאני מגבשת אצלי. דווקא בתקופה הלחוצה הזאת, עם כל העומס מסביב, צריך להקפיד על הספורט, זה דבר חיוני. אל תוותרו לעצמכם על עצמכם".

* כתבה שיווקית 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חיש גד

לראשונה בישראל: גירוד כרטיסי חיש גד בנייד

תפריט נגישות