n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / תושבי שיכון המזרח: "מדובר בהפקרות, המשטרה לא מתפקדת"

תושבי שיכון המזרח: "מדובר בהפקרות, המשטרה לא מתפקדת"

ישי הלוי, תושב השכונה, זיהה שלושה שוהים בלתי חוקיים והתקשר למשטרה שהגיעה רק אחרי 40 דקות. לוי הצליח ללכוד אחד מהם, שני חבריו חמקו מהשוטרים שניסו לרדוף אחריהם. בשבוע שעבר המתין תושב השכונה שעה וחצי! לשוטרים, לאחר שלכד צעיר שהטריד את בתו, אלא שהחשוד הצליח לחמוק מידיו לפני הגעתם. המשטרה: החקירה נמשכת

שבח שוהה בלתי חוקי צילום פרטי
השב"ח שתפס ישי הלוי. צילום פרטי

 

מהו זמן התגובה הסביר שנדרש למשטרה כדי להוציא לשטח שוטרים בעקבות דיווח על שלושה שוהים בלתי חוקיים? למשטרת ראשון לציון נדרשו 40 דקות כדי לשלוח ניידת וגם כשהשוטרים הגיעו לשטח הם לא הצליחו ללכוד שניים מתוך שלושה חשודים, שנמלטו מהם במהלך מרדף.

במהלך השבת האחרונה הבחין יש הלוי, תושב שיכון המזרח וחבר ועד השכונה, בשלושה צעירים, שוהים בלתי חוקיים, שמסתובבים בצורה חשודה עם תיקים על הגב.

"התושבים בשכונה ממש חוששים, נהיה פה טרוף", הוא אומר. "פריצות בלי סוף, גניבת רכבים והעובדה שמסביב לשיכון המזרח נבנות כרגע שכונות חדשות ויש באזור מאות פועלים, מדירה שינה מעיני התושבים".

על שהתרחש בשבת האחרונה מספר הלוי: "חבר שהתארח אצלי הבחין בשלושה צעירים ממוצא ערבי שהסתובבו עם תיקים על הגב. שבת, שוהים בלתי חוקיים, תיקים על הגב, כל זה עורר אצלי חשד. עקבנו אחריהם, ירדתי מהרכב, בירכתי אותם לשבוע טוב, אבל הם לא ענו. בתוך שניות הם התחילו להתרחק ממני, דבר שעורר עוד חשד, והם מיד התפצלו".

הלוי, מנכ"ל של משרד התיווך בית הלוי נדל"ן, התקשר למשטרה. "פניתי למוקד, אמרתי שאני עוקב אחריהם ברגל ושחבר שלי עוקב אחרי החשודים האחרים שהתפצלו. ביקשתי שישלחו מייד ניידת. הם היו על הקו ואני הסברתי להם בדיוק היכן אנחנו נמצאים".

למשטרה לקח 40 דקות לשלוח ניידת. הלוי רותח: "יותר מארבעים דקות לקח להם. כשהגיעו השוטרים החשודים ברחו. השוטרים רצו אחריהם, אבל לא הצליחו לתפוס אותם. הם נמלטו. בסופו של דבר אני, האזרח, תפסתי את אחד החשודים. המשטרה לא הצליחה לתפוס אף לא חשוד אחד.

"זה הזוי. מה שיותר הכעיס אותי זה שבזמן ההמתנה לניידת היו איתי על הקו שוטרים ששאלו 'למה אתה חושד בהם?', 'אולי מדובר בסתם אנשים?'. מה, אני משועמם שמחפש ריגושים?".

WhatsApp Image 2023-02-19 at 21.35.55
"הגיע הזמן להתעורר". החשוד שלכד ישי הלוי

לא חששת?

"לא ברור לי איך, אבל לא פחדתי. רצתי אחריו ותפסתי אותו. בראש עבר לי המקרה הנורא של האונס בגדרה. חששתי גם מפיגוע. כן, הבנתי שזה יכול להיות עניין של חיים ומוות. במהלך המעקב אחריהם ראיתי במו עיני איך הם מתצפתים על בתים. לי אין ספק שהם רצו לפרוץ במיקרה הטוב.

"ביום ראשון התקשרו אליי מהמשטרה וביקשו שאגיע למסור עדות ואם לא אעשה זאת, החשוד ישוחרר. הייתי בשוק"

 

זו הפעם השנייה בתוך שבוע שנחשפת התנהלות בעייתית של המשטרה. בשבוע שעבר נחשף ב"גל גפן" סיפור מקומם נוסף.  אב לנערה תיאר כיצד צעיר עקב אחרי בתו, הציע לה הצעות שונות ואף רדף אחריה כשפתחה במנוסה.

האב הצליח לאת את הצעיר, לכד אותו והתקשר למשטרה. "במשך שעה וחצי לא נשלחה ניידת", סיפר האב ל"גל גפן". בסופו של דבר החשוד הצליח לחמוק מהאב וכשהשוטרים הגיעו זה כבר היה מאוחר. האב מחה על התנהלות המשטרה ועל הזלזול. https://bit.ly/40O8wpw

"זאת משטרה עם אפס הרתעה", אמר האב. "וחוסר יכולת לתת מענה לאזרח. זו משטרת ישראל 2023".

בשיכון המזרח זועמים על התנהלות המשטרה. "המצב הביטחוני המתוח והעובדה שיש באתרי הבנייה באזור מאות עובדים, דורשת התנהלות אחרת של השוטרים והפיקוח העירוני", אומר תושב השכונה. "נדרשת פה יותר נוכחות, נדרשים יותר סיורים. זו שיחת היום בשכונה. יש גל של פריצות ויש חשש להסתובב ברחובות. זאת הפקרות. אין מילה אחרת לתיאור המצב. המשטרה לא מתפקדת. הגיע הזמן להתעורר".

ביום ראשון, לאור האירועים האחרונים, פורסם פוסט שבמסגרתו קרא תושב השכונה להקים משמר אזרחי. "בהמשך לפוסטים על מה שקורה בשכונה – אני מוכן להרים את הכפפה ולהקים 'סיירת מזרחית'". אחד הגולשים כתב לו: "עצוב לאן הגענו… המשטרה לא מתפקדת. ביזיון". גולש אחר כתב לו: "אמנם אני לא גר בשיכון אבל השיכון זה בית בשבילי. אני בפנים".

המשטרה מסרה בתגובה: "פתחנו בחקירה עם קבלת הדיווח לצד סריקות, במסגרתן עצרו הודות למענה מבצעי מהיר, תושב אזור יהודה ושומרון ללא אישור שהייה בארץ, כאשר בית המשפט האריך את מעצרו. החקירה נמשכת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות