n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / צו השעה: זהר בלום יזם דיון בכנסת בנושא חיזוק החוסן הנפשי של הילדים והנוער בעקבות המלחמה

צו השעה: זהר בלום יזם דיון בכנסת בנושא חיזוק החוסן הנפשי של הילדים והנוער בעקבות המלחמה

המועמד לראשות עיר, זהר בלום, יזם דיון בוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ אלי דלל בכנסת ישראל בנושא חיזוק החוסן הנפשי והחברתי בקרב דור העתיד.

WhatsApp Image 2023-12-27 at 14.41.48

זהר בלום דרש אתמול (שלישי) מממשלת ישראל לגבש תכנית אופרטיבית לטובת החינוך הבלתי פורמלי שידוע ביכולתו להעניק כלים לשיח רגשי וטיפול במצבי לחץ וחרדה אצל ילדים ונוער בעקבות המלחמה.

בדיון בראשות ח"כ אלי דלל, השתתפו מספר חברי כנסת, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, נציגי פיקוד העורף, משרד החינוך, המשרד לשירותים חברתיים והמרכז לשלטון מקומי, נציגי ארגוני ותנועות הנוער וגופי החינוך הבלתי פורמלי המובילים בישראל.

בפתיחת הדיון, לוטם, תלמידת כיתה י' מעוטף עזה, ריגשה את כלל הנוכחים באמירתה החדה: "הסתובבו לנו מחבלים בקיבוץ, אבא שלי עדיין כחלק מצוות חירום יישובי, נרצחו לי חברים והמחנכת שלי חטופה, למה אני לא מקבלת טיפולי חוסן נפשי מהמדינה?".משפט מצמרר זה רק מגביר את החשיבות העליונה בצורך לתקצוב פעולות של החינוך הבלתי פורמלי שיכולות לסייע לחיזוק החוסן הרגשי ובהתמודדות נפשית נכונה בשעת חירום.

בלום הביא דוגמה לפעילות מהסוג הזה שמינהל החינוך בראשותו יחד עם המשרד לביטחון קהילתי ניהלו עם פרוץ המלחמה: תכנית "מקלטים מוארים", שבה הפכו מעל ל- 100 מקלטים ומרחבים מוגנים למרכזים קהילתיים בעת חירום במטרה לתת מענה חינוכי ערכי.

תושבות ותושבי רחובות יכלו לשהות במרחבים מוגנים ובטוחים, ובמקביל, הם השתתפו בפעילות הפוגה חווייתית ואיכותית שמגבירה את החוסן האישי והקהילתי עם פעילויות מגוונות לכל הגילאים.בדרך זו, הם שמרו על שגרת חייהם של התלמידות והתלמידים ככל האפשר, פעלו להנחלת ערכים חברתיים ידי פעילות חינוכית בלתי פורמלית מתמשכת.

בהמשך הדיון, זהר בלום הציג את דרישתו ממשרדי הממשלה להכנת תוכנית אופרטיבית לחיזוק החוסן הנפשי והגדלת פעילות החינוך הבלתי פורמלית, בשגרה ובחירום."הגיע הזמן שנלמד מהאירועים האלה ונבנה ביחד מערך מסודר לעת חירום שייתן מענה כולל ומקיף למצבי חירום במדינת ישראל לטובת דור העתיד שלנו".

המלחמה הארורה הזו הפתיעה את כולם אבל בעוד שהשלטון המרכזי היה עסוק בעיקר בצד הביטחוני, הרשויות המקומיות פעלו במישורים אחרים עם תוכניות יצירתיות ומגוונות, כל אחת לפי יכולתה.

בעקבות הרצון של כלל הגורמים החשובים היושבים כאן להקל ולשפר את המציאות עבורם ובשבילם, ובמטרה שנרגיש בטוחים שהנטל לא ייפול רק על השלטון המקומי שנאלץ לאלתר תחת אש להפעלת תוכניות מסוג זה, על פיקוד העורף יחד עם נציגי המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים השונים, לגבש תכנית חירום מסודרת ומתוקצבת שתתן מענה לזכויות הילד במצבי חירום, הן לתקופה הקשה והמתמשכת שאנו חווים כעת והן, חלילה, לסיטואציות דומות בעתיד".

בסיום דבריו, זהר בלום הודה ליו"ר הוועדה, ח"כ אלי דלל ולכלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים שנכחו בוועדה שתתכנס פעם נוספת, בקרוב, כדי לגבש עמדה מסודרת לחיזוק החינוך הבלתי פורמלי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות